Lite fostervann

MamaJean

Forelsket i forumet
Fikk beskjed av lege på sykehuset etter ultralyd for noen dager siden at jeg har lite fostervann. Skal tilbake til ny kontroll den 23.desember, og da sa legen at vi måtte forberede oss på en mulig igangsettelse! Jeg kjenner meg litt stressa, er det noen som har erfaring med lite fostervann og evt igangsettelse av fødsel?

Har ikke erfaring med lite fostervann, men ble igangsatt med storebror. For min del gikk det veldig fint, og eg hadde gjerne gjort det slik igjen :) skal det forsåvidt og om en ukes tid om han ikke er kommet av seg selv....

Med meg så var det først innsetting av ballong over natten, for deretter modningstbl :) han var født halvannet døgn fra de startet igangsetting. Tok 3 timer fra vannet gikk :)

Ble igangsatt en uke over termin med førstemann pga lite fostervann. Det kan være tegn på sviktende morkake, så ble lagt inn til observasjon med jevnlige sparketester. Var nesten ikke moden i det hele tatt, startet med modningstabletter så ballong hvis jeg husker riktig. Fikk svake rier/kynnere første natten etter pillene, som forsvant på morningen, så fikk jeg skikkelig rier etter ballong senere den dagen. Hun ble født tidlig om morningen dag 2 etter igangsetting. De holdt tettere øye med henne under fødsel, med elektrode på hodet bl.a. og mer sjekk av meg også.. men kan også ha vært høyt blodtrykk som gjorde det da. Usikker på hvilke tiltak som var for hva nå i ettertid

Ingen erfaring. Men ønsker deg lykke til :)

Her har jeg fått beskjed om lite fostervann også. De har gjort litt varierte målinger så foreløpig er jeg bare inne til observasjon to ganger i uken. De har litt lavere terskel for igangsetting siden jeg har kommet så langt, 39 uker i dag, men håper fremdeles på januar ;)

Tenker at det er godt vi har muligheten til å bli fulgt opp så godt og at avgjørelser blir tatt basert på barnets beste. :)

Hvor langt er du på vei? :)

Her har jeg fått beskjed om lite fostervann også. De har gjort litt varierte målinger så foreløpig er jeg bare inne til observasjon to ganger i uken. De har litt lavere terskel for igangsetting siden jeg har kommet så langt, 39 uker i dag, men håper fremdeles på januar ;)

Tenker at det er godt vi har muligheten til å bli fulgt opp så godt og at avgjørelser blir tatt basert på barnets beste. :)

Hvor langt er du på vei? :)

Fikk du vite hvor mye fostervann du har?
Jeg håper de vil sette igang fødselen d.23, har så mye vondt i magen for tiden og vonde kynnere og nedpress. Jeg er 37+4 i dag :)

Fikk du vite hvor mye fostervann du har?
Jeg håper de vil sette igang fødselen d.23, har så mye vondt i magen for tiden og vonde kynnere og nedpress. Jeg er 37+4 i dag :)

De var opptatt av lommer med fostervann og har funnet alt fra 2cm ene dagen til 6 andre dagen. Sist måling fikk jeg beskjed om at totalen var godt innenfor normalen, men at de ønsket hyppige kontroller tilfelle. De målte også blodgjennomstrømninger og størrelse for å se at hun vokser og trives :)

Har du fått beskjed om noe mengde?

Heldigvis langt på vei du og, så babyen vil jo ha det veldig godt om de velger å sette i gang :)

De var opptatt av lommer med fostervann og har funnet alt fra 2cm ene dagen til 6 andre dagen. Sist måling fikk jeg beskjed om at totalen var godt innenfor normalen, men at de ønsket hyppige kontroller tilfelle. De målte også blodgjennomstrømninger og størrelse for å se at hun vokser og trives :)

Har du fått beskjed om noe mengde?

Heldigvis langt på vei du og, så babyen vil jo ha det veldig godt om de velger å sette i gang :)

Største lomme på 3,5cm. Har fryktelig vondt i magen hele tiden, den er stram og hard og vond! Håper og tror at de starter d.23 og får han ut. :)

Største lomme på 3,5cm. Har fryktelig vondt i magen hele tiden, den er stram og hard og vond! Håper og tror at de starter d.23 og får han ut. :)

Du får ha masse lykke til <3 Skal på kontroll 23 jeg og, men tror ikke igangsetting er aktuelt her ennå :)

Hvordan gikk det på kontrollen din i dag?

Her gikk det fint, god sparketest. Ligger i nedre normalområde med fostervann så de ville ha meg inn igjen tirsdag 27 for å følge med :)

Du da? Blir det igangsettelse? :)

Her gikk det fint, god sparketest. Ligger i nedre normalområde med fostervann så de ville ha meg inn igjen tirsdag 27 for å følge med :)

Du da? Blir det igangsettelse? :)

Så bra det gikk fint på sparketesten din! Var inne til kontroll i dag jeg også. Ny ultralyd viste enda mindre vann og visstnok en sliten morkake, så jeg fikk valget om å starte fødsel i dag eller komme til ny kontroll i morgen tidlig for å se om de fortsatt kunne utsette det en dag da jeg helst ikke vil være der på julaften. Men første juledag er det ingen vei tilbake, da starter de :p

Så bra det gikk fint på sparketesten din! Var inne til kontroll i dag jeg også. Ny ultralyd viste enda mindre vann og visstnok en sliten morkake, så jeg fikk valget om å starte fødsel i dag eller komme til ny kontroll i morgen tidlig for å se om de fortsatt kunne utsette det en dag da jeg helst ikke vil være der på julaften. Men første juledag er det ingen vei tilbake, da starter de :p
Lykke til :)

Håper dagens test var innenfor og at du får feiret hjemme i dag!? <3 Uansett så har du snart en baby i armene dine <3 Masse lykke til og god jul! :D

Oi Lykke til ;)

Back
Topp