Lite liv!

OktoberLykkerus

Forelsket i forumet
Oktoberskatter 2014
Fler som merker mindre liv? Vet ikke om jeg er bekymret akkurat, men litt skremmende er det jo. Før, for bare 2 uker siden og lenger tilbake så var lillegutt i hundre opp til flere ganger dagen, han vekket meg også 2-4 ganger iløpet om natta, og nå er det bare et par ganger om dagen! Er det fordi hodet har festet seg? Han har ligget med hodet ned siden hvertfall uke 28, men både jordmor og legen har sagt på de siste kontrollene at han ligger med hodet godt ned og ikke kommer til å snu seg, så om han da har festet seg godt nedi der så kanskje det forklarer lite liv? Noen som vet?

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Jeg merker at bevegelsene ble anderledes når ungen la seg nedover. Jeg har noen dager med lite liv, mens andre dager er det så mye at jeg får ikke slappet av. Hvis du er veldig bekymret så ta kontakt med føden evt legen. Prøv å drikke noe kaldt legg deg strekt ut på sofaen og prøv å kjenn etter. Kanskje babyen gir deg tegn på at alt er fint da.

Jeg skrev et lignende innlegg, og fikk til svar at bevegelsene blir annerledes når babyen blir så stor som den er nå. Skal ikke nødvendigvis bli mindre liv. Babyen vår hadde et par rolige dager, men er nå like aktiv som før. Au :P

-Fra appen-

Regelen er vel at du skal kjenne liv hver dag, men at den forandrer seg på slutten.

Jeg er 35+3 nå og kjenner stor forskjell på de siste ukene. Han ligger godt nedi bekkenet, men styrer en del med føttene, men det er jo ikke sånn villmanntakter som det var for noen uker siden.

Sier som de andre, kontakt jordmor eller lege om du er bekymret.

Alltid bedre med en ekstra sjekk enn en for lite, jeg hadde tatt kontakt med føden. Nurket ditt har det helt sikkert fint, men det er verdt og sjekke det uansett. Hadde samme episode forrige uke, kjendte lite liv i forhold til hvordan det pleier og være, så på kvelden turte jeg ikke vente lenger og tok kontakt med føden og fikk komme inn på sjekk. Jeg prøvde også og drikke noe kaldt og søtt, men det ga ingen resultater. Alt var fint med lillesnuppa, og alt spetakkelet av liv kom tilbake dagen etterpå, men jeg hadde ikke nølt og ta kontakt hvis jeg blir usikker igjen.

Bevegelsene har blitt anderledes de siste ukene og kanskje noe "mildere", hvis dere forstår. De er fremdeles godt merkbare, men for bare noen uker siden følte jeg også at han var en liten villmann ;) Nå er det liksom mange flere små dunk, og tregere bevegelser som om han vrir og vender på seg. Har ikke bekymret meg over det, for tenker jo at plassen der må jo begrense bevegelsesfriheten etterhvert :) Men som andre sier: er du bekymret, så ta kontak med lege, jordmor eller føden. Det er ingen grunn til å gå å være redd :)

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Takk for svar! Spiste en sjokoladebit, en kiwi og litt druer istad, drakk et glass iskald cola og la meg ned, kjente han godt, men ikke på samme måte som jeg har gjort før! Ser ann til kvelden, har han ikke hatt en vilter turne time så ringer jeg føden å hører :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Her og kom det til et punkt hvor alt ble anderledes. Er ikke lenger ninjaspark, men mer dytting, vridninger og stanging :P her og ligger junior med hodet godt nedi bekkenet, tror han kan ha festet seg.
Godt at du fikk respons etter at du fikk litt innabords, det er slik det skal være :)
Men blir du for engstelig så ring føden. Alltid bedre å ringe en gang for mye :):)

Jeg opplever det samme som de over:) bevegelsene er annerledes enn for noen uker siden. Grad av aktivitet går opp og ned . Noen dager føler jeg hun aldri sover, mens andre kan det være rolig i flere timer.

Sent from my iPhone using BV Forum

Her merker jeg han godt flere ganger i døgnet. Men har aldri f.eks. våknet av bevegelsene hans om jeg sover. Nå er det mest romstering jeg kjenner. Lillegutt ligger med hodet opp, så jeg ser ofte en bul på magen der hodet ligger. Bevegelsene er annerledes nå enn tidligere. Men om du er bekymret tar du en telefon :)

Her er det masse liv, nesten hele tiden :) han har lagt seg med hodet ned, og sparker i ribbeina mine ( auuuuu) . Fikk beskjed om å ringe jordmor med en gang sparkene ble lite og ikke som før.
Er du bekymret, ring!! :)

Sendt fra min IPhone 5C :)

Merker at det er mindre spark, mer romstering og styr... ;)

Er nok noe roligere enn den var en periode

Sent from my iPhone using BV Forum

Her merker jeg han godt flere ganger i døgnet. Men har aldri f.eks. våknet av bevegelsene hans om jeg sover. Nå er det mest romstering jeg kjenner. Lillegutt ligger med hodet opp, så jeg ser ofte en bul på magen der hodet ligger. Bevegelsene er annerledes nå enn tidligere. Men om du er bekymret tar du en telefon :)

Har heller aldri våkna av han, tenker det er greit, for de vekker oss nok ofte tidsnok :D

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg merker liv relativt ofte, spesielt beina som styrer litt. Men har aldri fått såpass store spark at det gjør vondt? Ser flere av dere skriver AUU... Mulig jeg er polstret litt mer enn andre, men har på ingen måte hatt vondt av litt bevegelser inni der :P

Jeg merker liv relativt ofte, spesielt beina som styrer litt. Men har aldri fått såpass store spark at det gjør vondt? Ser flere av dere skriver AUU... Mulig jeg er polstret litt mer enn andre, men har på ingen måte hatt vondt av litt bevegelser inni der :P
Jeg har fått blåmerke :P

-Fra appen-

Jeg merker liv relativt ofte, spesielt beina som styrer litt. Men har aldri fått såpass store spark at det gjør vondt? Ser flere av dere skriver AUU... Mulig jeg er polstret litt mer enn andre, men har på ingen måte hatt vondt av litt bevegelser inni der :p
Jeg har heller ikke slike spark/bevegelser at det er smertefullt. Det er nok litt ulikt :)

Jeg har heller aldri vondt pga spark :)

Sent from my iPad using BV Forum

Blåmerke av sparking?

Ja, ved ribbeina, der det spraks mest og mest sårt :P Jeg trodde det bare var en skygge men det var det ikke. Nå er det en svak grønn flekk det som et gammel blåmerke.

-Fra appen-

Back
Topp