Lillemann er syk:(

drun

Elsker forumet
Har 40 i feber og vil ikke spise[:(] fikk i han litt melon da han var våken i sta, og 30 ml melk...vil ingenting, bare oppe i 1/2 til 1 time før han vil legge seg igjen. Ikke noe actionhelt, som han bruker å være! Kan han virkelig bli så satt ut av tennene? Finner ikke ut at det er noe annet som plager han heller...kun høy feber og at han har vært snørrete et par uker. Eneste som var godtatt var da jeg bærte han ute i bare bleien, men 10,4 kg på armen blir litt for tungt å gå lenge med[&:]

Noen her på landet har munn, hånd og fotsyken ..Så om han får litt prikker på huden, hvite blemmer i munnen kan det kanskje være det?
Ellers er det sikkert en forkjølelse på vei. Patrick hadde feber to dager i starten av forkjølelsen, var veldig slapp og ville bare sitte i fanget. Nå er det bare snørr og litt hoste igjen.

STakkers liten og stakkers mamma'n[:(] Kan jo hende at det kan være 4d barnesykdom eller noe sånt? Den gir HØY feber i ca 3 dager.. I så fall vil han få utslett etter at de dagene er over.. At han ikke spiser kan dog være at tegn på vond hals.. Så kanskje du skulle tatt en tur til legen med han hvis han ikke spiser mer eller blir bedre til imorgen? 

stakkars lille[:(] ønsker ham masse god bedring. og vil tipse deg å besøke lege. eg trodde Elias var plaget med tanna, men d var ørebetennelse [&:] d e vanskelig å vite synes eg.

Ææææææhhh...munn og fotsyken??? Haff...håper ikke det er det[&:] har ikke merket noe til hverken utslett eller noe i munnen, håper ikke det er det! Får vel bare vente og se, er så uvant at han er så rolig og sover så masse! Kommer til å ta kontakt med lege med en gang hvis det dukker opp noe hvertfall!!!

Lilletuppa her var akkurat samme.. Bare snørrete men høy feber i nesten 2 døgn.
Ingen tann som jeg kan se, men vi var i barnebursdag på lørdagen med masse snørrete barnehagebarn så jeg regna med det var det [:)]

Nå har hun fått litt utslett spesielt i underlivet(?) men hun pleier å få utslett etter feber.. Men ikke i underlivet før da, men.. det går seg nok til [:)]

ikke ment for å skremme, men denne munn, fot og hånd sykdom saken gir røde prikker i underlivet og. Hun jeg kjenner som har et barn med denne sykdommen merket først en rød "øm" pung på gutten sin og i løpet av 24 timer hadde han prikker over store deler av kroppen. Som sagt vanlig å få hvite sår i munnen også. Får man denne sykdommen er det ikke stort å gjøre med det, det vil gå over etterhvert uten medisiner. En vanlig barnsykdom ble jeg fortalt. Men nå er det så mangt disse symptomene kan være. Kan være veeeldig uskyldig som en forkjølelse eller tenner som dere sier

God bedring til han og klem til deg.

ORIGINAL: Mamman til LilleGull

ikke ment for å skremme, men denne munn, fot og hånd sykdom saken gir røde prikker i underlivet og. Hun jeg kjenner som har et barn med denne sykdommen merket først en rød "øm" pung på gutten sin og i løpet av 24 timer hadde han prikker over store deler av kroppen. Som sagt vanlig å få hvite sår i munnen også. Får man denne sykdommen er det ikke stort å gjøre med det, det vil gå over etterhvert uten medisiner. En vanlig barnsykdom ble jeg fortalt. Men nå er det så mangt disse symptomene kan være. Kan være veeeldig uskyldig som en forkjølelse eller tenner som dere sier

Prikkene virker ikke ømme i det hele tatt..
Og hvordan smitter det da? Og vet du om de er snørrete? Og veldig smittsomme?

Det er spesielt smittsomt om man har utslettet og de blemmene i munnen. Inkubasjonstiden er vel 4-6 dager. Tror det står endel om det om du googler det. Vi har heldigvis ikke fått det enda, men det forundrer meg ikke om vi skulle få det da gutten min og den syke gutten lekte sammen den dagen de oppdaga blemmer i munnen hans. Trøsten er at det ikke er en "farlig" sykdom, og det er visstnok greit å få det unnagjort mens de er små.

ORIGINAL: Villemo26

God bedring til lille goingen!!!!
Og stor klem til den superdupre mammaen [:)]

Sign! Stakkar liten[:(]

Uff, stakkars liten[:(][&o] God bedring!!!

http://no.wikipedia.org/wiki/H%C3%A5nd-,_fot-_og_munnsykdom

Kan ikke se noe om underlivet her iallefall.
Men siden det ikke er spesielt farlig, og vi allerede er over feberen så OM det er det hun har er jeg ikke noe bekymret.
Hun har utslett rundt munnen men det har hun alltid siden hun slever slik, og ingen blemmer.

bare sånn at det er sagt. barn får ikke så høy feber bare pga tennene. det sies jo også at barn ikke får feber pga tennene, men at tennene bryter lettere igjennom fordi at barnet har feber. men såklart mangen får sikkert feber pga tennene, men når det er snakk om så høy feber og at han er slapp i tillegg så har det nok ikke noe med tennene å gjøre. hvis barnet har feber i mer enn 3 dager skal det undersøkes ( googlet det tidligere i dag [:D] ). var på barneklinikken med lillegutt idag for han er syk med feber på 4 dagen og han hadde dobbelsidig ørebetennelse. og det hadde jeg aldri trodd for han har vert slapp å virket dårlig, men har ikke vert grinete, eller "klaget" på ørene.

huff stakkars liten[:(][:(] masse go bedring til han! å en go klem til den fantastiske mammen[:D][:D]

Takk for bedringsønsker og klemmer til mor, det varmer[:)]
Virker som han klør i tennene, men det er jo umulig å si..har revet han litt i ørene for å sjekke om det er betenelse, men det bryr han ikke i det hele tatt. Og ikke noe utslett noe sted, bare feber. Fikk trykt i han litt saftis i kveld da, for vann eller melk rister han bare på hodet og kniper igjen munnen av...klarer ikke å roe seg å sovne skikkelig heller...blir vel mye våken i natt, tenker jeg. må følge med. og uansett ska jeg ringe helsesøstra i morgen, høre om hu har noen gode råd!

Stakar gullet [:(] Har du bæresele forresten? Jeg har kjøpt en ergo-sele, og er vesla urolig så sovner hun alltid når jeg bærer henne...

Back
Topp