Lite liv

Renatiii

Flørter med forumet
De siste dagene har jeg ikke kjent noe serlig til liv. Føler jeg kanskje er litt hysterisk. Men burde jeg ringe legevakta eller ikke? Er litt redd for at jeg skal virke som jeg overdriver.

Babyen kan ha snudd seg p det kan være derfor :)
Då lenge du kjenner liv så ville jeg ikke vert så bekymret. Men vis det er noe du ikke klarer å slå deg til to med så ville jeg ha ringt føden :)

Jeg dro på legevakta, for kjente ikke noe særlig liv. Mener det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite :)

Bedre å ringe en gang for mye ja :-) Prøv å legg deg på venstre side, ligg rolig i en time... tell antall spark/bevegelser. På en time så er alt fra 5-10 spark/bevegelser normalt :-) Fikk beskjed av jordmor nå sist time siden jeg også hadde vært bekymret. Så dette skulle være en sikker måte å holde kontroll :)

Vil bare si i denne tråden også som jeg sa i en annen: Ring føden - ikke legevakta! Når vi er sålangt på vei som vi er nå, så er det mye bedre å ringe føden. Får bedre hjelp - og bedre svar på bekymringer.

Ang å kjenne liv, så tenker jeg at så lenge du kjenner noe i løpet av én dag, så er det ok ;) Har flere dager selv hvor mini ikke lager like mye liv og røre som andre dager. Men om jeg ikke hadde kjent noe på en hel dag, så ville jeg ringt.

Må si meg enig med Wenchus igjen - dropp legevakten, ring Føden. De tar deg inn for en rask sjekk hvis du har prøvd alt uten å kjente liv. Jeg har hittil vært innom Føden to ganger pga at jeg ikke kjente bevegelser. Sist gang måtte de bruke ul for å finne han (gjemt seg litt). Hver gang har jeg fått beskjed om å ringe, og at det har vært riktig av meg å ringe...

Babyen kan ha snudd seg p det kan være derfor :)
Då lenge du kjenner liv så ville jeg ikke vert så bekymret. Men vis det er noe du ikke klarer å slå deg til to med så ville jeg ha ringt føden :)

Sigerer!

Jeg er 27+2 og det varierer fra dag til dag. Noen dager mye liv, andre dager skremmende lite :/

Var det ikke ei her som kom med ett tips om å spise noe med smelta ost?

Ellers så er jeg enig med de over her, bedre og ringe føden om du er veldig bekymret. Hører ofte at legevakta ikke tar gravide så alvorlig :(

Håper du får bekreftelse snart på at alt er i orden, på den ene måten eller den andre ;)

Jeg har også veldig varierende dager med hvor mye jeg kjenner.. men prøver å slå meg til ro med at så lenge jeg kjenner litt ila en dag er alt bra. Og som regler er han veldig aktiv dagen etter.. så tror det er ganske normalt! Men selvfølgelig, kjenner man ingenting en hel dag hadde jeg nok ringt, siden vi er såpass langt på vei :)

Back
Topp