Lite melk - tips takk :-)

Egb

Flørter med forumet
Jeg har ei tuppe på snart 3 mnd og har hatt en periode med lite melk. Jeg la henne da til brystet annenhver time, og pumpet de gangene hun ikke ville ha. Brukte også mme ca. 1 gang om dagen. Nå synes jeg det virker som at jeg har litt lite igjen... Noen med erfaring som kan komme med tips og råd? Jeg kjenner jeg begynner å bli litt sliten av alt dette og vurderer om jeg bare skal gi opp amminga, men har Sååå lyst til å få det til!
 
snuppa mi er 9 uker, og jeg mista melka helt på sykeuset.
Jeg pumpa og pumpa og pumpa, og så hadde jeg melk!
så fikk jeg brystbetennelse, og gikk på 3 antiobiotikakurer, og mistet melk igjen, pumpet og ammet.ammet som vanlig og pumpet 2-3 gng om dagen. og nå har jeg rett å slett hatt for mye melk i en periode :P
Så amm som vanlig, og pump etterpå. da trur kroppen at den må lage mer melk :)
lykke til!
 
Har slitt med lite melk hele tiden. Snuppa er 6 mnd nå. Jeg ammet først så pumpet ut resten. Ammet hver 2 - 3 time på dagtid og ca like ofte på natten. På helsekostbutikk fikk jeg tips om å drikke vørterøl, og jammen så hjalp det:) Har hatt greit med melk siste månedene. Når det minker tar jeg en vørterøl, litt ammete og pumper litt.
 


Egb skrev:
Jeg har ei tuppe på snart 3 mnd og har hatt en periode med lite melk. Jeg la henne da til brystet annenhver time, og pumpet de gangene hun ikke ville ha. Brukte også mme ca. 1 gang om dagen. Nå synes jeg det virker som at jeg har litt lite igjen... Noen med erfaring som kan komme med tips og råd? Jeg kjenner jeg begynner å bli litt sliten av alt dette og vurderer om jeg bare skal gi opp amminga, men har Sååå lyst til å få det til!


Jeg slet med lite melk og begynte å pumpe meg slik du gjorde for å øke produksjonen. Jeg bare slutta aldri å pumpe, men holdt det gående til poden var ett år. På den måten hadde jeg alltid nok, en del i reserve og jeg slapp økedøgn:) Kan jo være at produksjonen din er like bra som den har vært, men at snuppa di har større behov for melk og at dere er i en økeperiode. Endel folk har ikke økedøgn, men økeuker;)
 
Amming og pumping,amming og pumping og atter amming og pumping:-) og så kan du drikke litt ammete inni mellom:-)
 
Kanel bruker jeg. Det synes jeg hjelper. Og så skal havresuppe/havregrøt hjelpe. Jeg spiste det i går kveld med kanel på. Er mer melk i dag ;)
 
Heihei :)

Kjenner til det selv sjøl om det er 18år sida me fikk første fødte og da slet jeg med å amme for han sovna under ammingen også var han lika sulten etterpå.Og da sov han lite og spiste hele tida på døgnet så e gav opp etter 3mnd.(e var ung også).Nå har me fått 2 til som er 5år og 3mnd.Det e gjorde og gjør fremdeles er å drikke 3kopper te hver dagTwinnings te,gul pakke)og det gjør underverker.Skal du sjå du får mere melk også spiser du sånn mat du kan etaE bare vanlig te,e bryr meg ikke noe om urte te og den slags.Morsmelkerstatning ,tenker e at begynner du å bruke det så går det utover melka di og kan hende at babyen(husker ikke om det va gutt el jente nå..hihi!)ikke vil amme lengre.No er e veldig streng med meg sjøl så e spiser ikke noe som helst så ho får vondt i magen av og det er ganske mye.kan hende ho hadde tålt det men e vil ikke prøve.Håper det klemkan hjelpe deg og at du ikke har gitt opp
 
Back
Topp