Lite liv - hvor lang tid før dere ringer føden?

Ettersom babyen blir større blir det mindre plads til å sparke og strekke på seg som tidligere. Ettersom jeg har forstått det på min jm og lege vil bevegelsene oppfattes som mindre pga dette. Babyen sparker mindre, men beveger seg. Men jeg mener at man ALLTID bør/skal ringe føden om man er urolig, uansett hva det er.
 
Merker at sparkene har endret seg masse. Før var det mye aktivitet, hele tiden, små raske.
Så kom det et døgn med lite aktivitet.
Men tror egentlig det er fordi jeg ikke oppdaget at bevegelsene nå er annerledes. Nå tar mageboern plass - det er litt trangt - så det snur seg ikke så ofte. I stedet er sparkene laaange og seige (men aktiviteten varer like lenge - bare at jeg får ikke nå ti spark på rappen på en måte?) + at tidene på døgnet endret seg, før var det fast innslag da og da - men virker som mageboern har fått en annen døgnrytme nå.

Men alltid ring om du er usikker. Heller en gang for mye enn for lite :)
 
Jeg var inne til ekstrasjekk på torsdag og den jordmoren sa at jeg måtte absolutt ringe - uansett - om jeg var usikker.

Og da skulle jeg forholde meg til bevegelser som jeg er vant med fra mitt barn, hvordan jeg har lært min mageboer å kjenne. Merket jeg noe unormalt fra hvordan han pleier være, da skulle jeg ringe.

Noen mageboere er mer aktive enn andre, så hun bedyret at det var viktig å føle på det etter hva man er vant med fra egen baby...
 
Back
Topp