Lisensmannen

ORIGINAL: IshavsPia

ORIGINAL: KL82

Er så kjedelig med den lisensen [:@] Vi har jo en pakke med kanaler, inkludert NRK, som vi betaler hver mnd, og så må vi betale denne lisensen i tillegg, da betaler man jo 2 ganger for NRK da!!!! [:'(]

Du betale ikkje bare for nrk.. MEN oxo leie (på en måte) for å ha EGET tv i EGET hjem..HELT SYKT!!

Ja, det er helt sykt. Kan de ikke heller begynne med reklame de også, så kanskje vi hadde slippet [:D]

an detter ned trappetrinnet utenfor. Det er MIN eiendom. Samme gjelder hvis han tråkker rundt på terrassen. De kommer til å ta med seg politieskorte neste gang de kommer. Helt uholdbart å trenge seg på på den måten!
ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: fairy

Ikke her, men en gang da jeg var 20 år. Han var helt OK, han altså.
Han sa: Har du tv?
Jeg sa: ja, jeg har det.
Han: Da skulle du betalt lisens, vet du.
Jeg: Oi, jeg har akkurat flytta, så det har jeg ikke tenkt på en gang! (med litt sånn skjelvende stemme)
Han: Du får begynne å betale fra nå av da.
Jeg: Ok, det skal jeg gjøre.

Vips, ferdig.
Spilte litt på at jeg var ung og nyetablert, men jeg HADDE faktisk ikke tenkt på lisensen.[8D]
Dummeste er hvis man liksom later som om man ikke har TV. De har jo peilere som oppfatter signaler..

Ja men disse funker jo ikke på noe annet enn eneboliger da. Hvis han står i en blokk eller ved siden flermannsboliger og måler,så kan ikke han se hvor de signalene kommer fra. Er vel kanskje ikke så mye mer smart og tro at de kan lese signalet til leiligheten din bare fordi de får signaler utenfor døren din når det er tre leiligheter ved siden av og over.

Nei, man er kanskje dum hvis man tenker sånn.
Jeg hadde ikke noen problemer med å innrømme at jeg hadde TV iallfall. Gjør meg ikke til løgner og unnaslutrer for lisenspenger altså.

(han sa vel egentlig; "har du fått registrert deg??"
Jeg: Oi, jeg har akkurat flytta, så det har jeg ikke tenkt på en gang! (med litt sånn skjelvende stemme)
(han sa da skriver jeg ut denne så får du en regning)

Vips, ferdig.
Spilte litt på at jeg var ung og nyetablert, men jeg HADDE faktisk ikke tenkt på lisensen.[8D]
Dummeste er hvis man liksom later som om man ikke har TV. De har jo peilere som oppfatter signaler..

Hehe samme skjedde hos oss.. Men vi hadde nettopp flyttet inn, bare bodd der i 2 uker eller noe, så hadde faktisk ikke tenkt på det overhodet[8D]

ORIGINAL: cathrine24

Vips, ferdig.

De peilerne får de ikke brukt til en dritt. Husker det var en som kan mye om slikt som sa at de får ikke sjekket om vi får sinaler inn for da måtte alle TV'er være utstyrt med at aller annet....

Men man har faktisk plikt til å slippe de inn om man åpner.

TV'en står i mitt navn, men fortsatt ikke fått lisens, er ikke akkurat slikt at jeg ringer for at de skal sende den heller da.

Helt feil !! Man plikter ikke å slippe folk inn i sitt eget hjem ! Kun politiet dersom dem har ransakelsesordre....[:)]

Sambo betalte en stund, så røk tven, og han kjøpte ikke ny siden han da nesten bodde hos meg. Da sa han den opp. Når vi flyttet sammen hadde jeg tv, men batalte ikke lisens. Vi fikk lisensmannen på besøk, og vi sto begge to å vasket opp for hand, med oppaskhansker og det hele.[:D] Jeg sa at NEI, vi har ikke råd til tv. Ser du ikke at vi ikke har råd til oppvaskemaskin engang???? Vi hadde jo oppvaskemaskin, men vi måtte få bort litt som hadde hopet seg opp. Og syns det var koselig å gjøre det sammen. Han trodde ikke på meg, og ville komme inn, men igjen sa jeg at han fikk komme tilbake når han hadde ransakelseorder med seg da. Og at vi så tv hos mine foreldre. Basta. Og jeg fikk faktisk ikke dårlig samvittighet heller.. Vi så aldri på noen nrk kanaler før.

Nå har vi kjøpt ny tv, og da glemte jeg å sette det på min far, så det dukket opp i posten gitt.. Svineriet.

Jeepp.
Kom til oss for noen år siden.
Ringte på, samboern gikk ut.
Han sa vi hadde tv, men den var ikke våres og leiligheten sto heller ikke på oss.
( Sannheten om tven, og vi eigde ikke leiligheten heller...)
Meen måtte betale ja. Hehe

Fikk ikke bot, for vi trodde at det gikk greit når leiligheten ikke er vår og ei heller tvn.

Kjiipt.

an detter ned trappetrinnet utenfor. Det er MIN eiendom. Samme gjelder hvis han tråkker rundt på terrassen. De kommer til å ta med seg politieskorte neste gang de kommer. Helt uholdbart å trenge seg på på den måten!

Vips, ferdig.

Ja men disse funker jo ikke på noe annet enn eneboliger da. Hvis han står i en blokk eller ved siden flermannsboliger og måler,så kan ikke han se hvor de signalene kommer fra. Er vel kanskje ikke så mye mer smart og tro at de kan lese signalet til leiligheten din bare fordi de får signaler utenfor døren din når det er tre leiligheter ved siden av og over.

Jeg hadde ikke noen problemer med å innrømme at jeg hadde TV iallfall. Gjør meg ikke til løgner og unnaslutrer for lisenspenger altså.

Ehm nei for det er en som har jobbet med dette som fortalte dette til meg,så jeg stoler på de kjenner sitt eget utstyr[;)] Og var ingen heller som nevnte at jeg løy og sluntret unna. Jeg sier at jeg ikke slipper fremmede inn i min leilighet. Jeg nevnte ikke hva jeg ville svare om han kom på døren. 

Tror du misforsto meg litt. Jeg mente at JEG kanskje var dum som tenkte at peileutstyret var så presist at de kunne skille forskjellige leiligheter.

Edit:
Jeg har heller ikke sagt at du lyver og sluntrer unna- jeg sa bare at JEG ikke ville gjort det. Nevnte ikke deg med et ord, jeg nevnte at det var dumt å lyve om noe sånt.

ORIGINAL: cathrine24

http://www.lovdata.no/for/sf/kk/tk-19801023-8798-0.html#10

Der er ihvertfall loven ang lisensen

Mulig jeg nå få meg nye linser, for jeg ser ingen steder her at du er PLIKTIG å slippe dem inn.. Kun om du søker fritak og de ønsker å plombere...

JA, så kom han i blokka der jeg bodde før mens jeg studerte.
( Studentbolig-sak )

Men da åpna jeg ikke døra når jeg ikke venta besøk, hehe [:D][:D]
Dessuten gikk jo ryktet som ild i tørt gress når lisensmannen var ute på tur..

Hadde jo fader ikke råd til lisens der også,
når vi allerede betalte på tven hjemme så vi droppa åpning av dør i nesten hele blokka[8D]
Var i 2 etasje også så han kunne ikke se inn heller, hehehe

Vips, ferdig.

Ehm nei for det er en som har jobbet med dette som fortalte dette til meg,så jeg stoler på de kjenner sitt eget utstyr[;)] Og var ingen heller som nevnte at jeg løy og sluntret unna. Jeg sier at jeg ikke slipper fremmede inn i min leilighet. Jeg nevnte ikke hva jeg ville svare om han kom på døren. 

Tror du misforsto meg litt. Jeg mente at JEG kanskje var dum som tenkte at peileutstyret var så presist at de kunne skille forskjellige leiligheter.

Ååå huff,beklager[8D] Jeg trodde du mente at jeg var dum siden jeg tenkte sånn[8D] Har alt jeg trenger på PCen jeg så[;)] Er jo bare crap på alikevel[:-] Synes jeg[:-]

Hehe, er ikke mye det blir brukt her heller..

Min var veldig hyggelig og latet som han gikk på løgnen min, så vi kom frem til et komkromis sammen at jeg 'liksom' hadde fått tven for 3 mnd (uten at vi sa at dette ikke var sant - men begge viste jo at det var det).

Så da begynte jeg å betale lisens, å stå å lyve om at jeg ikke har tv, så de vil inn og så ikke slippe de inn som fører til et sirkus, nei det gidder jeg ikke altså.

Vi hadde han på døra[;)]

Han var bare hyggelig han[:)]

eg trodde eg var lur å kjøpte tven på adr te mamma, men trur ikkje dåkke de har fått med seg datoen vi flyttet og fikk regning for laaaaaangt tilbake:/ jævla dritt!!!

Er det en sum, eller må en betale for hver TV?

Og må vi betale for TV som guttene bruker til å spille på?

ORIGINAL: Lois Lane

Er det en sum, eller må en betale for hver TV?

Og må vi betale for TV som guttene bruker til å spille på?

Skal bare være en sum.. uavhengig av hvor mange tv`er du har..

Men de prøvde seg på meg engang da jeg flytter hjem under hos mamma og pappa.. Det er en egen leilighet, men i samme huset.. og nrk vet jo ikke at dette var en egen leilighet.. Som sagt sa jeg at jeg hadde flyttet hjem og ville si opp lisensen.. de mente da at jeg måtte betale lisens jeg også.. så lenge jeg skulle ha med meg min egen tv..

Men dette er bare tull! Men de prøver seg.. for de vil jo ha inn mest med penger..

Back
Topp