Lite Fostervann ?

minesotesma

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Maiblomstene 2016
(Samme som på februar men lite respons der) Var på føden isted, siden jeg har kjent mindre liv idag enn hva jeg pleier! det var i underkant av lite fostervann .. det var fostervann der men det var i noe sånn grenseland ?? uansett.. alt så ellers fint ut men måtte komme tilbake på kontroll på tirsdag pga fostervanns mengden.. og heller ringe en gang for mye.. noen som har erfaring med lite fostervann ???

Last edited:
(Samme som på februar men lite respons der) Var på føden isted, siden jeg har kjent mindre liv idag enn hva jeg pleier! det var i underkant av lite fostervann .. det var fostervann der men det var i noe sånn grenseland ?? uansett.. alt så ellers fint ut men måtte komme tilbake på kontroll på tirsdag pga fostervanns mengden.. og heller ringe en gang for mye.. noen som har erfaring med lite fostervann ???
Ingen erfaring selv, men ei venninne av meg ble satt i gang etter hun var inne og fikk konstatert lite fostervann. Hun hadde også kjent mindre liv. Hun hadde gått til termin da. Hvor langt har du kommet?

Så det nå:) De holder vel sikkert øye med deg vis jevnlige kontroller nå. Og så kan det jo hende du blir igangsatt når du er litt nærmere termin..? Bare det jeg tipper:) Er jo litt tidlig å føde enda...
Ja måtte tilbake til tirsdag :) så håper vi det er mer fostervann da for dannes jo nytt :)

Jeg har erfaring,ble oppdaget i uke 30 da jeg ringte føden pga lite liv.. hadde ukentlige UL etter det. Hadde lite fostervann helt frem til fødsel.

Eg fikk konstatert lite fostervann (i grenseland) når eg var inne på undersøkelse 35+4. Eg var under tett oppfølging pga risikosvangerskap, så ble lagt inn til obs. Baby var litt stresset og lite aktiv, så ble satt igang 35+6 og vesla var ute 36+0. Hun var i fin form og alt gikk veldig bra :) Eg hadde ikkje merket vannavgang selv, så var svært overrasket over forandringen i mengde på to uker :P

Eg fikk konstatert lite fostervann (i grenseland) når eg var inne på undersøkelse 35+4. Eg var under tett oppfølging pga risikosvangerskap, så ble lagt inn til obs. Baby var litt stresset og lite aktiv, så ble satt igang 35+6 og vesla var ute 36+0. Hun var i fin form og alt gikk veldig bra :) Eg hadde ikkje merket vannavgang selv, så var svært overrasket over forandringen i mengde på to uker :p
Oj da skjønner jeg godt du var overasket, har selv ikke merket noe ! så syntes jo det er litt rart om jeg har lekket fostervann.. Vannet mitt gikk jo når fødselen startet med forgie og det var SPLASJ bokstavligtalt ikke til å ta feil i hva det var, så jeg skjønner ikke dette her helt.. bra det gikk godt, og hu var i god form :D h*n er heldigvis mye mer aktiv i dag <3

Jeg ble satt igang pga lite fostervann med min første:) det var over termin da..

Oj da skjønner jeg godt du var overasket, har selv ikke merket noe ! så syntes jo det er litt rart om jeg har lekket fostervann.. Vannet mitt gikk jo når fødselen startet med forgie og det var SPLASJ bokstavligtalt ikke til å ta feil i hva det var, så jeg skjønner ikke dette her helt.. bra det gikk godt, og hu var i god form :D h*n er heldigvis mye mer aktiv i dag <3
Det er ikke vanlig at det er lite fostervann fordi det har kommet ut noe som du kunne ha merket, det vanligste er at babyen av en eller annen grunn produserer for lite. Noen av grunnene til at det produseres for lite kan være ganske alvorlige, det er derfor du trenger kontroller. Du må spørre litt mer, og kreve mer informasjon på neste kontroll. Lykke til! :)

Det er ikke vanlig at det er lite fostervann fordi det har kommet ut noe som du kunne ha merket, det vanligste er at babyen av en eller annen grunn produserer for lite. Noen av grunnene til at det produseres for lite kan være ganske alvorlige, det er derfor du trenger kontroller. Du må spørre litt mer, og kreve mer informasjon på neste kontroll. Lykke til! :)
Aha.. Nei jeg vet jo ikke.. Ja skal spørre på tirsdagen, hun sa ikke så mye... bebis hadde det heldigvis fint ellers. Urin blæra var full og h*n gjorde pusteøvelser som var positivt :)

Back
Topp