Lite liv

Guesswho

Elsker forumet
Himmelbarn
Aprilbarna`15
Har kjent lite liv i dag, nå har jeg nettopp spist en stor middag, masse sjokolade og styrtet et glass brus. Hvor lenge venter jeg før jeg ringer føden? Tenkte ca en halv time, time. Eller er det andre triks jeg kan prøve først? Dytter i baby, men ingen respons

Jeg opplevde det samme for noen uker siden. Etter to timer uten noe særlig respons ringte jeg til føden og fikk komme inn til sjekk. Man burde vel sikkert få noe respons etter en times tid... Hvis du blir urolig - bare ring!! Å få bekreftet om alt er bra til tross for lite liv er viktig, så ikke nøl med å ringe♥

Bare ta kontakt etter den tiden du syns er lenge nok. En kan godt ha lav terskel når det gjelder sånt. ;) Som regel blir babyen skremt av sykehuset og for da lyd fra seg. :P Jeg kjente veldig lite liv tirsdag kveld, og ingenting onsdag morgen, og da jeg kom på sykehuset samme dagen ble det aktivitet allerede i bilen like før vi kom fram. ;) Legen flirte og sa det var helt typisk. ;)

Jeg måtte også drikke litt kaldt nå.
Ventet nok en times tid, og plutselig var han våken. Men jeg synes bevegelsene er mer vage, svake nå. De er ikke så kraftige som de har vært tidligere, mer smygende liksom.

Var en eller annen her inne som skrev et tips de hadde fått for å kjenne var å huske at tv, mobil, pad. Alt av forstyrrelser skal legges bort. Og bare kjenne etter.

Sniker fra desember ;)

Lørdag 13 desember i fjor kjente jeg ekstremt lite liv hele dagen. Kjente det kun hvis jeg dunka borti en stund. På kvelden ringte jeg føden og i mens jeg satt i telefon gikk vannet mitt. 19 timer etter var jenta mi ute :) du er jo nærme målstreken! Jordmora sa til meg at baby ofte sov mye rett før fødsel. Men jeg ville ringt og kommet inn for en sjekk :)

Endre liggestilling kan ofte også påvirke.. noen protesterer om man legger seg på magen eller ene/andre sida :-) jeg ville tenkt en halvtime/time om du ikke kjenner noe som helst bevegelse!

Takk for råd! Jeg tok meg et bad, for da pleir han å bli veldig aktiv, så nå er han tilbake som han pleier, hehe :) Heldigvis! Merker jeg blir fort bekymret visst det er noe.. Siden jeg er så nærme.. Redd det er noe som skal gå galt nå!

Godt at høre at de blev livat i magen igen!! <3

Sniker fra desember ;)

Lørdag 13 desember i fjor kjente jeg ekstremt lite liv hele dagen. Kjente det kun hvis jeg dunka borti en stund. På kvelden ringte jeg føden og i mens jeg satt i telefon gikk vannet mitt. 19 timer etter var jenta mi ute :) du er jo nærme målstreken! Jordmora sa til meg at baby ofte sov mye rett før fødsel. Men jeg ville ringt og kommet inn for en sjekk :)
Er det ikke sånn nå at man fortsatt skal kjenne mye liv?
Før trodde man det var vanlig med mindre liv pga mindre plass. Men nå skal man jo kjenne like mye?

Er det ikke sånn nå at man fortsatt skal kjenne mye liv?
Før trodde man det var vanlig med mindre liv pga mindre plass. Men nå skal man jo kjenne like mye?

Hvertfall det jordmor sa her :) noen kjente masse bevegelse, andre kjente mye mindre dagen rundt fødsel. Stemte i hvertfall for meg! Grunnen til dette sa jordmor, var at babyen sov veldig tungt for å lade seg opp. Men det varierer sikkert fra person til person :) MEN man skal absolutt sjekke det. Derfor jeg ringte føden den kvelden. Bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite.

Last edited:
Min forrige ble også roligere dagene før fødsel, så ringte inn for sjekk dagen før han kom ;)

Hvertfall det jordmor sa her :) noen kjente masse bevegelse, andre kjente mye mindre dagen rundt fødsel. Stemte i hvertfall for meg! Grunnen til dette sa jordmor, var at babyen sov veldig tungt for å lade seg opp. Men det varierer sikkert fra person til person :) MEN man skal absolutt sjekke det. Derfor jeg ringte føden den kvelden. Bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite.
Takk for svar! :-)
Det høres jo logisk ut, så da er det nok riktig!
Blir bare litt forvirret om når man da skal ringe føden pga lite liv? Kjedelig å vekke baby fra sovingen sin fordi man tror det er farlig. Hi hi! ;-)

Men ja, man føler vel også på seg når man få en sjekk! :-)

Min forrige ble også roligere dagene før fødsel, så ringte inn for sjekk dagen før han kom ;)
Så spennende!
Men det var da nærmere mot termindagen?

Min fikk jo faktisk litt lavere fosterlyd to dager før fødsel sist. Kanskje det da var pga mer rolig aktivitet? Hmm. :-)

Takk for svar! :-)
Det høres jo logisk ut, så da er det nok riktig!
Blir bare litt forvirret om når man da skal ringe føden pga lite liv? Kjedelig å vekke baby fra sovingen sin fordi man tror det er farlig. Hi hi! ;-)

Men ja, man føler vel også på seg når man få en sjekk! :-)

Jeg hadde ringt uansett og ikke tatt det for god fisk :-) jeg kjente ikke babyen timene før og under fødsel engang. Flere av venninnene mine har fortalt at babyen var spinnvill etter vannet gikk :)

Man skal ikke kjenne mindre liv på slutten av svangerskapet. Men bevegelsens er ofte annerledes. Man kjenner f.eks at barnet snur/vrir på seg I stedet for spark. Blir så provosert over at noen jordmødre fortsatt sier at det et vanlig å kjenne mindre liv på slutten.

Jeg fikk beskjed om at man skal ringe føden om man ikke kjenner liv på to timer.. :) men jordmor la også til at de kan sove tungt nå på slutten slik at de er "vanskeligere" å vekke opp med dytt, sukker etc. Men at man alltid skulle ringe om det gikk to timer uten bevegelse:)

Back
Topp