lite jern

mamma bente

Elsker forumet
heijenter. Jeg var til jordmora å da sa hun at jeg har lite jern. Ligger på 9,5 tror jeg. Tar hemofer, men må sikkert bytte til noe annet. Er det noen som har forslag til hva jeg kan bruke?

Hvis magen din reagerer på hemofer ellert Duroferon, så anbefaler man Floradix.. Sånn flytende sak som kan kjøpes i vanlig butikk. Du har ikke så veldig lavt, men siden det er under 10 så bør du ta noe ihvertfall.

Eg slet med lite jern i kroppen sjøl i lang tid,og gikk på samme merke som du bruker no! jordmoren min sa at eg kunne like gjerne være uten,de hadde kje virkning.Men en ting som gjorde susen var et annet merke eg fikk kjøpt på apoteket(passer til gravide) NIFEREX. Eg tok en tab annen hver dag,for de e sterke.Spis godt me grove måltid,drikk mye vann og mosjoner litt (EG FIKK VELDIG TREG MAGE AV DE).Eg spiste og en del svisker,faktisk kje så gale det når en vender seg til det! Lykke til

Snodig...[8|]
Eg spis NIFEREX,sammen med en c-vitamin hver dag, å har absolutt ikkje hatt problema med avføring.
Gruet meg veldig til å begynne med tabeletter, å sa det til apotekeren, da anbefalte ho den kombinasjonen. Har funket som en drøm på meg.... foreløpig[;)]
Men det er tydeligvis individuellt....[:)]

ORIGINAL: gravid 82

heijenter. Jeg var til jordmora å da sa hun at jeg har lite jern. Ligger på 9,5 tror jeg. Tar hemofer, men må sikkert bytte til noe annet. Er det noen som har forslag til hva jeg kan bruke?
Jeg også bruker hemofer,for de er de eneste jeg ikke får hard mage av,og har ligget på det laveste,på 9.Så jeg måtte øke dosen til 3 tab daglig,og nå har jeg gått opp til 11,5.Hvor mange tab tar du?

Jeg har også vært plaget med lavt jerninnhold i blodet og mye svimmelhet. Begynte med Floradix, men det var ikke nok. Da jeg var nede på 9 fikk jeg beskjed fra legen om å ta en Duroferon morgen og kveld. Det har funket bra og nå har jeg steget til 12. Lykke til med å få opp jernet i kroppen, gravid 82! Jeg har i hvert fall merket stor forskjell! Men jeg tror det er lurt å la legen vurdere om du bør begynne på Durferon, selv om det er reseptfritt.

Duroferon er veldig sterkt for magen, men det er også veldig individuelt hvordan vi hver enkelt reagerer på jern.
Jeg tok Duroferon inntil ca uke 18-20.. men hadde så bra jernverdier i uke 25 (13,9) at det var bare å kutte ut. For første gang på 15 år.. helt utrolig!

tusen takk for gode råd. Har kjøpt duoferon som jeg skal prøve.

Back
Topp