LilleVimsen prøver på nr 2! *FØDT* ❤️

B2 - 17+4 :Heartpink

Godt nytt år! :joyful:

Bare 5 mnd igjen til lille er her :joyful:
Jeg har begynt å kjenne liv fra henne nå, og det er såå koselig :love017 Kjenner det best når jeg ligger på siden. Da er det sånne små bobler/kiling inni der, og jeg er ikke i tvil om at det er bevegelser fra henne :Heartpink Jeg må liksom konsentrere meg og kjenne etter, hvis ikke kjenner jeg ikke noe, men bevegelsene blir nok tydeligere snart :)

Endelig kom innkallingen til OUL også! Det blir 15. januar :) Også har jeg kontroll/keisersnittsamtale den 14. februar, så da blir det en UL da også:joyful:

Hadde svangerskapsdiabetes forrige gang, så har fulgt opp litt hjemme og testet sporadisk fastende og 2 timer etter middag i jula. Har jo blitt en del julegodt og kaker.. Men målingene har vært veldig fine, så stresser ikke så mye med det ennå. Tester nok litt hyppigere igjen mot slutten av januar og i februar, før svangerskapskontrollen, i håp om å kanskje slippe glukosebelastningstesten i uke 25:shy:

Jeg skulle egentlig prøve meg tilbake i jobb 50% nå, men kjenner på formen at jeg ikke er helt klar for det ennå. Kvalmen er bedre, men ikke 100% bra. Går fortsatt på Xonvea, men begynt å trappe ned nå. I høst brakk jeg jo ankelen, og selv om den er myyye bedre, er heller ikke den helt bra ennå. I desember fikk jeg bihulebetennelse som varte i 2,5 uke (langt inn i romjula). Fikk penicillin, som heldigvis hjalp. Men jeg føler liksom ikke jeg har fått hentet meg inn igjen. Håper jo kanskje at når jeg i hvert fall har fått kuttet ut Xonvea’en helt, så blir formen bedre. Tror den gjør meg skikkelig trøtt og energiløs.

Vi koste oss hjemme i jula. Vi har vår nærmeste familie i nærheten, så vi fikk vært litt med alle sammen:) Og sovingen til mini?! Altså, jeg er så stolt av han! Han sover jo på eget rom, og vi avsluttet kveldsammingen fordi han ville ikke mer for en mnd siden. Nå kan vi legge han i senga rundt 18.30-19.00, si natta og gå ut av rommet, også ligger han og pludrer og synger for seg selv til han sovner (i løpet av 10-15 min). Han trives så godt i senga, at han heller bare vil bli lagt der enn å sitte på fanget mitt og få nattasang :hilarious: Han sover natta igjennom, og våkner ikke før 08.00-08.30! Da ligger han å pludrer og koser seg, og har det ikke travelt med å stå opp :laughing002 På nyttårsaften skøt folk opp raketter rett ved siden av blokka vår, og jeg var så redd han skulle våkne av det, men neiida, han sov igjennom alt han! :love017
Nå er han tilbake i barnehagen, og han storkoser seg der. Er så glad for det! Vi har hatt en rolig innkjøring i barnehagen fra september, da pappaen har hadde 100% permisjon fra juli-september, og 50% fra oktober-desember. Mini har derfor hatt maks 6 timer i barnehagen hver dag. Nå er pappaen tilbake i 100% jobb, så da blir det lengre dager på mini. Men jeg tror det skal gå helt fint (blir en rolig "innkjøring" denne og neste uke bare, for å få en myk start). Er utrolig glad for at vi kunne ha en så lang innkjøring i barnehagen, og tror det har hatt mye å si for hvor godt han trives, og hvor godt han sover på nettene og sånn :)

Milepæler:
- 15.01: OUL
- 13.02: Svangerskapskontroll
- 14.02: Keisersnittsamtale
- 23.02: 25 uker
-16.03: 3. trimester

B2 - 19+4 :Heartpink

Var på OUL i går, og alt så helt fint ut :Heartpink Lille frøkna lå og sprellet og bevegde seg masse! Virker som det er litt mer liv i henne enn i storebroren sin, for han lå som regel og sov på alle UL’ene vi var på med han :hilarious:

Jeg gikk litt bananas på Newbie her om dagen, og har bestilt litt jenteklær :angelic: De har så mye fint!!

Ellers har jeg fått ny runde med bihulebetennelse og noe slags luftveisinfeksjon. Alle i huset har blitt syke nå, som er litt ekstra tungt.. Jeg skulle egentlig begynne på gravidtrening i går, men måtte bare fint stå over den timen:confused:

Har klart å slutte helt på Xonvea, og kvalmen er så og si borte. Har litt brekninger innimellom, og kvalmen kan plutselig dukke opp i perioder. Men er godt å være ferdig med kvalmestillende! Er dog fremdeles veldig slapp og trøtt, men det kan jo ha med sykdom å gjøre også..

Milepæler:

Last edited:
B2 - 23+0 ❤️

Tiden flyr, og denne uka blir spennende! Jeg har både svangerskapskontroll og keisersnittsamtale på sykehuset ☺️ Gleder meg til å se lille frøkna på UL igjen ❤️
Og det er så gøy å kjenne henne daglig nå. Masse liv :love017

Men hurra, vi har fått sykdom i hus IGJEN! Jeg får liksom bare én uke hvor jeg er frisk før neste runde starter… Lillegutt har blitt forkjøla, og snørrer og hoster. I går kveld hadde han 39,5C i feber, men heldigvis ikke feber i dag (ennå). Håper han bare blir bedre nå, og jeg håper ikke jeg får store greiene selv. Kjenner jeg er litt tett i nesa og den renner litt nå, og hatt hodepine et par dager nå..
Krysser fingrene for at jeg i hvert fall er frisk til svangerskapskontroll og sykehuset. Skal ta kikhostevaksinen denne uka også :shy:

Cravings: Har ikke hatt voldsomme cravings hittil, før jeg nå har startet å crave Nøttekos! Sjokoladetrukne nøtter. De er farlig gode, og jeg kunne lett spist en hel pose på en gang :laughing002

Symptomer:
- Halsbrann
- Bekkenleddssmerter (bak og symfysen)
- Drømmer mye rart

Milepæler:

B2 - 24+0

Forrige uke hadde jeg svangerskapskontroll og keisersnittsamtale på sykehuset. Er ikke så mye å si om svangerskapskontrollen annet enn at det gikk fint, og jeg fikk tatt kikhostevaksinen :)

Samtalen med sykehuset gikk også veldig greit. Først tok en jordmor meg med på et rom for å måle blodtrykket. Hun kjente meg igjen fra jeg gikk gravid i 2023, så det var veldig hyggelig, og overraskende ☺️ Etterpå snakket jeg med en overlege. Vi tok en rask UL, og alt så fint ut. Lille jenta var akkurat på gjennomsnittet, og målt til 700g ☺️ Ble anbefalt keisersnitt 2 uker før termin, så hun sendte inn bestilling på operasjon 28. mai! Venter bare på innkalling med dato nå ❤️ Blir i hvert fall en liten mai-baby :love017

Fikk ikke med noen UL-bilder denne gangen :confused: Legen var veldig rett på sak og sjekket det hun skulle sjekke, men hun viste oss veldig lite av det hun så, men det viktigste er jo at vi vet at alt er bra. Likevel vurderer jeg nå sterkt en privat 3D-UL om noen uker :shy:

Lille kålroten ❤️
Dersom keisersnittet blir 28.mai, er det bare 100 dager igjen! :happy093.

9EE1101C-B7D3-4EB8-ADAF-EA9383334838.jpeg

IMG_1761.jpeg

B2 - 25+0

Jeg har fått innkallingsbrev til keisersnittet!

Fått dato 28. mai :Heartpink 15 dager før termin, så blir spennende å se om hun holder seg inne frem til da, eller om vi må flytte keisersnittet slik som forrige gang :p

Forrige uke hadde vi omgangssyken alle sammen. Først mini på onsdag, så kom jeg og samboer "like etter" torsdag ettermiddag. Jeg virkelig haaater omgangssyken. Jeg fikk skikkelige smerter øverst i magen og mot ryggen/nyrene natt til i går, så jeg ble bekymret for UVI eller noe, så jeg tok en telefon til føden. Jeg fikk komme inn og levere urinprøve, også målte de blodtrykket og hørte etter fosterlyd :)
Alt så fint ut der, men de skulle sende inn prøven til dyrkning, så får svar om et par dager. Jeg var dog litt dehydrert, så jeg fikk beskjed om å drikke ofte, og gjerne eplejuice, Cola, Farris eller noe. Jordmoren jeg var hos på føden var så hyggelig, og jeg følte meg ikke til bry i det hele tatt ☺️ Og smertene har gitt seg nå heldigvis :joyful:

Lille i magen har hatt full fest inni der hver dag/natt, så jeg har ikke vært noe bekymret for henne ☺️ Det er så koselig med masse liv ❤️

B2 - 26+1

I dag var vi på 3D-UL! Det var såå koselig å se henne, men hun var virkelig ikke samarbeidsvillig! Hun lå med begge beina over hodet, og navlestrengen oppi ansiktet :hilarious: Vi gjorde alt vi kunne for å få henne til å flytte beina - jeg danset og fikk sterk saft, men neiiida, tydeligvis var dette favorittposisjonen hennes :laughing002 Viktigste var jo å få vite at alt var fint, og det var det ☺️ Hun gapte og svelget fostervann hele tiden. Veldig gøy å se hvordan tunga hennes jobbet :p Hun ligger helt på gjennomsnittet på størrelse. Fikk ikke vite hvor mange gram hun var estimert nå, så det var litt synd.

B1 - 18 mnd

Tar en liten oppdatering på lillegutt også ☺️
Vi var på 18-månederskontroll i går. Han var 10,5 kg og 85,5 cm. Følger sin egen kurve, så det er bra ☺️ Språkutviklingen er i full gang, og han kan vel rundt 20-30 ord eller noe nå. I tillegg prøver han å herme etter ord vi sier, og han synger deler av «bæ bæ lille lam» og nynner «bjørnen sover» :joyful: Han elsker «bæ bæ lille lo, da du dode bo» og synger (kun denne delen) for seg selv når han ligger på rommet og skal sove :hilarious:
Han skjønner veldig mye nå, og han har en sterk vilje. Kan få litt tantrums og overtenning, men det går som regel fort over :) Han er en skikkelig klovn og tøysekopp, og elsker oppmerksomhet :hilarious: Han er i en utrolig morsom alder nå, og elsker spesielt dator (traktor), eh-eh-eh (hund) og pipp-pipp (fugl) :hilarious:
Han er jo også helt fantastisk mtp sovingen. Han legger seg ca 18.30, og strekker seg etter senga for å få legge seg. Så kan vi bare si god natt og gå ut. Han ligger i kanskje 10-30 min og lager lyder og synger, så sovner han av seg selv ☺️ Han sover gjennom hele natta, og våkner mellom 06.30-07.00, blid som en sol. På dagen sover han 1-2 timer dupp :) Rart å tenke på at for ett år siden så var han kjempevanskelig å legge! Vi kunne bruke 2-3 timer på å bysse og synge han i søvn, og jeg måtte trille tur hver gang han skulle sove dupp :shy:

IMG_2277.jpeg

Last edited:
B2 - 28+2

Herlighet som dagene og ukene flyr!
I 3. trimester allerede, og bare 10 uker til pks ❤️

Har begynt å gå til kiropraktor nå pga bekkenet. Har mange nye og gamle plager å jobbe med, både i bekken, øvre rygg og i nakke. Hadde også en deilig gravidmassasje på mandag!:joyful:
Har dog fått en ny runde forkjølelse og bihulebetennelse (med høy crp) så har fått penicillin-kur igjen :hungover:
Glukosebelastningstesten har jeg bare måttet flytte gang på gang pga sykdom og penicillin-kurer, men forhåpentligvis får jeg tatt den neste uke.

I går var jeg og samboeren på The Well og nøt en hel dag der - med frokost og middag :love017 Det var veldig godt med en slik dag, med bare han og meg. Kjente jo litt på den bekymringen om jeg var for lenge/ofte i varmt vann/badstue mtp svangerskapsforgiftning, men jeg håper at det har gått greit siden jeg var såpass bevisst på det og ikke satt så lenge per gang. Drakk mye vann og tok pauser. Men fikk skikkelig hodepine da vi dro hjem igjen, så jeg lurer på om det var klor-lukta som gjorde det..? Hodet er i hvert fall mye bedre i dag!

B2 - 29+0

Endelig er formen bedre og jeg fikk tatt glukosebelastningstesten i dag! Hadde gruet meg litt til den. Ikke fordi jeg synes testen er fæl - tvert i mot - jeg synes egentlig den ekstremt søte, kalde bringebærdrikken er litt god, når man har fastet og er tørst :hilarious: Men jeg gruet meg litt fordi jeg var redd for resultatet. Jeg hadde svangerskapsdiabetes sist, og jeg syntes det var så stressende.
Men nå er resultatet kommet - og jeg har ikke svangerskapsdiabetes :hello2 5,0 på fastende og 5,7 etter 2 timer. Det var en stooor lettelse! Forrige gang tok jeg testen da jeg var 25+0, og da var fastende 5,4. Nå ble det jo fire uker senere, så jeg forventet høyere tall på fastende :shy:

I morgen skal jeg til kiropraktor igjen. Jeg tror kanskje det blir siste gangen nå. Ryggen og bekkenet er helt krise, men jeg føler ikke kiropraktor har hjulpet noe - eller så er det bare tilfeldig at det har blitt verre nå :(

B2 - 31+0

Jeg ble overrasket med babyshower for 1,5 uke siden, som var skikkelig koselig :Heartpink Hadde ikke forventet noen babyshower (fikk det ikke forrige gang), så jeg ble mildt sagt veldig overrasket, og tårene trillet fordi de hadde stelt i stand dette for meg ❤️

Ellers er formen skikkelig dritt om dagen. Jeg har vært forkjøla én uke nå (ja, igjen?!), og hoster så jeg tisser litt på meg (bruker truseinnlegg) og spyr :bag: Og får skikkelig hodepine av hostingen.. I tillegg har jeg fått smerter i brystryggen på høyre side (rett under skulderbladet), og rett under ribbeina på høyre side. Hadde noe lignende forrige svangerskap også, men føles mye verre ut nå. Mulig det er fordi jeg sitter mer på gulvet og leker med mini i ugunstige posisjoner, og bærer en del på han (som er rundt 11 kg nå!) :confused005

Ellers er det utrolig deilig at våren har kommet nå! Det gjør det så mye lettere å komme seg ut og gå litt turer. Håper på litt skikkelig sommervarme snart, så jeg kan finne frem vårkjolene mine. Det begynner nemlig å bli litt vanskelig å finne klær (bukser) som passer nå :p Er litt lei av yogabukser hver dag.. Føler meg liksom aldri fin :smiley-ashamed005

Nå nærmer det seg virkelig pks! 7 uker igjen, og jeg tror disse ukene kommer til å gå sykt fort! Jeg har så vidt begynt å pakke fødebagen og en del babyklær er vasket. Har fortsatt masse vi må gjøre klart, da vi har masse esker stående i leiligheten fremdeles etter flyttingen i sommer:smiley-ashamed004 Har ikke helt den nesting-mode’n som sist, men det er sikkert fordi jeg allerede har en på 1,5 år, og i tillegg vært syk store deler av svangerskapet :shy:

Planen fremover:
- Rydde leiligheten for esker og ting
- Finne frem og vaske babynestene, bagdelen til vogna, madrassen til bedside’n, babygym’en, babyleker, babytepper, Woombie, vippestolen, ammeputa
- Finne frem vognviften
- Sette opp bedside’n
- Vaske den nye vognposen (som skal komme i posten i dag)
- Pakke ferdig fødebagen

Manglende innkjøp:
- Smokker
- Ny spisestol til storebror (lillesøster overtar tripp trapp’en med nyfødtdel)
- Babyenhet til babycallen
- Stellematte til soverommet

B2 - 34+4

Offisielt høygravid! ❤️

Tiden går absolutt veldig fort nå, og det nærmer seg med stormskritt. Bare 3,5 uker igjen til pks! ❤️

Prøver å nyte graviditeten, men samtidig er det veldig tungt med en del plager. Sliter nå mer med halsbrann, smerter øverst i magen og ryggen, ømme føtter og restless legs, mye kramper i beina på natta og masse kynnere (og til dels ubehagelige/vonde) og nedpress.
Spesielt nå siste døgnet har vært ille. Våknet i natt og fikk veldig vonde kynnere da jeg snudde meg til høyre, så måtte bare snu meg tilbake til venstre. Jeg får også kynnere med en gang jeg begynner å gå litt ute. I tillegg har jeg hatt mye nedpress i dag, hvor det innimellom har kjentes ut som om hun var på vei ut :wideyed: Aldri kjent noe sånt før! Masse press på blæra også :bag:
Heldigvis er bekkenløsningen bedre, og jeg kjenner lite til den. Jeg tipper nå at frøkna ligger i hodeleie og presser ned. Vet ikke om hun er festet. Blir spennende å høre hva jordmor sier på svangerskapskontrollen på torsdag! :)

Kjenner meg også veldig sliten og trøtt. Begynte i går ettermiddag, og kjenner fremdeles på det. I tillegg våknet jeg med vond hals og tett nese i dag. Håper egentlig det er pollenallergien og ikke ny forkjølelse på gang. Tok RS-vaksinen på tirsdag, men er nok ikke bivirkninger fra den..

Kan hende jeg bare er sliten etter to lange dager med mye aktivitet. I går var vi på skogstur og grillet med noen venner hele dagen. I dag var jeg og samboeren innom noen bilbutikker og prøvekjørte et par biler. Vi ønsker å oppgradere fra Nissan Leaf, fordi vi trenger større bagasjerom og plass i baksetene nå som familien blir større og hunden må i bagasjerommet. Er bare sykt dyrt med ny bil :grumpy:

Er veldig spent på hvordan mini vil ta det å bli storebror. Han skjønner det jo ikke ennå, men vi prøver å forklare han og lese bøker om det. Han er plutselig blitt skikkelig mammadalt og blitt sjenert ovenfor andre nå siste par ukene. Vet ikke om det er fordi han merker at det skjer noe, eller om det bare er en fase han er i nå :rolleyes: Spent på hvordan det blir når lillesøster kommer. Håper ikke han blir så sjalu ❤️

B2 - 35+2

En ny milepæl er nådd - første dag i permisjon i dag :hello2 Bare 21 dager igjen til pks!

Har jo vært sykemeldt så og si hele svangerskapet, så sånn sett ikke veldig merkbart forskjell. MEN, spesielt nå merkes det virkelig at det er kort tid igjen, og siste innspurt av svangerskapet! Jeg er så spent på om hun holder seg inne til 28. mai, eller om hun er klar for å komme ut tidligere.

Jeg er både klar og ikke klar for at hun skal komme. Har masse som gjenstår som må vaskes og finnes frem før hun kommer.
Har ikke funnet frem bedside’n, babynestet eller nyfødtdelen til bilstolen. Jeg har ikke gjort klar vogna (bagdelen) til lillesøster. Har fortsatt mye å rydde i leiligheten, og vi må gjøre klar et stellebord på soverommet vårt. Kjenner det er så mye jeg vil få gjort nå, men jeg har null energi :inpain: Denne uka ble plutselig full av planer - kiropraktor, tannlege, svangerskapskontroll og litt sosialt. Også skal jeg og samboeren på siste date før babyen kommer på lørdag ☺️ Skal holde av hele neste uke til å bare fikse alt som gjenstår, så jeg bare kan hvile og sove siste uka :bag:

B2 - 37+0

Endelig over den magiske grensa for prematur! :hello2 Bare 9 dager igjen til pks, og dagene går faktisk veldig fort!

Jeg gleder meg til å møte lille jenta vår, og å få kroppen min tilbake. Samtidig er det litt vemodig å tenke på at det bare er 9 dager igjen av min siste graviditet. Jeg nyter det å gå gravid - å kjenne bevegelsene i magen, og vite at jeg ruger på en baby :Heartpink samtidig som det er slitsomt, tungt, bekymringsfullt, og mange hensyn å ta. I tillegg til at immunforsvaret mitt har blitt totalt fraværende under graviditeten :wtf:

Daten jeg og samboeren skulle på forrige helg, måtte flyttes til i går, da vi plutselig fikk en ny runde med omgangssyken i hus (dagen etter forrige innlegg faktisk):dead:

Vi hadde en kjempefin 17. mai-feiring med familiene våre på lørdag. Også dro vi ut på date og spiste sushi i går, mens besteforeldrene passet mini hjemme ☺️

Har fortsatt mye som gjenstår å fikse nå de neste 8 dagene. Vi må blant annet lete etter nyfødtinnlegget til bilstolen, bestille stellebord og vaske en hel haug med ting som lillesøster skal arve fra storebror. Tenk at lille frøkna snart er her :love017:Heartpink

B2 - 37+2

I dag er det akkurat 1 uke igjen til pks! ❤️
Var på siste svangerskapskontrollen i dag. Også hadde jeg en deilig gravidmassasje hos en doula i nærområdet, som fulgte meg opp forrige svangerskap ☺️
Sist jeg hadde massasje hos henne, var da jeg var 37+5 forrige svangerskap. Da hadde jeg kontroll på sykehuset ifbm svangerskapsdiabetesen dagen etter, og da ble keisersnittet plutselig flyttet til 38+0 pga modningstegn og sterke kynnere :laughing002 Jeg vet ikke om det hadde noen sammenheng, men om det skjer denne gangen også, så kan man jo begynne å lure :p

B2 - 38+0

I dag er jeg 38+0, samme jeg var da lillegutt ble født ❤️ Nå er det bare 2 dager til pks!
Jeg var innom sykehuset i sta for å ta noen blodprøver. Litt rart å være der og tenke på at i overimorgen så ligger jeg der med en baby i armene :love017

Har litt murringer og mye kynnere (noen ganske vonde). Sover ganske dårlig på nettene, og i dag våknet jeg av skikkelig vond leggkrampe :oops: Sliter også med hoste (som jeg har hatt i ca 3 uker nå). Føles nesten ut som astma, for jeg får sånne skikkelige hosteanfall hvor jeg nesten ikke får puste. Hoster opp en del slim. Håper det forsvinner så fort babyen er ute!:smiley-angelic001

Og ellers så kjøpte vi ny bil i dag!:hello2 Vi har sett på en rekke elbiler, og landet til slutt på (helt ny) Volkswagen ID.4 Pro 4Motion Highline. Jeg tror vi kommer til å bli veldig fornøyd med den. Da får vi plass til både bilbur, Cybex Priam og reisetrille, og i tillegg har den god plass i baksetet til BeSafe Stretch. Nå har vi en Nissan Leaf, som vi egentlig er veldig glad i, men det blir for liten plass i den.. Nå gjenstår det bare å få solgt den :bag:

Siste magebildet ❤️
D1226C02-719A-4299-9541-78642B542E90.jpeg

Fiiiine babymagen :love7 Kose deg med aller siste dag som gravid :Heartpink

BABY NR 2 ER FØDT ❤️ 28.05.25
(Og morkakerester :wideyed:)

(Blir et litt langt innlegg, siden det allerede er 4 uker siden fødsel)

Hun kom med planlagt keisersnitt på onsdag 28. mai, 38+2

Hun er helt utrolig nydelig, og jeg er kjempeforelsket! :love017 :Heartpink

Fødsel:
Kom inn til føden på Rikshospitalet kl 7, og fikk et rom der, hvor jeg skiftet til sykehusklær, ble tatt noen målinger av meg, og fikk satt inn kateter. Ble trillet ned til operasjonssalen ca kl 8, og fikk satt spinalbedøvelse. Selve keisersnittet tok 45 min. Det var svært smertefullt, så jeg fikk litt beroligende, og en del smertestillende og lokalbedøvelse. Det verste var når morkaka skulle ut. Jeg trodde jeg skulle svime av.

Var helt fantastisk når jeg fikk henne på brystet mitt ❤️ Fikk ha henne hos meg hele tiden mens jeg var på oppvåkningen, noe som jeg ønsket sterkt, siden jeg ikke fikk det første gangen. Ammingen kom igang med én gang, og det var en helt fantastisk følelse ❤️ Med førstemann gikk ikke ammingen helt som planlagt, og jeg endte opp med å amme med skjold helt til vi avsluttet ammingen etter 15 mnd.

Etterpå ble jeg trillet opp på barsel, og fikk et dobbeltrom alene første natta (frem til kl 6 på morgenen). Det var skikkelig godt. Jeg var raskt oppe på beina (klarte å gå til og fra badet allerede samme dagen som ks’et), og følte meg i overraskende god form. Jeg dro hjem fra sykehuset på lørdagen (tre netter på barsel), og det var veldig godt å komme hjem!

Hun var i seteleie, så de målte ikke lengden hennes, men hun var 3,5 kg. Etter 48 timer hadde hun bare gått ned 3%!! Hun var bare 75g unna fødselsvekt da vi dro hjem fra sykehuset ❤️

Storebror fikk omgangssyken på torsdagen mens jeg var på sykehuset, og ble passet av besteforeldrene. Heldigvis var han frisk igjen da han kom hjem på søndag. Han var nok veldig overveldet da han kom hjem, og ville ikke si hei til meg. Men det gikk seg til etter hvert, og han ville hilse på babyen.

———

Tenk at han har blitt 22 mnd allerede! Han er en flink storebror, og interessert i lillesøster. Han har tatt det overraskende bra! Han skal alltid rett bort og hilse på "baby" når han kommer hjem fra barnehagen, og han koser litt på henne innimellom, og opptatt av at hun må ha smokk, haha!:hilarious: Har ikke merket noe til sjalusi ennå. Han blir litt engstelig hvis hun begynner å gråte (som er svært sjeldent, kun når hun er sulten), men det går seg nok til :)

Formen min har vært veldig bra, men etter 14 dager hadde jeg fortsatt intense smerter som plutselig kom og gikk, rett over keisersnittet. Og jeg blødde fremdeles en god del fra renselsen etter 3 uker, så jeg fikk komme inn på sykehuset for en sjekk. Måtte innom legevakten først, brukte en times tid der, og ble sendt videre til sykehuset. Satt på venterommet i hele 5 timer (!!) før jeg ble tatt inn til sjekk. Ble tatt både utvendig og innvendig UL. Viste seg at jeg hadde litt morkakerester, og vi ble enige om at jeg skulle prøve en Cytotec-kur hjemme først. Var på kontroll igjen i går, og hadde fortsatt rester, så da ble vi enige om utskrapning. Tilfeldigvis hadde ledig tid til utskrapning samme dag, og det ble satt opp til utskrapning i narkose allerede et par timer senere. Vi fikk enerom på dagkirurgi, som var utrolig deilig siden både mann og baby var med. Alt gikk veldig fint, og jeg er glad restene ble oppdaget, for restene lå såpass langt opp i livmoren at det mest sannsynlig ikke hadde kommet ut selv.

42472AD2-098C-492F-8EA9-6890A5EC0255.jpeg

Back
Topp