Lite melk...

Moni81

Flørter med forumet
Med eldstemann minket melken litt etter litt fra 3 mnd.. Nå er alle kjennetegn på at d holder på å skje igjen tilstede.. I kveld var det ikke nok til lillegutt når han skulle legge seg :( Leste på ammehjelpen at jeg måtte amme 10 ganger per døgn så da får jeg prøve d.. Ska gå å veie hos hs på mandag så igjen på onsdag/torsdag for å sjekke vektøkning. Noen andre som har eller har hatt dette problemet? Håper virkelig at je gfår opp produksjonen igjen, gjore ikke d sist, men lov å håpe:)
 
hvordan merker du at du mister melken=?
 
Har nesten mistet melken.. har bare nok melk til to måltider, så gir mme på resten av måltidene. Men jeg sliter mye med tette melkeganger og pga det får jeg feber og blir sengeliggende, så nå vil jeg bare at den skal bli helt borte, slik at jeg kan gi all min oppmerksomhet til min lille :)
 
Har dere prøvd å bruke tvillingstillingen?? Jeg har brukt den masse med junior nå.Ikke prøvd den med de to andre, men føler at han får veldig godt tak på brystet da(slet med at han sovnet mye fra puppen de 4 første ukene)
Jeg merker at han får tømt brystet skikkelig godt når han ligger slik. Denne gangen har jeg ikke hatt tette melkeganger :-D Jeg gjør gjerne litt av begge veier i løpet av måltidet og da våkner han skikkelig til å tar til seg mere melk også!! Jeg bruker en vanlig sovepute og lar han ligge på den. Lykke til :-)
 
hadde samme problemet her, men det var i begynnelsen da, så etter 3 uker gikk vi over på mme. Jeg prøvde å amme ofte, og minsten var så sulten hele tiden at jeg lett ammet 16-17 ganger i døgnet. Dessverre ble det ikke noe bedre hos meg, og nå får han stort sett mme, men jeg ammer fortsatt om morgenen og ett par ganger om dagen, for kosen sin del, selvom han vil ha flaska etterpå.. 
Håper du får økt din produksjon!
 
Har også lite om kvelden, men har hørt at det er helt vanlig.
Må ofte gi litt mme om kvelden, men gjør ikke det før han har drukket fra begge bryst.

Snakket også med hs om dette på 6-ukers ktr og hun sa at dersom han ikke spiste ofte nok ila dagen ville han prøve å ta dette igjen på kvelden. Hun anbefalte å vekke han om han sov lenge på dagtid for å amme mer om dagen.

Du produserer også mer melk om natten, så om du legger inn en ekstra amming om natten øker du melkeproduksjonen mer.

Fikk også tips fra hs om å sove mer på dagtid.

Lykke til
 

Det samme skjedde da minste gutten vår var baby. Jeg pumpa og styrte på, men det bare minka og minka, så han fikk kun mme fra han var 6 uker, for da orket jeg ikke det styret lenger. 

Denne gangen gikk jeg over til mme kjappere, fordi akkuratt det samme skjedde, og jeg orket ikke det samme styret med pumping som sist. Ikke får jeg noe ut når jeg punper heller, så ble jo bare styr... Nå koser vi oss med flaske. 

 
Jeg merker at jeg får mindre melk når jeg drikker for lite vann. Det hjelper ikke å drikke saft eller juice... Så mye vann må til her;)
 
Back
Topp