Lim

[Lene]

Glad i forumet
Må bare spørre dere erfarne jentene her inne [:)] Hva slags lim fungerer best å bruke??

Har akkurat laget et kort til ei venninne som skal ha 30 års lag i morgen. Skreiv ut "30 år" med silhouetten, og prøvde å bruke limstift for å feste det, men det blir jo så mye søl, lim på fremsiden og bare tull [:'(] Jeg er veldig fan av sånne firkanter med lim på begge sider, men det blei litt knotete å bruke på de tynne bokstavene. Kanskje jeg bare må være litt mer nøye [8|]

til papir/bilder/osv bruker jeg limfirkanter
til diecuts osv Zig limpenn og Xyron
til bånd og stoff MM ribbon glue
til pynt, metall osv gluedots

På store papir og bilder bruker jeg limfirkanter
På bånd/raindrops/metallpynt bruker jeg gluedots
Til bokstaver og alt annet små dill bruker jeg den flytende limen de selger på nille. Knallgod lim som er syrefri og veldig billig og drøy i bruk. (eg har scrappet i ett år nå, og fortsat er den halvfull)

ORIGINAL: Lotten

Tusen takk [:D] Har skrivi det ned på en lapp nå.
Men lurer da på en ting... Hvordan fungerer egentlig xyron? Så de hadde det på clas ohlson, og den så jo kjekk ut. ikke var den så dyr heller

ORIGINAL: lewa

Men lurer da på en ting... Hvordan fungerer egentlig xyron? Så de hadde det på clas ohlson, og den så jo kjekk ut. ikke var den så dyr heller

man putter diecutsene inn i ene enden, også drar man i remsa og ut kommer de med lim på i andre enden![:D] Dårlig forklaring,men den er helt idiotsikker![:)]

ORIGINAL: lewa

man putter diecutsene inn i ene enden, også drar man i remsa og ut kommer de med lim på i andre enden![:D] Dårlig forklaring,men den er helt idiotsikker![:)]

Eg fekk den til, so då kan eg trygt gå god for det utsagnet der [;)]

e bruka faktisk en monteringslim tror e sambo kalte d... sånn spraylim som gjør d lite klissete pluss d går an ta d av igjen å flytte d før d tørka helt uten at d bli masse kliss klass[:D] falt pladask for den limen e no så e e gla sambo kjøpte den[:D] ellers bruka e sånne firkanta m lim på begge sider, pluss glue dots[:D]

xyron er kjempebra til små (og store) diecuts som ikke ellers er så lett å få lim på.

Back
Topp