Lillegutt henger med hodet i bilstolen

Gravid med Gravøren!

Elsker forumet
Lillegutt er stor for alderen og vokser snart ut av babysetet. Og nå har vi måtte fjernet puten i ryggen på setet, men nå sitter han så bratt likssom og til skrekk og gru hang hodet og slang fremover når han sov!

I våken tilstand sitter ham og innimellom med hodet frem og kikker..

Vi har recaro privia sete. Er ikke det sånn at neste sete, så må de være sterk i nakken ? Han er jo bare 5 mnd, og langt fra sterk siden han ikke sitter selv enda .
Kan jo ikke bare se på kilo, men alder og tenker jeg.
Han veier nok nærmere 9 kg nå.

Her sitter han også og slenger med hodet når han sovner i bilsetet...noe som skjer nesten hver gang vi er ute og kjører. Har kjøpt en sånn nakkestøtte-pute til han nå som vi skal prøve ut :)
Håper det hjelper på :)

Lillegutt er stor for alderen og vokser snart ut av babysetet. Og nå har vi måtte fjernet puten i ryggen på setet, men nå sitter han så bratt likssom og til skrekk og gru hang hodet og slang fremover når han sov!

I våken tilstand sitter ham og innimellom med hodet frem og kikker..

Vi har recaro privia sete. Er ikke det sånn at neste sete, så må de være sterk i nakken ? Han er jo bare 5 mnd, og langt fra sterk siden han ikke sitter selv enda .
Kan jo ikke bare se på kilo, men alder og tenker jeg.
Han veier nok nærmere 9 kg nå.

Det er kiloene og ikke alder som skal avgjøre om man må bytte sete! Finnes jo seter som går fra 0-18/25 kg. Men så lenge babysetet ikke er for lite i forhold til selene tror jeg, jeg ville brukt det lengst mulig! Eventuelt prøvd med et større sete og sett om det er samme problem der!

Har lest at fra 9+ mnd så er ikke det at de henger med hode noe farlig. For de under så kan man tenke seg til at de kan skade nakken siden de ikke er så sterke men sånn jeg forsto det var det ikke dokumentert!

Det er kiloene og ikke alder som skal avgjøre om man må bytte sete! Finnes jo seter som går fra 0-18/25 kg. Men så lenge babysetet ikke er for lite i forhold til selene tror jeg, jeg ville brukt det lengst mulig! Eventuelt prøvd med et større sete og sett om det er samme problem der!

Har lest at fra 9+ mnd så er ikke det at de henger med hode noe farlig. For de under så kan man tenke seg til at de kan skade nakken siden de ikke er så sterke men sånn jeg forsto det var det ikke dokumentert!

Når jeg sier en må tenke på alder, så mener jeg jo det at en selvfølgelig må ta alder tatt i betraktning til hvor sterk et barn på 5 mnd er i nakke og rygg, i forhold til et på 9mnd som veier det samme. Så selvfølgelig må en tenke hvor gammelt barnet er også!

Vi har stående neste sete som er fra 9 kg, mem det står det klart at et barn som ikke kan sitte selv, ikke skal bruke det!

Selene på babysetet begynner å bli faretruende ned bakpå skuldrene, så han må snart skifte.

Når jeg sier en må tenke på alder, så mener jeg jo det at en selvfølgelig må ta alder tatt i betraktning til hvor sterk et barn på 5 mnd er i nakke og rygg, i forhold til et på 9mnd som veier det samme. Så selvfølgelig må en tenke hvor gammelt barnet er også!

Vi har stående neste sete som er fra 9 kg, mem det står det klart at et barn som ikke kan sitte selv, ikke skal bruke det!

Selene på babysetet begynner å bli faretruende ned bakpå skuldrene, så han må snart skifte.

Åja, ja sånn må du tenke på alderen! På setet vi har fra 9 kg så står det ingen bemerkning om at barnet må kunne sitte selv, men der kommer sikker an på sete. Du får håpe sånn pute fungerer, har lest om flere som har hatt suksess med det, så er jo et håp :)

Vi har besafe sete som sete nummer to og det går fra 0-18 kg bakovervendt. Det står ingenting om at babyen må kunne sitte selv, men må være lenger enn 60 cm. Vi byttet da hun var 5,5 mnd for hver biltur var et reint h$%&%$.... Besafe har fått veldig god liggestilling på sine seter og vi har hennes fast på det øverste stillet siden hun fnå bare er 6.5 mnd. Hun sover godt i det og har ikke hengende hode i det hele tatt, og i tillegg er bilturene plutselig nesten helt rosenrøde for hun sitte mye høyere og ser ut av vinduet når vi kjører.

Hun er lita for alderen og har akkurat bikket 6.5 kg på 6 mndkontrollen... Nevnte for HS på forrige kontroll at vi hadde byttet, og hun sa ingenting på det..

Vi har begge disse :)
Den gule til 199,- og den svarte koster 79,-
Syns den svarte funka best her...ihvertfall til nå :)

Frøkna har den øverste typen, i hennes størrelse da. Men hu sier den er ekkel å bruke da det blir i veien for hodet. Hu likte best de vanlige sånn som de har på det nederste bildet.

Back
Topp