Lite fostervann

lillepolly

Glad i forumet
Januarlykke 2019
Andre gangen jeg fødte ble jeg satt i gang fordi det ikke var mer fostervann igjen. Sannsynligvis hadde kroppen sluttet å produsere vann. Jeg var på min andre overtidskontroll når dette ble oppdaget. Hadde vært på overtidskontroll to dager før og da var alt normalt ifølge gynekologen. Snakket med jordmor om dette ved siste kontroll. Hun synes det virket veldig rart jeg hadde mistet alt det vannet på bare to dager. Til info kom det ikke en dråpe under fødselen, men ungen var ikke tørr i huden eller noe sånt, så kan ikke ha vært lenge uten vann. Jeg vet jo hvor mye vann som kommer ved vannavgang. Det er ikke småtteri. Og det et ganske utenkelig jeg kan ha lekt vann de to dagene. Du går jo konstant og følger med på alt når du er på overtid. Jordmor sa hun ville vurdere å sende meg på ul rundt termin denne gangen for å se om alt var som det skal.

Det jeg lurer på er om noen andre har opplevd noe lignende og hvilken oppfølging dere har fått rundt dette?
 
Ikke akkurat det samme men på ul for 5 uker siden slet de med å måle nok fostervann men etter en god stund så fant to stykker nok. Skal på ny Ul imorgen hos en lege så er veldig spent ( og redd ) for hvordan det er da. Men fikk inntrykk av at de skulle følge nøye med. Nå vet jeg ikke helt om han legen sjekker fostervann så nøye imorgen (regner jo med det), for jeg er litt usikker på om jeg skal inn pga forhistorie, fostervann eller svangerskaps diabetes... og det er ikke hos den vanlige damen jeg har vært hos der.
 
Ikke akkurat det samme men på ul for 5 uker siden slet de med å måle nok fostervann men etter en god stund så fant to stykker nok. Skal på ny Ul imorgen hos en lege så er veldig spent ( og redd ) for hvordan det er da. Men fikk inntrykk av at de skulle følge nøye med. Nå vet jeg ikke helt om han legen sjekker fostervann så nøye imorgen (regner jo med det), for jeg er litt usikker på om jeg skal inn pga forhistorie, fostervann eller svangerskaps diabetes... og det er ikke hos den vanlige damen jeg har vært hos der.
Huff, skjønner du er litt engstelig. Håper du kjenner masse liv. Det er det mest beroligende synes jeg. Hvor langt er du på vei?
 
Huff, skjønner du er litt engstelig. Håper du kjenner masse liv. Det er det mest beroligende synes jeg. Hvor langt er du på vei?

Liv er det MYE av heldigvis, er jo våken halve natten pga han og er så takknemlig for det! :) er 31+1 nå.
 
Så bra :) Krysser fingrene for deg på ul i morgen. Hva var årsaken til at du var på ul for 5 uker siden, hvis jeg kan spørre om det? :happy:

Vi har fått ekstra ul ca en gang i mnd på sykehuset etter ordinær ul bla pga meg og forhistorie. Men nå er det uansett blitt ekstra ul og pga sv.dibetes da (hadde ikke regnet med at jeg skulle få det da! )
 
Jeg ble også satt igang etter overtidskontrollen pga lite fostervann, så derfor får jeg en ekstra ultralyd i uke 36 for sjekk av dette (og leie på babyen). Jeg snakket med legen min om dette allerede på første kontroll og hun synes absolutt jeg skulle få ekstra oppfølging..
 
Jeg ble også satt igang etter overtidskontrollen pga lite fostervann, så derfor får jeg en ekstra ultralyd i uke 36 for sjekk av dette (og leie på babyen). Jeg snakket med legen min om dette allerede på første kontroll og hun synes absolutt jeg skulle få ekstra oppfølging..
Hmm, høres fornuftig ut ja. Tror jeg vil be om en ul mot slutten jeg også. Ikke bra for baby om mor er bekymret heller :shy:
 
Hmm, høres fornuftig ut ja. Tror jeg vil be om en ul mot slutten jeg også. Ikke bra for baby om mor er bekymret heller :shy:
Synes jeg absolutt du kan be om ja :) Legen min skal sende henvisning på 32 ukers kontrollen i neste uke..
 
Jeg hadde bedre fostervann i dag [emoji106] men nå var gutten 16% under normalen, mot 7% for fem uker siden. Har ny UL om tre uker. Han ligger i seteleie enda da. Håper han snur seg snart for jeg trenger ikke mer å bekymre meg for!
 
Jeg hadde bedre fostervann i dag [emoji106] men nå var gutten 16% under normalen, mot 7% for fem uker siden. Har ny UL om tre uker. Han ligger i seteleie enda da. Håper han snur seg snart for jeg trenger ikke mer å bekymre meg for!
Unner deg ikke flere bekymringer. Så bra du får komme til ul! Håper han legger seg riktig vei :happy:
 
Sniker fra juni19! Når jeg fødte sønnen min juli 16 fikk jeg beskjed på terminkontroll om at jeg bare hadde 2,5dl (ca) fostervann, og kom til å bli satt i gang to dager over termin seinest om ingenting skjedde av seg selv. Mini var født 1 time etter planlagt igangsetting to dager etter :) Jeg får kontroll rundt termin for oppfølging av dette
 
Sniker fra juni19! Når jeg fødte sønnen min juli 16 fikk jeg beskjed på terminkontroll om at jeg bare hadde 2,5dl (ca) fostervann, og kom til å bli satt i gang to dager over termin seinest om ingenting skjedde av seg selv. Mini var født 1 time etter planlagt igangsetting to dager etter :) Jeg får kontroll rundt termin for oppfølging av dette
Okei, tror jeg vil be om kontroll når jeg nærmer meg termin når jeg hører andres erfaringer. Kan jo også evt ta privat ul for å roe meg ned :p
 
Da blir det en ekstra ultralyd enda litt før de hadde tenkt pga avflatet symfyse-fundusmål.. legen var ikke veldig bekymret, men mente det var viktig å sjekke fostervannet siden jeg hadde lite mot slutten sist.. krysser fingrene for at alt ser fint ut!
 
Da blir det en ekstra ultralyd enda litt før de hadde tenkt pga avflatet symfyse-fundusmål.. legen var ikke veldig bekymret, men mente det var viktig å sjekke fostervannet siden jeg hadde lite mot slutten sist.. krysser fingrene for at alt ser fint ut!
Lykke til! Håper du får gode nyheter.
 
Da blir det en ekstra ultralyd enda litt før de hadde tenkt pga avflatet symfyse-fundusmål.. legen var ikke veldig bekymret, men mente det var viktig å sjekke fostervannet siden jeg hadde lite mot slutten sist.. krysser fingrene for at alt ser fint ut!
Krysser fingrene for dere! Gi en lyd om resultatet da :)
 
Da fikk jeg en UL for å måle mengde fostervann og alt var fint heldigvis :) Legen målte størrelsen på poden da og han var 11% større enn snittet, så må på vekstkontroll om symfysekurven min skulle øke på. Estimert til 2,1kg på 32+3 ;)
 
Back
Topp