Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: pupple
oi.. stakkar[:(]
trodde ikke de gav adhd diagnose så tidlig jeg[:-]
men får passe veldig godt på da.. det er vel ikke uventa at denne gutten fant på no sånt da[:-]
men kan skje utrolig brått ja[:o]
ORIGINAL: krutlin
OI, det så ikke pent ut[&:]
ORIGINAL: Destiny85
ORIGINAL: mzTomdur
Ja det var nok veldi vondt også!
Gutten som beit (2,5 år) har adhd, eplepsi og astma så han er mildt sagt ute av kontroll er slik at jeg er redd for å ha han på besøk.
Unnskyld meg, men hva er det du sier?
ADHD = hyperaktiv, epelepsi = anfall og Astma = tungpustet, hva f**n har det med biting å gjøre?
Og nei, man blir ikke mer hyperaktiv av astma medisiner! Hvordan vet jeg det? Har en bror med både astma og ADHD.
Jeg jobber med småbarn, og biting er faktisk ikke uvanlig i den alderen!
Barn biter fordi de ikke klarer/har lært en annen måte å gjøre seg forstått på - de er frustrerte!
ORIGINAL: TinyAngel
omg...stakkars lillegutten din!!
Gutten som beit (2,5 år) har adhd, eplepsi og astma så han er mildt sagt ute av kontroll er slik at jeg er redd for å ha han på besøk.
ADHD = hyperaktiv, epelepsi = anfall og Astma = tungpustet, hva f**n har det med biting å gjøre?
Og nei, man blir ikke mer hyperaktiv av astma medisiner! Hvordan vet jeg det? Har en bror med både astma og ADHD.
Barn biter fordi de ikke klarer/har lært en annen måte å gjøre seg forstått på - de er frustrerte!
Hallo igjen du!
adhd som han har gjør at han er ute av kontroll og har ingen begrensninger, han har enromt høy smerteterskel selv og er utolig hardhendt med andre. Søstra på 10 år kan ikke holde han på fanget for han er så hardhendt når han finner det for godt.
Astma medesinen hans kan føre til urolighet og hyperaktivitet, han starta på denne med. i sist uke så det var nytt for dem men de bytta på tirsdag etter en helt vill og gal helg. (jeg har selv astma og blir ikke hyper av den)
Eplepsi som han har anfall av hver dag fordi den ikke er under kontroll fører til små hjerneskader siden den er så ofte og alt dette i sammen får en ustyrlig ukontrolerbar unge. Han kan ikke være i ro ett sekund, bare når han sover og da slukner han i 15 timer siden han blir utslitt av allt styret gjennom dagen.
Venninna mi er på sykehuset med han igjen så bup får observere han igjen og se hva de kan gjøre. Avlastningshjem i helgene er også på tale i tillegg til full barnehage med 100 assistent på han dekka av kommunen.
Du må da forstå at du ikke kan skylde på sykdom fordi? Uansett åssen ståa hans er så biter jo han ikke pga sykdom!
Hallo igjen du!
adhd som han har gjør at han er ute av kontroll og har ingen begrensninger, han har enromt høy smerteterskel selv og er utolig hardhendt med andre. Søstra på 10 år kan ikke holde han på fanget for han er så hardhendt når han finner det for godt.
Astma medesinen hans kan føre til urolighet og hyperaktivitet, han starta på denne med. i sist uke så det var nytt for dem men de bytta på tirsdag etter en helt vill og gal helg. (jeg har selv astma og blir ikke hyper av den)
Eplepsi som han har anfall av hver dag fordi den ikke er under kontroll fører til små hjerneskader siden den er så ofte og alt dette i sammen får en ustyrlig ukontrolerbar unge. Han kan ikke være i ro ett sekund, bare når han sover og da slukner han i 15 timer siden han blir utslitt av allt styret gjennom dagen.
Venninna mi er på sykehuset med han igjen så bup får observere han igjen og se hva de kan gjøre. Avlastningshjem i helgene er også på tale i tillegg til full barnehage med 100 assistent på han dekka av kommunen.
Du må da forstå at du ikke kan skylde på sykdom fordi? Uansett åssen ståa hans er så biter jo han ikke pga sykdom!
Det er jo sykdomen som fører til at han er ute av kontroll og ikke hører på hva vi sier til han eller bryr seg om han får kjeft.
Snuppa mi bet meg en gang, men da hun fikk kjeft forstod hun at hun hadde gjort noe galt å ble lei seg. Hun slapp også bitetaket da hun ble snakka til. Denne gutten bet og hang seg på til vi fysisk tok han av og han lo godt av å bli tilsnakka. Det er det sykdomen og hjerneskade som er følge av sykdomen som gjør.
Det er moren som sier også, ikke bare jeg. Og han er voldelig.
Jaja, dere må mene hva dere vil.
Men jeg har jobba med unger, med psykisk utviklingshemmede, og har en lille bror med kraftig ADHD. Og jeg har erfart at slike ting faktisk kan læres! Ting vil ta tid, men det dummeste man gjør er å unnskylde barnet med sykdom.
Men det er min mening og min erfaring utfra det jeg har kunnskap til (noe BUP påpekte overfor min lillebror å, han forstår ting får konsekvenser og man kan ikke se han har ADHD eller Tourettes i dag uten man vet det).
Hva du og mora til den ungen mener er opp til dere, men jeg må få si jeg synes det er feil å skylde på sykdom, spesielt siden han er i en "bitealder".
ORIGINAL: maysen
ORIGINAL: Thothamon..
AU!!! det må ha gjort utrolig vondt, stakker lillegutten din[&:]