Lite matlyst

EndeligTrebarnsmamma

♡2014♡2023♡2025♡
Junibollene 2023
Mailykken 2025
Uke 3 og 4 var jeg sulten som en ulv, nå har jeg plutselig fra dag til natt ingen matlyst.
Flere som sliter med å få i seg nok mat?

Sniker, hadde det sånn jeg også. Nå er jeg 17+0 og føler jeg endelig har fått matlysten tilbake igjen, og klarer nesten å spise like store porsjoner som før. Å spise lite og ofte er jo et klassisk tips, men er jo ikke bare-bare. Ville tatt det opp med jordmor / lege hvis du er bekymret, men som regel går det fint. Babyen tar alt den trenger fra deg, og det er jo ikke så mye nå i starten.
Jeg er selv undervektig og sliter med å spise fra før, så var bekymret i begynnelsen, men blodprøver har vist at jeg har klart å få i meg det jeg trenger, og baby vokser som den skal (har hatt 3 UL) :happy: Jeg gikk litt opp i vekt (typ 2 kg) helt i begynnelsen, men sakte gått ned igjen helt til denne uka, da gikk jeg opp nærmere 1 kg. Håper det har snudd nå som kvalmen nesten er borte og appetitten er tilbake igjen :D
Håper det ikke varer like lenge for deg, men kanskje vær obs på at det kan fortsette ut 1. trimester :sorry:

Back
Topp