Lite melk!

Tove81

Elsker forumet
Lukas er nå 3 og en halv uke gammel og jeg får ikke opp produskjonen! har gått over til pumping hver 2-3 time i stedet for amming for å få en viss peiling hvor mye jeg har. får ut 30-40 ml på det meste per pupp! Hvis jeg ammer han så er han ikke mett når han har tømt begge puppene, så jeg må gi han 60 ml mme i tillegg..

hvor mye melk har dere? når tar den/tok den seg opp?

Har prøvd alt nå, pumping, amme ofte, ammete, havregryn men fortsatt like lite.. noen som har noen råd? Kjenner jeg gir opp snart...

jeg må spise masse masse masse og drikke masse for å opprettholde melkemengden...

ORIGINAL: Gauda

jeg må spise masse masse masse og drikke masse for å opprettholde melkemengden...

Spiser masse og har altid en vannflaske ved siden av meg.. hvor mye har du da?

ORIGINAL: sb88

sila havre suppe hjalp litt til meg, jeg hadde før bare ca 40-60 ml til sammen på begge puppene, nå har jeg ca 140-150 ml til sammen og det øker stadig :)

Når hadde du bare 40-60 ml da? Og hvor mange dager gikk det før det tok seg opp? Drikker du fortsatt havresuppe?

Jeg har slitt med dette i tre uker nå.. har prøvd å spise masse havregrøt og laget sånn havrevelling med havregryn og vann. Hvordan forhold laget du den havresuppen da? (hvor mye vann og hvor mye havregryn?)

visste ikke at havresuppe var kjerringråd??

hmmm... spiser havregrøt/havregryn med melk eller havresuppe nesten hver dag nemlig!

lager det på melk...litt på slump egentlig....

jeg må drikke rundt 3liter væske for dagen, og spise annenhver time(havregryn til frokost, 3 knekkebrød til lunsj, 2 skiver eller yoghurt med gryn, middag, 3skiver til kveldsmat og blir det sent før jeg legger meg har jeg gjerne ett havregrynmåltid til...
så føler jeg spiser stort sett hele dagen... men da har jeg til gjengjeld melk nok til at frøkna her legger på seg ca 400gram i uka! hun veide 3950 ved fødsel, 3815 ved hjemreise og ca4800 når hun var 3 uker!!

Jeg føler jeg spiser og drikker ofte. Men er det sånn at hvis man drikker og spiser for lite så minsker produskjonen?
Kansje jeg da rett og slett ikke får i meg nok mat... Jeg hadde fin produskjon i starten virket det som, men når Lukas ver 11 dager så veide vi han på sykehuset og da hadde han enda ikke tatt igjen fødselvekta si.. (veide da 3320) Så da fikk jeg beskjed om å suplere med mme, på forje veiing på mandag så veide han 3900 så da hadde han gått opp kjempefint[:D]

Så trur han trenger den mme i tillegg ja, men skulle bare ønske jeg hadde hatt nok melk til å fullamme han, er og redd for at han tilslutt vil foretrekke flaska framfor puppen siden at han trenger da ikke å jobbe så mye...

Uff er jo bare slit med den ammingen jo! [&:]

JEG føler iallefall at jeg mister melka hvis ikke jeg spiser og drikker nok. snakket med veileder på grete roede kurs, og hun sa at man skulle spise 500-600 kalorier mer når man fullammet, hvis det var en pekepinn??

håper du får opp produksjonen!!!*klem*

Back
Topp