Lite fostervann ??

minesotesma

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Maiblomstene 2016
Var på føden isted, siden jeg har kjent mindre liv idag enn hva jeg pleier! det var i underkant av lite fostervann .. det var fostervann der men det var i noe sånn grenseland ?? uansett.. alt så ellers fint ut men måtte komme tilbake på kontroll på tirsdag pga fostervanns mengden.. og heller ringe en gang for mye.. noen som har erfaring med lite fostervann ???
Håper ellers dere har hatt en fin fredag :)

Hvor stort ble AFI målet ditt? Eller står det noe om "største målte lomme" på utskriften? Første mi hadde lommer ned til 1,5, det var veldig lite. Fikk beskjed om at hun kanskje måtte ha fysioterapi eller manuellterapi når hun kom ut, fordi de får ikke brukt musklene sine like godt. Det stemte, men kan også være pga at hun ble tatt med keisersnitt (dratt ut i stedet for å bli dyttet ut som en vanlig fødsel.) Denne gangen har jeg AFI på 6,noe som er ned mot normalen, men helt greit. Kjenner stor forskjell på bevegelsene, mye mer denne gang. Tror ikke de lar deg gå over termin med lite fostervann, mener å ha lest det. Spørs jo hvor lite det er sikkert :)

Hvor stort ble AFI målet ditt? Eller står det noe om "største målte lomme" på utskriften? Første mi hadde lommer ned til 1,5, det var veldig lite. Fikk beskjed om at hun kanskje måtte ha fysioterapi eller manuellterapi når hun kom ut, fordi de får ikke brukt musklene sine like godt. Det stemte, men kan også være pga at hun ble tatt med keisersnitt (dratt ut i stedet for å bli dyttet ut som en vanlig fødsel.) Denne gangen har jeg AFI på 6,noe som er ned mot normalen, men helt greit. Kjenner stor forskjell på bevegelsene, mye mer denne gang. Tror ikke de lar deg gå over termin med lite fostervann, mener å ha lest det. Spørs jo hvor lite det er sikkert :)
Det vett jeg da ikke ,hun ikke sa noe om det og jeg ikke fikk noe utskrift. . sa bare det var i underkant lite og at jeg måtte komme tilbake på tirsdag å sjekke på nytt da det dannes nytt fostervann.. Var på ul for en 8 dager siden da tror jeg der var normalt mye da det ikke ble nevnt. Var inne til sjekk fordi jeg kjenner lite liv da .. kan det være pga lite fostervann jeg kjenner mindre liv altså ?

Ja, for da har hun/han lite å "svømme" rundt i. Du kan tenke deg sjøl hvis du lå i en tank med mye vann så kan lettere bevege armer og ben, men hvis du ligger i en tank hvor vannet er erstatta er organer og et trangt rom, så blir det vanskeligere :) Litt rart forklart, men du skjønner sikkert. Det er ikke farlig i alle fall, h*n tørker ikke inn, og nå følger de med, så det er bra. (Det er klart, lekker du fostervann så er jo ikke det bra,men er det "bare" at det er lite så dannes det nytt hele tiden, og da er det ikke kritisk farlig NÅ liksom.)

Ja det høres jo logisk ut. Hun sa at det kunne godt være det var mer fostervann der på tirsdag når jeg skal på kontroll der ... Vi tror ikke jeg lekker da den prøven var negativ i går da.. hun bare syntes det var dumt for at de som tok ul sist ikke skrev hvor mye fostervann det var ! håper det ser bra ut til tirsdag :) kjent nye mindre siste dagene da så er ikke så koselig ! Men nå vett jeg vertfall at han lever inni der !

Last edited:
Ja, for de målte sikkert gjennomstrømning i navlestrengen og sjekka morkaka og sånn? Men uansett, hvis du kjenner lite igjen så må du ta kontakt med føden, for jeg kjente henne godt, men bevegelsene var helt annerledes denne gang. Det var mer armer og ben som ble dratt rundt sist, nå er det dult og spark som kjennes bedre ut som fri flyt liksom :)

Ja reger med det :) Ja hun sa det og spesielt pga at det var mindre fostervann. men kjenner heldigvis mye mer idag :) denne her pleier somregel og være en veldig aktiv krabatt så ble litt skremt når h*n var så rolig igår og det verken hjalp og spise sjokolade og drikke iskald cola og riste imagen!

Back
Topp