Linea nigra, men negativt test

nkrstn

Elsker forumet
Sommerfuglene
Oktoberlykke 2019
Snøkrystallene2021❄️
Hei alle sammen!

Har de siste ukene vært kvalm, trøtt og generelt sliten.. Begynte etter en stund å tenke at dette kunne være en graviditet.. Mamma fortalte at en av de første tegnene hun merket var linea nigra.. Jeg sjekket, og det er definitivt kommet en mørk linje fra navlen og ned som ikke har vært der før.. Tok derimot graviditetstest både på fredag og med morgenurin i dag, som begge var negative..

Jeg lurer derfor på;
Er det noen her inne som plutselig har fått linea nigra, men som ikke har vært gravide?
Eller er det noen som har fått linea nigra, fått negativt testresultat, men som allikevel har vært gravide?

Blir utrolig glad om noen vil dele sine erfaringer eller kunnskaper:)

Hva slags test og når i syklusen? Man kan ta en test for tidlig og noen tester trenger mer hormon for å vise positivt.

Jeg tok testen (Clearblue, ikke digital) en uke før forventet mens, men tenkte at med de symptomene jeg har hatt, så burde jeg blitt gravid allerede i forrige syklus.. Prøver ikke bli gravid, så dette kom veldig brått på..

Jeg har ikke fått linea negra før helt i slutten av svangerskapet begge gangene. Er i uke 36 idag og fikk den kanskje for et per uker siden.
Du kan dra til legen for å ta blodprøve, men om du har hatt slike symptomer som kvalme og trøtthet allerede noen uker tror jeg en graviditetstest hadde slått ut alt.

Ikke sikkert den hadde slått ut for det. Jeg hadde masse symptomer men testen slo ikke ut så tidlig( eller med streksyn og alt for lang tid her inne så kunne man se en strek). Jeg fikk ordentlig positiv 2 dager før mens. Med eldste ventet jeg til over. Begge gangene var jeg 100% sikker på at jeg var gravid. Akkurat når den streken kommer kan ikke jeg noe om siden jeg aldri fikk den.

Jeg har ikke fått linea negra før helt i slutten av svangerskapet begge gangene. Er i uke 36 idag og fikk den kanskje for et per uker siden.
Du kan dra til legen for å ta blodprøve, men om du har hatt slike symptomer som kvalme og trøtthet allerede noen uker tror jeg en graviditetstest hadde slått ut alt.

Veldig kvalm, oppblåst og trøtt i ca. to uker.. Denne linjen på magen kom for en uke siden, og det er i grunnen denne som bekymrer meg for om testen kan være falsk negativ.. Aner ikke om det er det samme hormonet, eller om det kan være andre grunner:nailbiting:

Ikke sikkert den hadde slått ut for det. Jeg hadde masse symptomer men testen slo ikke ut så tidlig( eller med streksyn og alt for lang tid her inne så kunne man se en strek). Jeg fikk ordentlig positiv 2 dager før mens. Med eldste ventet jeg til over. Begge gangene var jeg 100% sikker på at jeg var gravid. Akkurat når den streken kommer kan ikke jeg noe om siden jeg aldri fikk den.

Tenker jeg kan være mellom 3 og 6 uker, og det skal vel være mer enn langt nok på vei til at testen skal vise positiv om jeg er gravid? Derfor tenker jeg egentlig at jeg ikke er gravid, men jeg har fremdeles symptomer og da denne linjen.. :confused:

Linea nigra kommer av et hormon produsert av morkaka, og dukker ikke opp før i siste trimester hos de aller fleste. Jeg ville antatt at du ikke er gravid med negative tester.

Back
Topp