Lite liv - men alt ok :)

Kristin_1986

Venter på vår første gullklomp <3
Vår lille krabat er vanligvis veldig aktiv i magen. Han er litt roligere på morgen, men begynner å sprelle på formiddag og holder det gående hele ettermiddag/kveld. I går så kjente jeg ikke noe bevegelse i magen. Jeg lot timene gå for å ikke ringe føden å være hysterisk med en gang, men etter å ha spist sjokolade, drukket saft og virkelig kjent etter spark uten noe resultat, så ringte jeg føden med hjertet i halsen. Vi dro ned dit i halv ellevetiden på kvelden og de tok meg veldig godt i mot. De målte hjertelyd, puls og mitt blodtrykk. Alt var fint og babyen hadde det bra. Han begynte å sparke da jordmor satte på de "padsene" på magen :p Har flere opplevd noe lignende? Jeg følte meg litt dum som dro ned å sjekket siden han sparka etterhvert, men bedre å sjekke en gang for mye enn tenker jeg.

Har ikke opplevd det, heldigvis. Men du gjorde alt riktig. Er det noe legen min sikkert sier 3-4 ganger per kontroll så er det at jeg skal kontakte føden om jeg ikke kjenner liv etter å ha fått i meg sukker. Godt å høre at alt er bra :)

Vår lille krabat er vanligvis veldig aktiv i magen. Han er litt roligere på morgen, men begynner å sprelle på formiddag og holder det gående hele ettermiddag/kveld. I går så kjente jeg ikke noe bevegelse i magen. Jeg lot timene gå for å ikke ringe føden å være hysterisk med en gang, men etter å ha spist sjokolade, drukket saft og virkelig kjent etter spark uten noe resultat, så ringte jeg føden med hjertet i halsen. Vi dro ned dit i halv ellevetiden på kvelden og de tok meg veldig godt i mot. De målte hjertelyd, puls og mitt blodtrykk. Alt var fint og babyen hadde det bra. Han begynte å sparke da jordmor satte på de "padsene" på magen :p Har flere opplevd noe lignende? Jeg følte meg litt dum som dro ned å sjekket siden han sparka etterhvert, men bedre å sjekke en gang for mye enn tenker jeg.
Kjenne man ikke liv så MÅ d sjekkes!! du gjorde d eneste riktige :) *klemme på*

Så godt at alt var bra og at de tok deg på alvor. Man føler seg jo gjerne litt dum, men tenk om det ikke var falsk alarm! Bra du ringte og håper du gjør det igjen om du kjenner lite liv. Jeg er helt enig i at det er bedre å sjekke en gang for mye. Har selv blitt litt urolig et par ganger jeg ikke har kjent noe på tidspunk lille bruker å være aktiv, men med litt dytting på magen når jeg ligger på siden i senga så våkner h*n gjerne :p

Har gjort akkurat det samme selv, følte meg litt dum etterpå, men var uansett veldig betryggende med en sjekk :) Og ble beroliga med at jeg hadde gjort det helt riktige av jordmora på sykehuset :)

Ja, jeg måtte til jordmora for en ekstra sjekk for litt siden. Og selvsagt ble det fult av liv dagene etter ;) Men hadde antakelig brukt alt for mye energi på å være nervøs om jeg ikke hadde dratt til sjekk, så glad jeg gjorde det.
Så fint at alt sto bra til med huleboeren din :)

At de begynner for fult med en gang man blir "koblet " på aparatene er ganske så vanlig tror jeg.
Uansett myyyye bedre å sjekke 100 ganger og alt er bra! Enn å la vær å ringe en gang hvor det faktisk var noe. Bedre å føle seg dum enn alternativet! :-) bra alt var bra!

Jeg hadde gjort som deg. Bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite :) godt at alt sto bra til inni der. Heldigvis så gjør det som regel det :)

Godt å få bekreftelse av dere på at dere ville ha gjort det samme :) Jeg fikk beskjed fra føden om å ringe med en gang om det var noe unormalt/lite liv. Alternativet er jo mye verre, så det å føle seg litt hysterisk innimellom får jeg heller bli vant til :) Lillegull har vært kjempeaktiv siden vi var på føden, det virker nesten som han vil berolige mamman sin ;)

Godt å få bekreftelse av dere på at dere ville ha gjort det samme :) Jeg fikk beskjed fra føden om å ringe med en gang om det var noe unormalt/lite liv. Alternativet er jo mye verre, så det å føle seg litt hysterisk innimellom får jeg heller bli vant til :) Lillegull har vært kjempeaktiv siden vi var på føden, det virker nesten som han vil berolige mamman sin ;)
Det er akkurat det, alternativet er så mye verre og derfor er det så viktig å ringe. Så får man heller bare være litt hysterisk :)

Jeg blir aldri klok på de bevegelsene, er rett før jeg ringer og plutselig er det kålormsalsa der inne og jeg puster letter ut, og er så rolig igjen. Nå for tiden kjenner jeg "bare" små duvete bevegelser, så knerten sover mye :)

Har vert obs på bevegelser fra jeg bynte å kjenne noe og har stadig måtte bli kjent med nye mønstre, og roet meg ned med at selv om det er nye bevegelser, så er det hvertfall liv :)

Men syns det var morro når jeg sto der klar med mobilen og plutselig kjente det ;)

Ring en gang for mye enn for lite <3

Back
Topp