Lite liv..?

bejbi

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Novemberlykke 2016
Septemberbarna 2019
Hm..begynner å bli smått bekymret her! I de siste ukene har det vært masse liv i magen, særlig på morgenen/kveld. Harde spark, oppi ribbein og overalt så magen har hoppet fra side til side. I går og i dag har jeg tenkt på at det er mye mindre aktivitet enn hva det har vært. Tidligere våknet h*n mellom kl 22-23 hver kveld, og da var det som en bryter å slå på. Men i gårkveld var det ingenting spesielt... Jeg kjenner bevegelse nå og da, men ingen spark...i går kjente jeg hendene romstere litt. H*n ligger med hodet ned. Har drukket en kopp kaffe nå for å se om det blir noe fart! Kanskje jeg bare har vært så opptatt i det siste at jeg ikke legger like mye merke til sparkene, eller at det er mindre plass i bevege seg på inni der og at baby blir roligere...? Jeg kjenner jo at lille lever, får respons når jeg klemmer og puffer på magen. Men er bare så utrolig mye mindre enn det var før....

Noen med erfaringer? Hvis det fortsetter sånn tar jeg en telefon, bedre å sjekke en gang for mye enn for lite tenker jeg.

Har dessverre ingen erfaring, men håper at det ikke er noe galt. Hold oss oppdatert!

Jeg var inne på føden på mandag pga lite liv.
Da hadde lille snudd seg så mulig det var derfor jeg ikke kjente noe. Hadde nok og en rolig dag for har kjent masse i dagene etterpå.
De sa på føden at om mor blir bekymret og stresser merker lille det og blir rolig. Da jeg kom inn på føden hadde jeg så høy puls at det tok lang tid før de klarte skille min puls med hjerteslagene til babyen.
Men når jeg fikk roet meg og fikk sett at alt var bra på ul ble lille kjempeaktiv igjen :)

Hm..begynner å bli smått bekymret her! I de siste ukene har det vært masse liv i magen, særlig på morgenen/kveld. Harde spark, oppi ribbein og overalt så magen har hoppet fra side til side. I går og i dag har jeg tenkt på at det er mye mindre aktivitet enn hva det har vært. Tidligere våknet h*n mellom kl 22-23 hver kveld, og da var det som en bryter å slå på. Men i gårkveld var det ingenting spesielt... Jeg kjenner bevegelse nå og da, men ingen spark...i går kjente jeg hendene romstere litt. H*n ligger med hodet ned. Har drukket en kopp kaffe nå for å se om det blir noe fart! Kanskje jeg bare har vært så opptatt i det siste at jeg ikke legger like mye merke til sparkene, eller at det er mindre plass i bevege seg på inni der og at baby blir roligere...? Jeg kjenner jo at lille lever, får respons når jeg klemmer og puffer på magen. Men er bare så utrolig mye mindre enn det var før....

Noen med erfaringer? Hvis det fortsetter sånn tar jeg en telefon, bedre å sjekke en gang for mye enn for lite tenker jeg.

Jeg tror nok bare st lille har litt mindre plass i magen, og at h*n derfor ikke får så mye kraft til å sparke fra seg så hardt som før. Det er jo naturlig at når det blir trangere inni magen så går bevegelsene over fra spark/slag til mer dytting og sånn.. Også kan det jo bare være at dubhsr kjent mindre til det fordi du har vært aktiv, og mini kanskje er mer aktiv når du sover eller er i bevegelse. Uansett ville jeg ikke gått og vært bekymret, det har ingen godt av. Heller ta en telefon for mye- også kan du senke skuldrene litt etterpå :-)

Jeg kjenner ikke såå mye liv om dagen, men kjenner litt knuffing og dytting innimellom, og det er nok til at jeg vet at lille har det bra. Sammenliknet med det andre her inne skriver så kjenner jeg svært lite til mini, men vet likevel at alt er bra :))

Kjenner du litt så tror jeg det er tilfeldigheter, du er opptatt med andre ting osv, du får jo respons;)

Takk for gode råd jenter, etter en kopp kaffe og vestlandslefse ble det rørelse i magen igjen gitt ;-) Var ikke veldig bekymret, men ble iallefall trygg på at lille har det bra nå. Kanskje h*n er inne i en rolig periode med mye soving :-p

Hadde en liten periode med lite liv, Men pøsa på med kald og sukkerholdig drikke å da ble det liv.
Men om du blir bekymret og du føler at du ikke kjenner så mye så er det jo bare å ta en tlf å få en skjekk for å være på den sikkre siden :)
Hadde jeg ikke merket noe mer så hadde jeg ringt.

Det er vanlig at bevegelsesmønsteret endrer seg.
Når de er mindre har de plass å strekke seg godt og hvertfall jeg merket sparene som hardere fram til uke 26/27.

Men så brått over natta så har hun lagt seg med hodet ned og klarer ikke like harde "fraspark". Det blir mer bumping og humping. :)

Det sagt skal du ikke merke mindre liv og er du bekymret må du ringe føden og be om sparketest. :)
Det finnes apper for dette til hjemmebruk der du registrerer spark/rier mener jeg å ha sett hvis du vil telle og sammenligne, men det beste er altså få en sjekk :)

Back
Topp