LilleVimsen prøver på nr 2! *Gravid* ❤️

B2 - 17+4 :Heartpink

Godt nytt år! :joyful:

Bare 5 mnd igjen til lille er her :joyful:
Jeg har begynt å kjenne liv fra henne nå, og det er såå koselig :love017 Kjenner det best når jeg ligger på siden. Da er det sånne små bobler/kiling inni der, og jeg er ikke i tvil om at det er bevegelser fra henne :Heartpink Jeg må liksom konsentrere meg og kjenne etter, hvis ikke kjenner jeg ikke noe, men bevegelsene blir nok tydeligere snart :)

Endelig kom innkallingen til OUL også! Det blir 15. januar :) Også har jeg kontroll/keisersnittsamtale den 14. februar, så da blir det en UL da også:joyful:

Hadde svangerskapsdiabetes forrige gang, så har fulgt opp litt hjemme og testet sporadisk fastende og 2 timer etter middag i jula. Har jo blitt en del julegodt og kaker.. Men målingene har vært veldig fine, så stresser ikke så mye med det ennå. Tester nok litt hyppigere igjen mot slutten av januar og i februar, før svangerskapskontrollen, i håp om å kanskje slippe glukosebelastningstesten i uke 25:shy:

Jeg skulle egentlig prøve meg tilbake i jobb 50% nå, men kjenner på formen at jeg ikke er helt klar for det ennå. Kvalmen er bedre, men ikke 100% bra. Går fortsatt på Xonvea, men begynt å trappe ned nå. I høst brakk jeg jo ankelen, og selv om den er myyye bedre, er heller ikke den helt bra ennå. I desember fikk jeg bihulebetennelse som varte i 2,5 uke (langt inn i romjula). Fikk penicillin, som heldigvis hjalp. Men jeg føler liksom ikke jeg har fått hentet meg inn igjen. Håper jo kanskje at når jeg i hvert fall har fått kuttet ut Xonvea’en helt, så blir formen bedre. Tror den gjør meg skikkelig trøtt og energiløs.

Vi koste oss hjemme i jula. Vi har vår nærmeste familie i nærheten, så vi fikk vært litt med alle sammen:) Og sovingen til mini?! Altså, jeg er så stolt av han! Han sover jo på eget rom, og vi avsluttet kveldsammingen fordi han ville ikke mer for en mnd siden. Nå kan vi legge han i senga rundt 18.30-19.00, si natta og gå ut av rommet, også ligger han og pludrer og synger for seg selv til han sovner (i løpet av 10-15 min). Han trives så godt i senga, at han heller bare vil bli lagt der enn å sitte på fanget mitt og få nattasang :hilarious: Han sover natta igjennom, og våkner ikke før 08.00-08.30! Da ligger han å pludrer og koser seg, og har det ikke travelt med å stå opp :laughing002 På nyttårsaften skøt folk opp raketter rett ved siden av blokka vår, og jeg var så redd han skulle våkne av det, men neiida, han sov igjennom alt han! :love017
Nå er han tilbake i barnehagen, og han storkoser seg der. Er så glad for det! Vi har hatt en rolig innkjøring i barnehagen fra september, da pappaen har hadde 100% permisjon fra juli-september, og 50% fra oktober-desember. Mini har derfor hatt maks 6 timer i barnehagen hver dag. Nå er pappaen tilbake i 100% jobb, så da blir det lengre dager på mini. Men jeg tror det skal gå helt fint (blir en rolig "innkjøring" denne og neste uke bare, for å få en myk start). Er utrolig glad for at vi kunne ha en så lang innkjøring i barnehagen, og tror det har hatt mye å si for hvor godt han trives, og hvor godt han sover på nettene og sånn :)

Milepæler:
- 15.01: OUL
- 13.02: Svangerskapskontroll
- 14.02: Keisersnittsamtale
- 23.02: 25 uker
-16.03: 3. trimester

B2 - 19+4 :Heartpink

Var på OUL i går, og alt så helt fint ut :Heartpink Lille frøkna lå og sprellet og bevegde seg masse! Virker som det er litt mer liv i henne enn i storebroren sin, for han lå som regel og sov på alle UL’ene vi var på med han :hilarious:

Jeg gikk litt bananas på Newbie her om dagen, og har bestilt litt jenteklær :angelic: De har så mye fint!!

Ellers har jeg fått ny runde med bihulebetennelse og noe slags luftveisinfeksjon. Alle i huset har blitt syke nå, som er litt ekstra tungt.. Jeg skulle egentlig begynne på gravidtrening i går, men måtte bare fint stå over den timen:confused:

Har klart å slutte helt på Xonvea, og kvalmen er så og si borte. Har litt brekninger innimellom, og kvalmen kan plutselig dukke opp i perioder. Men er godt å være ferdig med kvalmestillende! Er dog fremdeles veldig slapp og trøtt, men det kan jo ha med sykdom å gjøre også..

Milepæler:
- 15.01: OUL
- 13.02: Svangerskapskontroll
- 14.02: Keisersnittsamtale
- 23.02: 25 uker
-16.03: 3. trimester

Last edited:
Back
Topp