Lillesøster e ENDELIG født! :)

Mialille

Forumet er livet
Natt til tirsdag våkna æ med rier, som ikke ga seg. 
Kjæresten våkna tilogmed av at æ lå og pusta. :P

Ringte jordmorvakta her i byen, fikk komme opp til sjekk.
Ringte pappa som skulle kjøre oss.
Vi kom oss opp dit, inn på benken, og æ ble sjekka.
Va moden og hadde 1 cm åpning.

Siden æ va andregangs-fødende og hadde lang reisevei, så fikk æ valget mellom å reise til sykehuset (men være klar over at æ kunne bli sendt hjem igjen om det ikke va nåkka) eller fære hjem og se det litt an.

Siden kjæresten har familie i nabo-byen, kor sykehuset e, så valgte vi å reise over.
Fikk en ambulanse, og æ la meg for å sove.
Rian tok seg opp, og når vi kom frem, 2 tima etterpå, så va rian god og veldig bra.
Ble sjekka, og hadde da 7 cm åpning.
Jordmora mente det ville gå fort det her, men vi va ikke like sikker på det. Forrige fødsel varte og rakk nemlig. 
Fikk frokost, for nu va klokka blidd halv ni. Klarte å kaste i meg en yoghurt og ei halv skiva brød, så ble rian ekstrem.
Ble bedt om å legge meg i senga, og fikk lystgass utlevert. Den fikk æ brukt, og hadde god effekt av den. 
Plutselig måtte æ presse, og fikk beskjed om at måtte æ presse, ja da skulle æ bare presse, for nu hadde æ full åpning.

Klokka 9.49 va lillesøster ute. Ho va 2940 gram, 49 cm og 34,5 cm rundt hodet. :)
Ho skal hete Anna Sofie. <3

Kom forresten på tredje dagen på overtid, og æ va sikker på at ho skulle være ei stor frøken, for ved en tidligere ultralyd så va ho anslådd til å være 3500 gram.

Kom hjem i går, og har idag vært en familie på 4.
Veldig stressanes og slitsomt, men veldig koselig. 
Og det blir vell litt kaotisk og rart i starten for alle.
Rutina, e en fin ting. :) 

For øyeblikket ligg stolt storesøster å sover i senga si, pappa'en på sofaen med lillesøster på brystet. Dem sover også. :P

Æ nyte stillheta og roen før æ skal vekke Anna, og ho skal ha mat. :) 

Æ vil gratulere alle andre som også har fådd babyan sine i det siste. :)
 
Back
Topp