Linker om bilsikring..! *Link*

Oi shit, kjente jeg blei helt svett av de svarene de gav, og ikke minst teksten under de bilsetene...
Håper noen kan hjelpe deg med linker og svar.

ORIGINAL: Kidada

Oi shit, kjente jeg blei helt svett av de svarene de gav, og ikke minst teksten under de bilsetene...

Ikke sant.. Jaada, sett et barn i det bilsetet i en BÅT.. Ned med redningsvester..[:-]

ORIGINAL: Pluggensen

Ikke sant.. Jaada, sett et barn i det bilsetet i en BÅT.. Ned med redningsvester..[:-]

Kjente at jeg ikke klarte å styre meg, så måtte melde meg inn for å skrive noen ord under bildene...
Tenker jeg kommer til å få noen krasse svar jah, for disse virket som om de ikke eide samvittighet.. Greit å fraskrive seg ansvar, men hva om noen folk er uvitende og likvel bruker setene... *grøss*

Kjente at jeg ikke klarte å styre meg, så måtte melde meg inn for å skrive noen ord under bildene...
Tenker jeg kommer til å få noen krasse svar jah, for disse virket som om de ikke eide samvittighet.. Greit å fraskrive seg ansvar, men hva om noen folk er uvitende og likvel bruker setene... *grøss*

*liker*[:D]

Jeg kan jo også nevne til dem at jeg har også vært i landene "øst for østersjøen" og levert varer og ting til mindre heldige, og bilseter er det som kommer aller, aller aller nederst på listen av ting som er brukbart

*liker*[:D]

Jeg kan jo også nevne til dem at jeg har også vært i landene "øst for østersjøen" og levert varer og ting til mindre heldige, og bilseter er det som kommer aller, aller aller nederst på listen av ting som er brukbart

sattan, blir frista te å kjøra te den "plant et tre in my ass-butikken" og fortella de et sannhetens ord!!!!!

ju gooo pluggen, gi de inn[:@][:@]

Vel, alle seter skal ha nyere ECE godkjenning for å kunne brukes lovlig i bil.

Lovlige ECE-koder er:

ECE R44-03 og ECE R44-04. Alle andre koder skal kasseres.

Står nederst på siden her:

http://www.tryggtrafikk.no/Sikring+av+barn+i+bil.b7C_wJbS2D.ips

Her er hva TT sier om gamle bilstoler:
http://www.tryggtrafikk.no/Gammel+bilstol%3F.b7C_wBfQZt.ips

OMG.. Greit at det ikke alle er tilhengere av bruk og kast samfunnet som er nå, men det finnes grenser. Når det går utover sikkereheten til barn begynner det å bli for ekstremt..

Men jeg lurer på... denne miljøbutikken påstår det ikke lenger er lov å lage annet enn 5.punksseter.
Men Maxi Cosi babysete som er på topp av alle tester siste åra er jo bare 3-punkts?

Svenskene spesifiserer tydelig dette med levetid(det er nemlig litt forskjell på babysetene og setene i de andre klassene):

http://www.ntf.se/konsument/fraga2632.asp?katid=29

Det ene setet lurer jeg på om er et HTS BeSafe Royal(eller kanskje et eldre KID sete men uansett er det noen år gammelt for HTS setene har ikke sett slik ut på noen år nå) og det har gått ut av produksjon for mange år siden. Uansett barn i bilstol i båt? Hva hvis barnet av en eller annen grunn klarer å tippe seg ut av båten fastspent i et bilsete? *grøsser ved tanken*

ORIGINAL: Helene Harefrøken

Svenskene spesifiserer tydelig dette med levetid(det er nemlig litt forskjell på babysetene og setene i de andre klassene):

http://www.ntf.se/konsument/fraga2632.asp?katid=29

Det ene setet lurer jeg på om er et HTS BeSafe Royal(eller kanskje et eldre KID sete men uansett er det noen år gammelt for HTS setene har ikke sett slik ut på noen år nå) og det har gått ut av produksjon for mange år siden. Uansett barn i bilstol i båt? Hva hvis barnet av en eller annen grunn klarer å tippe seg ut av båten fastspent i et bilsete? *grøsser ved tanken*

ikke sant[&o] Er jo helt absurd bare å anbefale det!

Noen som har lest under bildene nå?

De har oppdatert med "ECE R44/03"
For å bevise at de er godkjente... [8|]

HAHAHA

Tok helt av nå, så nå har de sletta alt som er blitt skrevet!

Han skreiv jo rett ut at det ikke var lovlig å produsere bilseter med 3pkt sele, samtidig som han ber om å få se lover som viser at de setene han har ikke burde selges.

Da jeg spurte om å få se den loven som sa at 3pkt sele ikke var lovlig, så fikk jeg beskjed om at jeg løy og at han aldri hadde skrevet det.. (selv om det stod rett ovenfor, jeg kopierte bare det han skreiv.. haha)

Men fra spøk til alvor, skummel butikk, lite kunnskap og skremmende holdning og forslagene er helt absurde, som å bruke bilstol i båt..

Skummelt synes jeg! Skulle dratt inn og kjøpt alle setene og klipt de i stykker rett foran dem og kasta dem i søpla utenfor![:@]

Sletter alle kommentarene ja... Det var lurt..

HAHAHAHA

Jeg har blitt kasta ut som medlem.... Snakker om gitt... [8D]

Og de har skrevet i statusen sin:

All diskusjon om våre varer må heretter føres utenom vår nettside, den skal ikke være en debattside men opplysningsside om miljøbutikken og de prosjekter vi har.

Opplysninger om varene de selger vil de tydeligvis stå for selv, uten innblanding fra folk.. [8D]

HAHAHAHA

All diskusjon om våre varer må heretter føres utenom vår nettside, den skal ikke være en debattside men opplysningsside om miljøbutikken og de prosjekter vi har.

Opplysninger om varene de selger vil de tydeligvis stå for selv, uten innblanding fra folk.. [8D]

Jeg sletta meg helt selv..[:D]

Det han skrev viste jo bare at han rodde seg lenger og lenger ut, men JEG var den som ikke hadde peiling da jeg skrev at å sette et barn i et sånt sete i en båt var absurd, for han hadde vært sjømann i 40 år han![8|] Da burde han vel vite hvor viktig redningsvest er i båt i forhold til sete for å holde barnet i ro..[:-]

Han hadde også lest en undersøkelse fra trygg trafikk (visstnok) som kunne fortelle at bakovervendte seter IKKE var så trygge fordi barnet ville, i et kollisjon front mot front i høy hastighet, bli slengt ut av setet, og ut FRONTVIDUET i bilen.. I samme innlegg ble det nevnt noe om fyllekjøring, bibelen, et par salmer, og hvordan jeg var en løgner.. Herlig fyr gitt..[:D]

HAHAHAHA

Jeg sletta meg helt selv..[:D]

Det han skrev viste jo bare at han rodde seg lenger og lenger ut, men JEG var den som ikke hadde peiling da jeg skrev at å sette et barn i et sånt sete i en båt var absurd, for han hadde vært sjømann i 40 år han![8|] Da burde han vel vite hvor viktig redningsvest er i båt i forhold til sete for å holde barnet i ro..[:-]

Han hadde også lest en undersøkelse fra trygg trafikk (visstnok) som kunne fortelle at bakovervendte seter IKKE var så trygge fordi barnet ville, i et kollisjon front mot front i høy hastighet, bli slengt ut av setet, og ut FRONTVIDUET i bilen.. I samme innlegg ble det nevnt noe om fyllekjøring, bibelen, et par salmer, og hvordan jeg var en løgner.. Herlig fyr gitt..[:D]

Fy søren så provoserende! Jeg hadde ikke latt meg stoppe jeg, gitt![:@] Jeg meldte meg ut selv etter å ha lagt inn en kommentar.. Vil ikke "like" noe så dumt!

Høres ut som en opphetet diskusjon ja....
Herlig.. Får bare lest kommentaren til bare kari, og skulle så gjerne lest mer!!

Back
Topp