Lilleba ammeinnlegg

Jeg har ikke erfaring, men har selv lurt på å bruke ammeinnlegg som man vasker. Men så tenker jeg litt på hvor sykt mange par jeg må ha om jeg skal slippe å vaske hele tiden..?

Jeg har ikke erfaring, men har selv lurt på å bruke ammeinnlegg som man vasker. Men så tenker jeg litt på hvor sykt mange par jeg må ha om jeg skal slippe å vaske hele tiden..?

Man kan kombinere engangs med flergangs... jeg vil ha noen i ull, bambus og bomull i tillegg til engangs :)

Jeg brukte engangs inni de vaskbare, for å holde varmen [emoji4] veldig fornøyd [emoji106] Men det der må man nesten finne ut selv, for noen lekker mye melk mens andre omtrent ikke trenger ammeinnlegg [emoji28]

Jeg kombinerte ull (nøstebarn) og engangs sist. Lakk for mye til å ikke bruke engangs, men trengte ull i tillegg siden det var vintersesong.

Har to høstbarn fra før og da brukte jeg ull utenpå engangs for å beskytte mot betennelse i kulden. Denne gangen begynner jeg med engangs og kjøper ull eller bambus hvis jeg ser behovet.
Jeg elsker pyjamasene fra Lilleba ihvertfall!!

Jeg har et par fra forrige gang, og digga de da. Hadde bare ett par, så brukte engangs inni de for å slippe å måtte vaske de så ofte. Hadde noen i ull og, husker ikke hvorfra, men de likte jeg ikke så godt.

Har allerede begynt å bruke de nå, faktisk, fordi brystvortene mine er så såre/ømme, og de er deilige å ha inni bh'en. Skal helt klart kjøpe meg noen par til!

Skjønner! Vil tro det kan bli veldig mye vasking dersom man ikke bruker engangs i tillegg.
Men hva er best, bambus eller ull?

Noen mener ull og andre mener bambus... jeg kjører litt av begge.. føler bambus er mer skånsom mot brystene/vortene... mens ull gir litt mer varme...

Huff, det høres slitsomt ut å lekke sånn!

Hadde aldri noe problem med det sist,
noen som vet om det er noe som kan variere fra svangerskap til svangerskap? :wtf:

Kombinerte både bambus og ull sist jeg også. Blir kanskje mer bambus denne gangen siden det blir et sommerbarn? :)

Prøver begrense søppel så prøver å holde meg unna alt engangs :)

Ja, hvis man lekker mye blir jo bomull iskaldt og øker faren for betennelse. Jeg måtte av og til ha to engangs på hvert bryst, og sov med håndduk i senga i perioder[emoji28]
Jeg har kun hatt ullinnlegg og engangs, syns det funka best. Ull var enklere å bare skylle opp i litt Milo og henge til tørk, mer styr å vaske bomull tenker jeg? Går an å strikke seg i lanolingarn også, da er de mer selvrensende og trenger ikke ullsåpe. Lakk som ei sil så her måtte det store innlegg til ;)

Åh, det der hadde jeg glemt :knegg:
Snart 7 år siden forje baby, men lakk jo som en sil! Husker spesielt godt med første- la meg første natta på sykehuset uten bh og innlegg! Våkna kliss våt og skjønte ingen ting :knegg:
Så her må jeg vel grave i noen esker og se om de ble spart på.. Brukte bare ull. De engangs syns jeg hadde en tendens til å feste seg på de fra før såre vortene... I tillegg hadde jeg vinterbarn. Får kanskje sjekke ut litt annet denne gangen.

Back
Topp