Sinsengullet
Betatt av forumet
Da vi veide lillegutt en uke etter fødsel, hadde han gått fint opp i vekt. Alle hjerter gledet seg! Men to uker senere, viste det seg at han ikke hadde lagt på seg noe, han hadde derimot gått ned 10 gram fra første veiing. Helsesøster synes også han så tynn ut, og mente vi skulle gi han morsmelkerstatning et par ganger om dagen. Da opplevde vi en helt annen gutt! Han ble mer tilfreds og vi så tydelig hvor god og mett han ble etter et godt flaskeltid, til sammenligning med ammingene. Dette har resultert i flaske til alle måltider, med noe brystkos i løpet av dagen. Nå har vi en fornøyd gutt som går fint opp i vekt.
Jeg forsøker å pumpe meg for å øke melkeproduksjonen, (avent elektronisk), men synes det går dårlig. Vrient å få melka til å komme, og bruker ca 45 - 60 lange minutter på ca 80 ml. Det ene brystet får jeg knapt noe ut av. Når jeg håndmelker derimot, kommer det melk.
Arg, vil så gjerne gi lillegutt morsmelk og vil egentlig amme. Flasker er tungvindt. Helsesøster mente det kunne være at gutten suger bedre når han blir større og sterkere, og at ammingen løser seg etterhvert. Noen flere som har erfaring med lignende?
Jeg forsøker å pumpe meg for å øke melkeproduksjonen, (avent elektronisk), men synes det går dårlig. Vrient å få melka til å komme, og bruker ca 45 - 60 lange minutter på ca 80 ml. Det ene brystet får jeg knapt noe ut av. Når jeg håndmelker derimot, kommer det melk.
Arg, vil så gjerne gi lillegutt morsmelk og vil egentlig amme. Flasker er tungvindt. Helsesøster mente det kunne være at gutten suger bedre når han blir større og sterkere, og at ammingen løser seg etterhvert. Noen flere som har erfaring med lignende?