Listeria i norsk kylling! Viktig!

Ikke i bruk

Forumet er livet
Se her http://www.dagbladet.no/2014/09/13/nyheter/ernering/varehandel/sykdom/innenriks/35260765/

Vær obs!

Salatkjøtt av kylling fra Ytterøykylling AS trekkes fra markedet fordi det er funnet listeriabakterier i kjøttet.

Levanger-firmaet trekker tilbake produktet Salatkjøtt av kylling 200 g med siste forbruksdag 1.10.2014, opplyser Mattilsynet.

420 pakninger av produktet er solgt i Bunnprisbutikker over hele landet.

Forbrukere som har kjøpt produktet, bes kaste det eller levere det tilbake til butikken der det er kjøpt.

Listeria kan medføre helseskade for gravide og personer med nedsatt immunforsvar.

Glad jeg er veggis!:p

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Viktig med slik info

Men jeg stusser dess mer jeg tenker over det.

Listeria dør ved varmebehadling. Kylling skal ALLTID gjennomvarmes.

Da har produsenten ikke varmet det godt nok?

Men jeg stusser dess mer jeg tenker over det.

Listeria dør ved varmebehadling. Kylling skal ALLTID gjennomvarmes.

Da har produsenten ikke varmet det godt nok?

Enten det, eller så har kjøttet blitt utsatt for bakterien etter å ha blitt varmet, for eksempel ved nedkjøling/pakking. Kan nok lure på rutinene da ja.

Sent from my iPhone using BV Forum

Enten det, eller så har kjøttet blitt utsatt for bakterien etter å ha blitt varmet, for eksempel ved nedkjøling/pakking. Kan nok lure på rutinene da ja.

Ja, uansett hvordan det har skjedd, så har de åpenbart ikke hatt god nok kjøkkenhygiene. Kylling er VIKTIG i så måte, ikke bare pga listeria.

ja å hva med de som allerede har spist det da ? de kan jo ikke bare kaste det eller levere tilbake ... etter alt som kommer ut om kylling for tia tror jeg jeg skal slutte og spise det også ;)

ja å hva med de som allerede har spist det da ? de kan jo ikke bare kaste det eller levere tilbake ... etter alt som kommer ut om kylling for tia tror jeg jeg skal slutte og spise det også ;)

Ser ut som det kan være lurt å holde seg til kylling man steker hjemme i alle fall, da får man jo kontrollert at det blir skikkelig varmebehandlet.

Huff syns det er skummelt å være gravid med alle disse listerautbruddene

Back
Topp