Listeria i salatkylling

Oi :eek:

Snart er ingenting trygt for gravide :confused:

Bra de har funnet det og tar hånd om saken iallfall!

Oi :eek:

Snart er ingenting trygt for gravide :confused:

Bra de har funnet det og tar hånd om saken iallfall!
Men hvis jeg ikke husker helt feil er ikke dette første gang i den type kjøtt. Orker ikke å google, men ganske sikker på at jeg har hørt om dette tidligere. Jeg merker jeg er skeptisk til mye mat når jeg er gravid, mer enn hva som står på listen over frarådet mat. Skummelt og trist, syns jeg..

Bra det er lenge siden vi hadde det. Jeg bruker det som pålegg og da blir det dyrt når jeg er gravid. Hehe

Men hvis jeg ikke husker helt feil er ikke dette første gang i den type kjøtt. Orker ikke å google, men ganske sikker på at jeg har hørt om dette tidligere. Jeg merker jeg er skeptisk til mye mat når jeg er gravid, mer enn hva som står på listen over frarådet mat. Skummelt og trist, syns jeg..
Man bør altså gjennomvarme selv ferdistekt mat skikkelig, for å være sikker. Synd når det er så lett og godt med kyllingbaguett når man er på kafé, har spist det mange ganger hittil i svangerskapet. :confused:

Man bør altså gjennomvarme selv ferdistekt mat skikkelig, for å være sikker. Synd når det er så lett og godt med kyllingbaguett når man er på kafé, har spist det mange ganger hittil i svangerskapet. :confused:
Ja, tydeligvis. Og det er som du sier, lett og godt med både kyllingbaguett og andre kyllingretter på café. Heldigvis, får man si, oppdages dette og det kommer ut til forbrukerne.

Skummelt!!!! :( :( skal holde meg langt unna sånt!!!

Huff ei jeg kjenner fikk salmonella av ferdig stekt kylling! Så når jeg gikk gravid så stekte jeg alt sånn ekstra godt hjemme! Tok ingen sjanser men ble kalt hysterisk siden jeg nektet å spise kylling ute :-(

Jeg spiser knapt kylling, så godt er det. Etter sist advarsel om noe dritt i salatkylling så kjøper jeg aldri det. Ikke har jeg hatt bruk for det heller, da.

Back
Topp