Lite graviditetsplager

Bkno8936892

Andre møte med forumet
Hei,
Jeg er idag 38+5, men har aldri vært i bedre form. Jeg har så å si ingen graviditetsplager og merker at det bekymrer meg litt. Er aktiv gjennom hele dagen og blir verken sliten eller får noen vondter. Hører jo om alle andre gravide som så vidt orker å støvsuge huset, men her støvsuger jeg 2 etasjer hver dag (har hund som røyter mye nå), er ute på tur ca 1 mil hver dag + alle andre gjøremål og har jo fortsatt energi på slutten av dagen. Eneste jeg kjenner til er liv i magen (heldigvis) samt litt vanskelig å finne behagelig stilling når man først treffer sofaen på kvelden om man blir liggende lenge. Noen andre som har det likedan og er det noe jeg burde være bekymret for? Er førstegangs og hatt et veldig sunt og bra svangerskap, men føler liksom plagene burde komme snart eller gjør de aldri det?

noen som har opplevd liknende svangerskap? ☺️
 
Jeg husker ikke helt eksakt hvordan det var med nr.1 for litt over 3 år siden, men jeg var i ganske god form mot slutten! :) Gikk en del turer med hunden, og styrte litt rundt. Kanskje ikke like mye støvsuging og like lange turer som deg da :joyful: Synes å huske at det ble en del hviler på sofaen og. Denne gangen er det hardere, men det er nok naturlig med en 3-åring hjemme fra bhg :) Blir ikke samme mulighet til å hvile.
 
Jeg begynte å slite med litt bekkenløsning rundt uke 37 denne gangen. Jeg venter fjerdemann og er «gammel». Ingen grunn til at mann ikke skal være sprek hele veien med litt god form i utgangspunktet. Men det er gjerne heller ikke noe man har gjort feil om man knapt klarer gå. Hormoner er lunefulle. Noen kaster opp jevnt, noen får bekkenløsning fra uke 4, noen klarer knapt å sove og noen er heldige og plages ikke med noe:)
 
Med førstemann vant jeg en stor fiskekonkurranse etter 6t ute i robåt fem dager før termin (tre dager før eldstemann kom..) :joyful: Jeg hadde overhodet ingen plager bortsett fra halsbrann... (Må legge til at jeg var 18år da..) Min vurderingsevne nå tilsier at jeg ikke engang hadde meldt meg på, eller vurdert en dag i robåt så tett opp mot termin..):hilarious:
 
Det er bare til å nyte det, du er heldig som er i så god form :) misunner deg bevegeligheten din, det er den som setter litt stopper for meg.
X antall kilo opp og et mykt bekken gjør at turene blir kortere og kortere.. Men sånn er det bare, noen får mer plager enn andre, ingen fasit på hva som er normalt eller ikke :)
så lenge du kjenner liv fra den lille så trenger du nok ikke bekymre deg
 
Med førstemann vant jeg en stor fiskekonkurranse etter 6t ute i robåt fem dager før termin (tre dager før eldstemann kom..) :joyful: Jeg hadde overhodet ingen plager bortsett fra halsbrann... (Må legge til at jeg var 18år da..) Min vurderingsevne nå tilsier at jeg ikke engang hadde meldt meg på, eller vurdert en dag i robåt så tett opp mot termin..):hilarious:
Det minnet meg på at jeg var på en lang sykkeltur dagen før eldste ble født. 8 dager etter termin:hilarious:
 
Har termin i dag og i veldig fin form. Har vært heldig dette svangerskapet. Det eneste har vært en del trøtthet/tinnitus, men fysisk har formen vært helt fin. Tungvint å snu på natta da, men det går seg til. Bekkenet sa i fra av og til, men det gikk over. Får fortsatt på meg sokker og kan bøye meg fremover og ta på gulvet :p
 
Jeg har termin om 5 dager, og føler meg i fin form. Gjør mye hagearbeid nå i disse fridagene, har vasket hele huset, steller hundene og vi rydder ute. Går turer. Føler meg ganske bra.
Men jeg trenger en bitteliten hvil midt på dagen, litt sliten i ryggen. Og som du sier, litt ubehagelig i bekkenet om kvelden og natten, ikke godt å finne en god stilling.
Men føler ikke jeg har noe å klage på :D
(Og så kjenner jeg at hormonene herjer mer nå, men det regulerer jeg med å gå en tur alene eller si at jeg må ha litt alenetid, så roer det seg).
Samboer sier han er imponert og overrasket!
 
Back
Topp