Lite aktiv/lite liv?

Jentehumor

Forelsket i forumet
Augustmødrene 2014
Hei!
Er i uke 31 og klarer ikke å finne noen faste tider der babyen er aktiv utenom at det rister litt i magen om kvelden og når jeg legger meg. Er det nok?
Skikkelige spark er lengesiden nå. Tror sist han virkelig sparket var i uke 27-28, men begynner jo å bli trangt der inne.

I går kjente jeg litt bevegelse kl 3, i dag var det ikke noe før i 6-7 tida. Å kjenne bevegelser 1-2 ganger om dagen, er det nok? Han reagerer veldig sjeldent på søte drikker eller uansett hva jeg spiser, så får ikke noe mer respons av det syns jeg.

Tenker å ringe etter info/hjelp i morgen, men ville høre fra dere om det må være en hel dag uten NOE bevegelser for at det skal være alvorlig?

Jeg prata litt med jordmor om det nylig, og hun sa at man skal klare å få respons ved f.eks. dytting på magen, inntak av kald drikke e.l. Det er individuelt hvor aktive dem er, men det skal ikke være store endringer i aktivitetsnivået. Jeg er tre uker lengre enn deg, men vil tro hun ville svart noe i samme gata om hun hadde fått spørsmålet ved forrige kontroll. Jeg syns min er relativt rolig av seg, og det er lite kraftige spark, men så har han det trangt nå, og har hatt hodet ned en stund. Ikke så mye plass å ta løpefart på, akkurat.

Hva med å ringe føden nå i kveld og prate litt med dem?

Jeg har hørt at babyene reagerer mer på kald drikke en søt drikke. Prøv å drikk et glass med vann med masse isbiter i, detskl de visstnok våkne av dersom de sover. Ellers opplever jeg dager med mye liv,og dager med mindre liv. Jeg blir spesielt bekymret de dagene barnet snur seg med ryggen ut, da kjennes det ut som om det ikke er noen der inne. Dersom du synes det er unormalt kan du jo kontakte føden, de avgjør fort om du skal inn til kontroll eller ikke. Jeg har ringt et par ganger,med det resultat at de mente jeg ikke behøvde å komme inn. De vet ofte hva som er avvikene fra normalen :-)

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Ja.. Håper for all del at alt er bra.
Siden jeg kjenner han nå så tar jeg sjansen på å vente til i morgen. Skal prøve med iskald drikke i morgen tidlig for å se om han vil våkne sammen med meg om morgenen.

Da vi var på 3D ul ville han ikke rikke på seg samme hva vi gjorde. Vi dyttet og ristet og hoppet men han bare lå der og vridde litt på hodet. Men skal prøve å fokusere litt mer med å dytte under magen, for har fått noen respons da.

Skal også på kontroll på tirsdag, da håper jeg de kan svare meg på om alt er bra bare ved å se på han. Hvis han ligger på samme sted som han gjorde på 3D ul må jeg spørre om det er normalt også. for han ligger med hode ned og til siden og har gjort det alle 4 gangene vi skulle se på han. Er det normalt å ligge på samme sted i flere uker? Dama sa at alt var fint med ham da. Håper det er til å stole på:)

Blir bare så bekymret når jeg ikke helt vet hva jeg skal kjenne etter når jeg aldri har vert gravid før:)

Takk for svar!

Ja, den bekymringen kan komme fortere en fortest den! Jeg tror det er sunt å lytte til bekymringen og deretter vurdere om den er reell eller ikke. Det kan være vanskelig,men det er viktig å lytte etter kroppens signaler,vi er så flinke i dag til å heller høre på internett og andres meninger, en hva vår egen kropp prøver å fortelle oss. Jeg tror du gjør noen gode valg ved å teste de tingene du vet kan gi deg respons, og å spørre når du kommer på kontroll. mest sannsynlig er det ikke noe galt, kanskje du bare får et rolig barn :-)

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Jeg har det helt likt, og jordmora mi ga aldri et klart svar på hva som var normalt , men ga utrykk for at det var rart at babyen ikke hadde faste rutiner osv... Har flere dager der jeg kunn kjenner få dult med noe respons når jeg drikker søt/ kaldt.. Fikk omsider nokk og ble sliten av konstant beskymringer, så kontaktet føden, som ønsket og ta meg inn med en gang, der tok de en (ctg) eller hva det heter, og plutselig var det mer liv en noen gang og de fant ingenting som var galt. Jordmora der sa det kan ha noe med at hun ligger og kikker mot min rygg osv. Anbefaler deg og ta kontakt, jeg fikk hvertfal ro i kroppen etter besøket på føden:)

Her bruker lillegutt å reagere når jeg legger handa oppå magen og dytter litt. Men det er ikke spark, det er veldig slow motion bevegelser.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg er også litt stresset mtp aktivitet i magen enkelte dager. Jeg kan ha dager (som idag) hvor jeg merker masse, mens andre dager merker jeg litt bevegelse midt på dagen, så kanskje ingenting før sent om kvelden. Og må jo si at det stresser meg litt. Mange merker masse bevegelse fra babyen, mens jeg absolutt ikke gjør det. Jeg har morkaka i fremkant og det demper jo bevegelsene litt. Også kommer det an på hva jeg driver med. For er jeg veldig aktiv og driver med noe hele dagen merker jeg lite. Får ingen respons på å dulte magen eller spise/drikke noe søtt. Har dog ikke prøvd saft testen som min jordmor anbefalte hvis jeg var usikker. Da skal man drikke et glass kald saft og sitte og kjenne etter bevegelse i to timer. På de to timene skal man ha kjent 10 spark/bevegelser tror jeg det var. Men har ikke trengt det, for har kjent noe hver dag ;) Men digger de dagene det er masse liv å røre, for da slapper jeg mer av ;) Jeg har heller ikke faste tider hvor jeg kjenner bevegelse. Kan ikke se noe tydelig mønster. Mangel på liv er av de hyppigste årsakene til at kvinner oppsøker føden, og min jordmor sa at som regel var alt i orden, men merker man ikke noe på en dag skal man ringe.

Ser at vi er flere som bekymrer oss - det er betryggende!

Jeg er 34+5 og føler at jeg de siste to ukene har måttet "gjøre en innsats" for å få kontakt med babyen. Kjenner han jo flere ganger ila en dag, men må noen ganger dytte leeeenge før jeg får en liten dult tilbake igjen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kjenner også til det at jeg må ta en innsats for å få litt bevegelse.
Men heldigvis i dag da jeg skulle ut så var det liv og det var små bevegelser i hele dag til nå. Skal prøve å gå en tur igjen de gangene jeg blir bekymret igjen, for det fikk meg til å slappe av!:)
Da droppet jeg å ringe og så får vi se hva de sier på kontrollen i morgen om det er en rolig kar vi har i magen min:)

Kjenner igjen disse bekymringene. Er 35+4 og bevegelsene har helt klart endret karakter de siste ukene. I tillegg til at jeg ikke lenger kjenner spark eller kraftig turning synes jeg det virker som hun sover lengre og dypere enn før. Må jobbe litt for å vekke henne, men som regel dytter hun tilbake/responderer når jeg presser der jeg vet hun ligger. Har foranliggende morkake så på høyresiden kjenner jeg aldri noe, men hun ligger heldigvis klint opp mot venstre side.

Har veldig høy terskel for å ringe føden, og spesielt siden det i det fleste tilfeller ikke er noe å bekymre seg for, men holder meg til regelen om at så lenge jeg kjenner liv med noen timers mellomrom (fremprovosert eller ei) så er det greit. Babyen må jo få lov til å sove litt også :P

Fikk høre at alt var bare fint på ul kontroll!! De så på magen til lillegutt og han var akkurat der den skulle være så han får i seg all den næringen han trenger!:)
Ble veldig letta nå. Har også morkaka på fremrevegg så vil ikke klare å kjenne det altid, men har heldigvis sett at han er aktiv i magen <3

Ikke lett å vite når man går gravid for første gang:)

Venninna mi kjent omtrent ikke liv når hu gjekk gravid pga morkaka lå foran å babyen lå inn imot ryggen :) Men aillt va fint med babyen :) Itj aill babya som e like vilter i magen :)

Back
Topp