Andre gangen jeg fødte ble jeg satt i gang fordi det ikke var mer fostervann igjen. Sannsynligvis hadde kroppen sluttet å produsere vann. Jeg var på min andre overtidskontroll når dette ble oppdaget. Hadde vært på overtidskontroll to dager før og da var alt normalt ifølge gynekologen. Snakket med jordmor om dette ved siste kontroll. Hun synes det virket veldig rart jeg hadde mistet alt det vannet på bare to dager. Til info kom det ikke en dråpe under fødselen, men ungen var ikke tørr i huden eller noe sånt, så kan ikke ha vært lenge uten vann. Jeg vet jo hvor mye vann som kommer ved vannavgang. Det er ikke småtteri. Og det et ganske utenkelig jeg kan ha lekt vann de to dagene. Du går jo konstant og følger med på alt når du er på overtid. Jordmor sa hun ville vurdere å sende meg på ul rundt termin denne gangen for å se om alt var som det skal.
Det jeg lurer på er om noen andre har opplevd noe lignende og hvilken oppfølging dere har fått rundt dette?
Det jeg lurer på er om noen andre har opplevd noe lignende og hvilken oppfølging dere har fått rundt dette?