Lita :-S

Vigdis88

Elsker forumet
September 2012
Jeg er skikkelig hønemor :-P men jeg er redd for at snuppa legger lite på seg, hun har bestandig vært liten, sist gang jeg veide henne var hun 5800 sånn ca, og 62.5 lang. Helsesøster mener at hun er bare liten, men ikke unormalt liten.

Men de siste dagene har hun spist mindre.... Syns jeg :-S
Men i dag har hun spist mer....

Håper at hun tar seg opp og begynner å spise mer på dagtid og natta, ikke oftere, men mer pr måltid :-)

Hun ligther på ca 135 ml pr måltid, jeg har prøvd å få henne til å spise 165, men det blir som regel bare 135, det er kun viss hun har sovet lenge...eller gått lenge (over 3 timer) uten mat....

Helsesøster mener at jeg kansje kan prøve å la det gå lengste tid mellom hver gang jeg gir henne mat, men da blir hun jo sur og sint, og det er jo ikke noe sjakktrekk syns jeg...

Mina er "vanlig" for 2 uker siden var hun 6200 g og 61 cm,men syntes hun bare spiser utrolig ofte,men lite hver gang. Ca.120 ml pr måltid...Og alt kommer i retur..... Har aldri sett slik gulping før :(

Håper jenta di spiser mer snart da :)

Hvor mange måltider spiser hun i døgnet da? Elise spiser ca 170ml, 5 ganger i døgnet :) hun er også liten.. Var 5650 og 62 lang sist vi målte.

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

Hermine er helt gjennomsnittlig! Hun var 6800gr og 66cm på 4,5 mnd kontroll. Hun spiser som regel 120ml per måltid, max 140ml men det er mens hun sover! Hun spiser hver 3.time. Så det har jo tydeligvis ikke så mye å si hvor MYE de spiser, for de legger ulikt på seg uavhengig av matmengde per måltid ;)
Sålenge hun virker fornøyd ville jeg ikke stresset så mye med det, hun er ei nett frøken som tar den maten hun vil ha ;) Ville iallfall ikke falt meg inn å sulte ungen for at hun skal spise mer per måltid :eek: De som ammer vet jo ikke hvor mye babyen får per måltid, da må man jo følge magefølelsen sin i stedet. Blir utrolig mye fokus på matmengde når man gir flaske, noe som sikkert ikke er helt nødvendig bestandig ;) o_O

Mina er "vanlig" for 2 uker siden var hun 6200 g og 61 cm,men syntes hun bare spiser utrolig ofte,men lite hver gang. Ca.120 ml pr måltid...Og alt kommer i retur..... Har aldri sett slik gulping før :(

kan det hende at hun reagerer på mme'en hun får??? Hermine sprutgulpa mye fordi hun ikke tålte den mme'en hun fikk, bytta type og da blei det nesten slutt på gulpinga ;)

Jeg er skikkelig hønemor :p men jeg er redd for at snuppa legger lite på seg, hun har bestandig vært liten, sist gang jeg veide henne var hun 5800 sånn ca, og 62.5 lang. Helsesøster mener at hun er bare liten, men ikke unormalt liten.

Håper at hun tar seg opp og begynner å spise mer på dagtid og natta, ikke oftere, men mer pr måltid :)

Hun ligther på ca 135 ml pr måltid, jeg har prøvd å få henne til å spise 165, men det blir som regel bare 135, det er kun viss hun har sovet lenge...eller gått lenge (over 3 timer) uten mat....

Helsesøster mener at jeg kansje kan prøve å la det gå lengste tid mellom hver gang jeg gir henne mat, men da blir hun jo sur og sint, og det er jo ikke noe sjakktrekk syns jeg...

Å vente lengst mulig synes jeg høres helt tullete ut!
Unnskyld meg, men det der blir jeg så provosert av.
Babyer må få mat når de vil, selvom de får mme og man vet hvor mye de får i seg.
De som får mme kan også ha "økedøgn", eller perioder hvor de ønsker å spise oftere - er ikke vi også slik?
Hun er helt sikkert perfekt! Har du veid hun etter f.eks 1 eller 2 uker for å se hvor mye hun legger på seg ukentlig? HVordan er kurven hennes? Våte bleier? Fornøyd?
Det er så store forskjeller på disse babyene og det meste er jo normalt så lenge de følger sin egen kurve...

Å vente lengst mulig synes jeg høres helt tullete ut!
Unnskyld meg, men det der blir jeg så provosert av.
Babyer må få mat når de vil, selvom de får mme og man vet hvor mye de får i seg.
De som får mme kan også ha "økedøgn", eller perioder hvor de ønsker å spise oftere - er ikke vi også slik?
Hun er helt sikkert perfekt! Har du veid hun etter f.eks 1 eller 2 uker for å se hvor mye hun legger på seg ukentlig? HVordan er kurven hennes? Våte bleier? Fornøyd?
Det er så store forskjeller på disse babyene og det meste er jo normalt så lenge de følger sin egen kurve...

Jada...masse våte bleier :)
Hun er en veldi blid og gla jente....stort sett :)
Hun ligger blant de nedeste på kurven sin...men har fulgt den hele tiden...kansje jeg må bare dra å veie henne oftere for å se om hun får nokk mat :)

Det blir så fort unødvendig stress om babyene legger på seg nok/ for mye..
Du gir jo flaske og vet at hun får i seg mat og kjenner jenta di best.

Tenker hu kanskje ikke tåler MME hu får eller så kan det faktisk være låsninger i nakken også?

Jeg er skikkelig hønemor :p men jeg er redd for at snuppa legger lite på seg, hun har bestandig vært liten, sist gang jeg veide henne var hun 5800 sånn ca, og 62.5 lang. Helsesøster mener at hun er bare liten, men ikke unormalt liten.

Håper at hun tar seg opp og begynner å spise mer på dagtid og natta, ikke oftere, men mer pr måltid :)

Om hu følger sin egen kurve og er fornøyd, så ville jeg ikke vært bekymret:) Hu er nok bare ei lita frøken:)

Emmeth spiser nå svært lite pr måltid. Rundt 50-60 ml 4 ganger om dagen:( Er nok pga han er syk. Og puppen vil han ikke ha på dagtid igjen:( Men normalt når han er i fin form så spiser han stort sett 180 ml til hvert måltid:)

kan det hende at hun reagerer på mme'en hun får??? Hermine sprutgulpa mye fordi hun ikke tålte den mme'en hun fikk, bytta type og da blei det nesten slutt på gulpinga ;)

Har forsøkt nan 1 og hipp...Men,ingenting er noe bedre enn den andre...
Forslag til andre typer? ;)

Nan Ha1 fra apotek f.eks. Melkeproteinet er brutt ned på en annen måte i den enn i vanlig mme. Vi måtte gå over på spesialerstatning uten kumelk i, da hun tydeligvis var allergisk mot vanlig mme o_O Sprutgulping og bæsjing uten like etter å ha fått mme.

Kan hende hu reagerer på kumelk? Vi bruker Nutramigen 1, det er uten kumelk. Fåes på apoteket, men er dyrt da.

Vi bruker althera mme. Den lukter nesten ingenting og gulpen lukter ikke heller. Kjøpes på apotek. Snuppa tåler ikke kumelkprotein og denne er uten.

Kan hende hu reagerer på kumelk? Vi bruker Nutramigen 1, det er uten kumelk. Fåes på apoteket, men er dyrt da.

Du skal jo teste Emmeth for allergi..kom på at legen på helsestasjonen skreiv ut en blå resept på mme og vi brukte den mens vi venta på time på sykehuset. Når vi fikk bekreftet allergi og tilsendt brev fra nav eller helfo så fikk vi tilbake pengene ved å sende inn kvitteringene fra apoteket. Det kan jo være lurt å ordne seg. Vi fikk igjen 1000kr og set var ikke snakk om mange boksene..

Du skal jo teste Emmeth for allergi..kom på at legen på helsestasjonen skreiv ut en blå resept på mme og vi brukte den mens vi venta på time på sykehuset. Når vi fikk bekreftet allergi og tilsendt brev fra nav eller helfo så fikk vi tilbake pengene ved å sende inn kvitteringene fra apoteket. Det kan jo være lurt å ordne seg. Vi fikk igjen 1000kr og set var ikke snakk om mange boksene..

Ja, har blå resept, og de blir registrert når vi kjøper de;) så får igjen en del penger hvis det er det han har, men regner m det altså.

Back
Topp