Lite liv - hvor lang tid før dere ringer føden?

Miss B

Forelsket i forumet
Høsthjerter 2017
Som overskriften sier, hvis dere kjenner lite liv, hvor lang tid tar det før dere ringer føden? Jeg har kjent masse liv siden uke 20. Nesten litt i overkant siste fire uker. Plutselig nå har det vært rolig siste 12 timer. Kjenner svake spark hvis jeg rister på magen, men han reagerer ikke stort på søt brus. Han har også lagt seg i en annen stilling nå, så mulig det er derfor jeg kjenner mindre. Men blir litt usikker. Ringer dere selv om dere kjenner liv, bare mindre?

Bare ring og drøft med de så avgjør dere sammen om du skal komme inn eller ikke.

Har du forsøkt å innta noe søtt for deretter å legge deg ned og kun fokusere på babyen? Da skal man kjenne 10 selvstendige spark/bevegelse iløpet av 2 timer.

Ja her også! Ringte selv ca 12 timer etter at det hadde avtatt. Rask sjekk, alt bra og mor fikk lavere puls [emoji4]

Bare ring og drøft med de så avgjør dere sammen om du skal komme inn eller ikke.

Har du forsøkt å innta noe søtt for deretter å legge deg ned og kun fokusere på babyen? Da skal man kjenne 10 selvstendige spark/bevegelse iløpet av 2 timer.
Har drukket søt brus og han reagerer med et spark hvis jeg dytter. Vanligvis sparker han masse uten at jeg dytter. 10 selvstendige spark, er det uten påvirkning fra meg i form av trykking på magen?

Jeg har ringt om det har vært stille over en hel dag. Eller om jeg ikke har kjent henne som jeg pleier.

Da for de deg nok beskjed om å gjøre et par ting før de eventuelt tar deg inn, har i hvertfall vært slik her.

Har drukket søt brus og han reagerer med et spark hvis jeg dytter. Vanligvis sparker han masse uten at jeg dytter. 10 selvstendige spark, er det uten påvirkning fra meg i form av trykking på magen?
Jeg har fått beskjed om 3 spark/bevegelser, da med hendene på magen i 1 time.

3 spark på 1 time? Det høres så veldig lite ut. Jeg er vant med 15-20 spark på en time men det er kanskje unormalt mye?
Jeg syntest det også, men var det jeg fikk beskjed om på føden og av min JM.
Jeg er også vandt til mye mer spark enn 3 på 1 time.

https://kjennliv.no/lite-liv-i-magen/hva-er-lite-liv-i-magen/

Jeg ringer hvis jeg ikke kjenner liv på tidspunkt og i situasjoner det vanligvis er full fart, uavhengig av når jeg kjente liv sist. Du kjenner barnet ditt best, og får du en uggen følelse, så ringer du. Det er en grunn til at man har kampanjer som den over.

Det tror jeg. Men du skal legge deg ned og ikke ha noe lyd eller bildepåvirkning bare ligge og kjenne etter og folusere på han.

Jeg har fått beskjed om 3 spark/bevegelser, da med hendene på magen i 1 time.

I informasjonen jeg har fått fra min jordmor er at det ikke er normalt med mindre enn 10 individuelle spark på 2 timer når du ligger i ro og bare fokuserer på babyen. Og 10 på to timer er jo litt mer enn de 3 på 1 time.

I informasjonen jeg har fått fra min jordmor er at det ikke er normalt med mindre enn 10 individuelle spark på 2 timer når du ligger i ro og bare fokuserer på babyen. Og 10 på to timer er jo litt mer enn de 3 på 1 time.
Er nok veldig forskjellig hva man får beskjed om, men fra min JM og føden fikk jeg den beskjeden. Om jeg forstår hadde hatt en dårlig følelse håper jeg jo så klart at de hadde tatt meg inn.

Nå har jeg kjent 10 spark på en halvtime. Får vel kanskje slå meg til ro med det. Lurer på om han ligger med rompa og ryggen opp nå + hodet ned. At det er derfor det føles mindre og svakere.

Nå har jeg kjent 10 spark på en halvtime. Får vel kanskje slå meg til ro med det. Lurer på om han ligger med rompa og ryggen opp nå + hodet ned. At det er derfor det føles mindre og svakere.

Høres ut som han har det fint[emoji6] Men om du er usikker uansett hvor mye eller lite så bare ring føden. De vil veilede og det er godt å ha noen å drøfte med[emoji4]

Bra du er oppe i 10! :)

Om du kjenner sparkene mot ribbeina er det trolig at han har hodet ned og rygg/bakhode mot magen din, men av og til kan de også ligge med bena rett ned, altp ikke bøyde knær (som en U opp ned), og da innbiller jeg meg at en kjenner ganske lite spark, annet enn litt glidende bevegelser.

Back
Topp