Linka`s dagbok

Linka

Gift med forumet
Tenkte jeg skulle holde en dagbok jeg da. Ser de gjør det på andre nettsteder og hadde vært kos med det samme her.

Uke6 :

Første legetime. Veide 86 kg. Har lagt på meg i det siste og jeg tror det har noe med at jeg sluttet og røyke for en mnd siden. Har en tendens til å legge på meg da. BT var 110/70.

Uke 11:

Legen glemte og veie denne gangen. Tenkte ikke over det selv en gang. Kvalmen er skikkelig plagende nå og jeg sover nesten ikke om natta. BT er 130/70.

Uke 16:

Veide 89 kg. Kalmen er avtagende. BT 110/70, Hb 13,6. Kjenner små lette spark, men ingen store.

Uke 18 :

Veide 91,5 kg. BT 120/70. Hb 11,5. Fl./min. 140. Jobber 50% for det er mye tungt arbeid. Bruker folsyre og koser meg med alle sparkene. Etter UL har jeg blitt satt ellve dager fremover på termin og skulle egentlig vært 20 uker idag.

Uke 22+4 :

Veier 95 kg. BT 120/80. Hb 10,1. Fl./min. 140. God form.

Uke 27+4 :

Veide 102 kg. BT 120/80. Hb 12,0. Ødem 1. Fl./min. 148. Blir nok en gutt detta. Har fått noe vann i kroppen og kjenner det godt i bena. Mye aktivitet nede i magen og det er herlig. Skal på 3D UL den 27 okt og se nurket. Ligger over på symfysemålet. Håper jeg ikke legger på meg noe mer utover. Har ikke vært så flink i det siste, men nå er det bare juleaften igjen så er jeg snart på fødestua. Formen er bra dog det er tungt og løpe etter en vilter krabat på to år. Går turer.

Uke 33+1 :

Veide 108 kg. BT 110/70. Hb 11,7. Ødem 1. Fl./min. 150. Etter 3D Ul så er vi sikre på at det er en liten gutt der inne. Utrolig fasinerende og se gutten vår i 3D.
Etter kontroll idag så har jeg fått henvisning til fysioterapi. Dette grunnet bekkensmerter og problemer med og gå. De fant også sukker i urinen så jeg må levere blodprøver fastende i morgen. Ligger over på symfysemålene og har lagt på meg litt mye sier de. Ungen som jeg trodde lå med hodet ned ligger på tvers med rumpa litt oppover på høyre side. Skal til jordmor i uke 36 og hvis ikke han har snudd seg ordentlig så må jeg til ekstra ul for å se hva vi skal gjøre. Greit nok det, men er jo sju uker til termin så vi har vel tid håper jeg. Formen ellers er bra. Halsbrannen blir ikke borte, men nå er det ikke så lenge igjen. Mye liv der nede sånn regelmessig, men plassen er begrenset kjenner jeg.

Uke 35+3

Veide 108 kg ( jippi, ikke et eneste gram siden sist ). BT 140/80. Hb 11,4. Ødem 1. Fl./min. 140. Og da har jeg vært hos jordmor og hu sa at Alexander lå med hodet ned og var bevegelig. Har ikke lagt på meg noen kg og det var herlig. Formen er ok, men bekkenet er en killer. Ellers er alt bra her hos meg. Hadde en koselig samtale med jordmor idag og gruer meg mindre til fødselen nå. Er ikke lenge igjen vet dere.

Uke 37+3

Veide 113 kg . BT 140/80. Hb 11,9. Ødem 1 - 2. Fl./min. 138. Var hos jordmor i går og etter en lang prat om litt lite liv og bekymringer rundt dette bestemte hun at jeg skulle dra til Ahus. Var på regestrering, men legen var ikke fornøyd med den. Han sjekket også åpning og det var 3 cm åpning og livmormunnen var moden og klar. Det jeg trodde var Alexander som sparket nedover var kynnere sa legen. Deretter ville han jeg skulle spise og ta en ny regestrering etter det. Spiste og dro opp på føden for ny reg. Den viste at babyen hadde altfor rask hjertelyd så jeg måtte være der over natta for observasjon. Måtte faste fra kl 00,00 og ta glukosebelastningsprøve dagen etter. For å se om jeg hadde svangerskapsdiabetes. Det hadde jeg ikke og hjertelyden til Alexander var topp når vi dro hjem.
Bedre og være litt for sikker enn ikke i det hele tatt sa legen.

Uke 38

Veide 114 kg. BT 130/80. Hb -. Ødem 1-2. Fl./min. 155. Da var timen hos jordmor over. Hun mente at hodet også lå ned, men var litt bevegelig. Trodde ikke jeg ville gå til over nyttår, men jeg tror annet. Slimproppen har gått, men babyen lar seg vente. Ellers var alt ok. Skal til legen på lille juleaften så da får vi se hva som skjer etter det.

Uke 38+4

Veide 111 kg. ( ned 3 kg faktisk ) BT 125/80. Hb 11,3. Ødem 1-2. Fl./min. 140. Da var legetimen over og han sa at hodet hadde festet seg. Det var deilig. Det som ikke var gøy var at jeg har fått UVI igjen og må ta tabletter. Blir spennende utover nå for lillegutt kan jo komme når som helst.

Uke 39+2

Veide 114 kg ( tror vekta til legen er feil, man kan ikke gå ned 3 kg og opp igjen på så kort tid ) BT 130/80. Hb -. Ødem 1-2. Fl./min. 135. Jordmor var enig i at hodet hadde festet seg. Det var deilig. Ellers var alt bra og jeg skal tilbake om en uke. Akkurat på termindagen faktisk. Håper at jeg har havnet på føden før det, men har ikke for høye forhåpninger siden min første kom 10 dager over. Sliter med bekkensmerter og det er ordentlig tungt nå. Er skikkelig ubehagelig når han presser rumpa opp og magen står i spenn. Har ingen kynnere om dagen så da er det bare og vente da.

Uke 39+4

Alexander ble født kl 00.12 på A Hus. Han var 4720 g og 53 cm lang. Gikk visst ikke over termin denne gangen. Koser meg hjemme sammen med gutten min og glad for at han er kommet ut til meg.

Det var litt artig...[;)]
Skal se om jeg også får lagt ut en dagbok etter neste jordmor besøk![:)]

Kjempe artig å lese Linka [:D]

Tenkte jeg skulle skrive noen ord før jeg dro på ferie. Skal to uker til Østerdalen der foreldra til sambo bor.
Da sitter jeg her med en uke igjen til 3D ul og jeg gruer meg litt. Vet man ikke skal tenke slike tanker, men de kommer for det. Tenk om noe er galt med lille nurket. Formen er ok, men i det siste han han vært skikkelig ufin. Legger seg mye nedover og det er ubehagelig når jeg går. Får sove dårlig om natta for han er så urolig. Dog er det deilig og kjenne at han er der. I går natt drev jeg og forsiktig kjente over magen da jeg hadde lagt meg og plutselig fant jeg et eller annet. Kjente litt rundt og opp og ned, men fant ikke ut hva det var. Etter en stund sa sambo : Hva er det du driver med?????Du bråker jo værre enn noen. Bare kjenner på gutten min sa jeg og han gryntet og la seg andre veien. Kanskje ikke så kult gjordt av meg da klokka var halv et.
Går turer nesten hver dag og prøver og ikke spise så mye usunt. Har mine dager, men stort sett klarer jeg meg fint. Har begynt og glede meg skikkelig til fødselen. Vet det høres rart ut, men jeg gjør faktisk det. Gruer meg også, men vet at all smerte og annstrengelser er verdt det når de putter gutten min på brystet mitt og jeg ser han for første gang.
Da legger jeg inn ny oppdatering etter den 27 eller etter den 11.
Klem[:D]

Da var 3D Ul over og det var ganske utrolig. Så lille gutten på skjermen og ja.. det var en gutt. Foreløpig veide han ca 2300 g og ifølge størrelsen var jeg ca 32 + 2 på vei og ikke 30 + 3. Da stemmer menstermin sånn ca. Da blir det ventetid mellom 24 des og 4 jan på oss. Ellers var han kjempe frisk sa legen og kom til å ende på ca 4200 - 4300 g når han kommer. Skal prøve og legge inn bildet her.
Klem

Da var ferien over og vi er trygt tilbake. Ganske utrolig at jeg har 8 uker igjen før gullet kommer. Det er ganske kort tid syntes jeg. Begynner og bli urolig ang julehandel og pynting.
Formen er så som så. Jeg sliter meg smerter i bekkenet og greier nesten ikke snu meg om natta. Gjør jeg det får jeg super vondt. Å gå en tur er drepen for jeg kan ligge i flere timer etterpå. Vaske og rydde tar skikkelig på og jeg hater å ikke kunne vaske så ofte som jeg pleier. Eller er det greit.
Skal til legen den 15 november og lurer fælt på hvor mye jeg har gått opp i ferien.
Det var alt for denne gang. Ny oppdatering etter den 15.
Klem fra meg og lille Alexander

Nå er dagboka oppdatert etter et rotete besøk hos legen. Plutselig hastesak og bytting av pasienter gjorde at jeg kom hjem ca 1 1/2 time etter at jeg hadde time. Men, pytt, pytt

Da var det dags for en liten strofe her inne. Nå er det snart bare 5 uker igjen og jeg drømmer om fødselen om natta. Noen ganger sitter jeg og kjenner Alexander røre seg og tenker : Jeg vil jo ikke føde. Nei, nei, dette er ikke gøy lengere.
Tror jeg bare er inne i en liten benektelses periode. Formen er uforandret og jeg gir herved opp mye av bilkjøringen. Har problemer med bekkenet og det er ikke særlig godt og kjøre bil lengere. Støvsuger hjemme enda, men legen er ikke veldig fornøyd med det. Føler at jeg må gjøre noe.
Håper formen deres er bra.
Klem

Da var oppdateringene i orden. Håper det går bra med dere andre her inne også.
Klem

Da skal jeg snart til jordmor igjen. Håper alt er bra. Sender oppdatering senere.
Klem

It`s up to date.....

It`s up to date again....

Keeping it up !

Da er forhåpentlig siste oppdatering lagt inn. Håper på fødsel før neste time.
Klem

Hei Linka. Så kjekt å lese dagboka di. Ser du er snart ferdig. Det er jeg også om 2 uker forhåpentligvis. Klem

Da var Alexander ute og vi koser oss fælt. Som sin bror vil han ikke ta noe særlig pupp og siden han er så stor har han problemer med og få nok mat. Derfor får han mme. Etter at vi startet med det har gutten min lyst opp hverdagen. Etter noen dager med bare skrik og tårer har han roet seg og får nok mat.
Klem

Back
Topp