Lite mat på natten

Pseudomamma

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Septemberlykke 2016
Høsthjerter 2017
Hvor mye spiser deres små på natten?
Her pleier frøkna å våkne mellom 5-6 og da har hun sovet fra 22-23 tiden uten stopp. Hun har med andre ord sovet en hel natt.
Men når hun våkner da så spiser hun nesten ikke, hun sovner etter under 5 min på brystet og flaska spiser hun kanskje 10ml av også sover hun gjerne til kl.9 igjen før hun spiser et ordentlig måltid. Føler det blir litt for lite på natten, men hun går opp bra :s hvor mye og hvor ofte spiser deres på natten?

Last edited:
Vår er også ganske småspist på natten. Men også noen ganger på dagen. Han skal egentlig ligge på 180ml måltider, men vi gir 150 ml. Han kan våkne alt fra 1-3 ganger om natten, er forskjellig hver natt. Han sovner som regel ikke før 22 tidligst :S han gjør oss helt forvirra :P

Vår er også ganske småspist på natten. Men også noen ganger på dagen. Han skal egentlig ligge på 180ml måltider, men vi gir 150 ml. Han kan våkne alt fra 1-3 ganger om natten, er forskjellig hver natt. Han sovner som regel ikke før 22 tidligst :S han gjør oss helt forvirra :P
Vi ligger også etter med mengde mat, hun skal egentlig ha 150ml men vi gir 120ml :s er ikke lett dette med de små altså, og jobben vår er jo å bekymre oss :p

Vil si det er helt normalt. De er jo trøtte på natten de også. Min sovner i 21-22 tiden. Spiser av og til i 4-5 tiden, ikke mye. Så spiser han ivrig i 7-8 tiden når det er morgen for han.

Vi ligger også etter med mengde mat, hun skal egentlig ha 150ml men vi gir 120ml :s er ikke lett dette med de små altså, og jobben vår er jo å bekymre oss :p
Ja den jobben kommer aldri til å ta slutt :P men så lenge de legger på seg så skulle det nok gå bra :D

Her pleier frøkna å våkne mellom 5-6 og da har hun sovet fra 22-23 tiden uten stopp. Hun har med andre ord sovet en hel natt.
Men når hun våkner da så spiser hun nesten ikke, hun sovner etter under 5 min på brystet og flaska spiser hun kanskje 10ml av også sover hun gjerne til kl.9 igjen før hun spiser et ordentlig måltid. Føler det blir litt for lite på natten, men hun går opp bra :s hvor mye og hvor ofte spiser deres på natten?
Nesten likt her. Men spiser ca 50ml kl 05:30 og er våken igjen ca kl 08.

Min skal ha mat omtrent 4 ganger ila natten. Slitsomt! :hungover: Spiser bare bittelitt av gangen på natten. Han sovner heldigvis ved puppen rett etterpå så trenger aldri gå ut av senga da.

Hun spiser ikke på natta. Får på mine begge sider først, så drikker hun mme, det varierer alt fra 100-230 ml. Så sover hun i 7-10 timer, så får hun igjen fra mine begge sider hvis hun vil, og sover en runde til før vi står ordentlig opp i 9-11 tiden :) så lenge de går opp i vekt som de skal, så er det ingen bekymring :)

Min lille spiser ikke om natten. Har gått lite opp i vekt for hun tuller med maten om dagen, men fikk beskjed fra hs å ikke vekke henne på natt. Hun er tydeligvis på vei til å lage sin egen kurve☺️

Jeg ville ikke bekymret meg hvis hun går opp bra i vekt. Noen babyer sover hele natten uten mat i det heletatt. Jenta di gjør jo nesten det. Så bare nyt det :)

Back
Topp