Lite liv.

mamiii93

Blir kjent med forumet
Hei. I de siste dagene så har jeg kjent mindre og mindre liv for hver dag som går. Jeg har vært hos legen idag, og hun sa ikke noe på det (hun var en ny turnuslege som ikke viste så mye). Jeg var på føden for noen dager å sa det til jordmor, men hun reagerte ikke noe særlig. Jeg er jo bekymret? Alle sier at det er normalt å kjenne spark sånn ca nesten hele dagen, mens jeg kjenner lite og Bare på kveldene sånn to - tre spark? Den kan jo ikke akkurat ligge å sove i hele dagen? Leste og nettopp at barnet sover ikke lengre 2 timer i strekk. Syntes det er litt rart :/ 

Jordmora her informerte meg om at man kjenner lite liv så kan man legge seg ned å stryke seg på magen en stund,men først drikke noe kaldt og søtt og feks spuse en sjokolade sa hun,så bør du kjenne noe liv innen ca en halv time..og hun her pressiserte at om man følte på noe og var usikket måtte man bare ringe føden så man kunne komme på sjekk..hun sa at nesten alltid var alt i orden da,men bra å få beroligdden gravide sa hun... syns det er rart at legen og jordmora ikke sa noe på det om du nevnte det.. jeg ville ringt å hørt med føden feks for å hva de sier om du er urolig ja..

mamiii93 skrev:
Hei. I de siste dagene så har jeg kjent mindre og mindre liv for hver dag som går. Jeg har vært hos legen idag, og hun sa ikke noe på det (hun var en ny turnuslege som ikke viste så mye). Jeg var på føden for noen dager å sa det til jordmor, men hun reagerte ikke noe særlig. Jeg er jo bekymret? Alle sier at det er normalt å kjenne spark sånn ca nesten hele dagen, mens jeg kjenner lite og Bare på kveldene sånn to - tre spark? Den kan jo ikke akkurat ligge å sove i hele dagen? Leste og nettopp at barnet sover ikke lengre 2 timer i strekk. Syntes det er litt rart :/ 

Det samme skjedde her hos meg for ca. 1 uke siden. Jeg ringte jordmor og fikk komme inn til en liten UL. Og der lå lille prinsessa med rumpa i bekkenet og beina lå rett foran ansiktet, så det var ikke rart at jeg ikke kjente så mye sa jordmor. Hun sa at noen ganger snudde de seg med ryggen mot magen og da kommer sparkene inn mot ryggraden som heller ikke kjennes så godt. Ring føden du og si du er bekymret så kommer du nok inn 

jeg har fått beskjed om at en skal kjenne 10 bevegelser innen 10 min hver andre time. visst ikke skal en kontakte føden. er jo selvfølgelig litt variabelt, men visst en kjenner mye mindre en dette bør en ta kontakt

De har krav om å skjekke oppi det på føden. best å ringe de,
Sliter med lite liv i magen selv, så dro inn på tirsdag 15, og ble grundig skjekket med ultralyd og alt er bra. men her er det bare lite liv..

Man BØR skjekke oppi det når man kjenner lite liv..

Back
Topp