lillemolla

tut

Betatt av forumet
Hei. D gikk ikke ann å svare seg på sida di. Jeg har samme symptom som deg. Var hos lege og fikk diagnosen: åreknuter i underlivet. Ene kjønnsleppa har hovnet slik opp at jeg ikke får meg til å gå på svømming mer å vise meg naken.

Trøsten er at det vil gå bort så snart ungen er født. Du kan ligge med pute under baken din, slik at blodet får renne tilbake til hjertet. Du skal heller ikke stå så lenge om gangen.
Det vil ikke påvirke fødselen heller.
 
hei.det er ikke selve kjønnsleppene som er hovnet opp men lenger oppe.er litt vanskelig å forklare.ved siden av venusberget,skambenet eller hva jeg skal kalle det[8|].er det ingenting å gjøre med det??? er jo frisør så jeg kan ikke legge meg nedpå i arbeidstiden heller da....
 
Jeg hadde også vondt på venusberget kun i begynnelsen. Verst på den venstre siden, høgre siden er ok. Symptomene blir mer fremtredene etterhvert som ukene går.

Bruk lange kompressjonstrømper,helst så de rekker over kneet. Da forebygger du slik at det ikke blir verre. Lurt å forebygge slik at du ikke får åreknuter på beina, for på beina går de ikke bort av seg selv. Innvester i gode sko med støtdempere/puter da avlaster du noe av tyngdekraften. Ligg med føttene høyt. Ha puter under beina når du ligger på sofaen eller i senga.
 
takk for tipset.når merket du det??? blir det verre utover svangerskapet?..lurer på å ta meg en tur til legen min for å få sjekka det...kan være lurt å få litt kortere dager på jobb.støttestrømper bruker jeg, men de hjelper vel ikke mot dette???[8|]
 
Back
Topp