LILLE julaften snakk

Da er det på tide å legge seg.
Huset er ikke ferdig vasket, kakene er ikke bakt. Julepynten er enno i eskene. Og stua er full av rot.
Men, det blir vel jul..............

skal si dere er oppe på natta å ordner til jul damer! sånt sjer ikke her i huset, helldigvis trenger vi ikke det heller.

mannen var ute å kjøpte ribbe i går kveld, til 89 kr kiloen[8|] herregud, det er jo sinnsykt dyrt! aldri kjøpt så dyr ribbe jeg, men han visste jo ikke det.

i dag skal ungene i bhg for siste gang i år og jeg skal ordne siste og vaske her[:)] gleder meg til å ta inn juletreet i kveld[:)]

Juletreet falt ned i natt, og nesten all pynten knuste. [&o] Lei meg nå, var SÅ fornøyd i går. Spesielt trist med de tre kulene som skulle være Mathias, Amalie og Aurora sine for 2009 (kjøper en pynt til hver hvert år som de får i hver sin eske, og når de flytter hjemmefra får de den med seg) [:(] Får se om jeg får kjøpt noe nytt senere, men vet ikke om jeg kommer meg til sentrum i snøen med tvillingvognen. [&o]

Kiki: Å neeeeei, så kjedelig!! [:(][:(][:(]

God lillejulaften morgen! [:)]

Her har vi sovet godt i natt, og det trengte en sliten mammakropp. Merker det er slitsomt å fikse til jul, samt være så mye alene med ungene altså... Uansett, i dag skal vi pynte treet, og bare kose oss! [:)] Jeg skal stryke en duk og ei skjorte også, så er vi vel klare til jul! [:)] Siden vi er så i rute, så drar jeg på trening i 10-tiden, det blir DEILIG!! [:D]
Ute snør det nesten nonstop, men det er så kaldt at det er ikke store mengdene som kommer. Men koselig, helt klart! [:)]

Merker jeg liker denne sove-lenge trenden til lille-sjef. I morges sov han til åtte, og nå som vi har fri passer det meg utmerket[:)] Nå spiser vi frokost før han skal få en liten tur i bhg fordi jeg skal trene. Dagens trening er julemix[&:][&:] hva i all verden det er liksom? Men det funker sikkert.

Så må jeg hente migrene medsiner på apotket for det har jeg glemt, også må jeg kjøpe to nye lyspærer til en lampe vi har i stua, hvor det kun funker med sånne dyre rare pærer.

Klokken to er det grøt fest og pakkeutdeling hos min pappa med hele familien, med søstre osv. Og i kveld skal jeg og gubben kose oss med pinnekjøtt laget på Hellstrøms vis og kanskje ta et glass rødvin eller to til Grevinnen og hovmesteren. Det blir nok jul i år og!!

så mye koselig julelesning her[:)]

synd med juletreet ditt, kiki[&o] håper du får ordnet det. for en fin tradisjon å kjøpe en julepynt hver til ungene[:)]

ORIGINAL: MaRtE:)

så mye koselig julelesning her[:)]

synd med juletreet ditt, kiki[&o] håper du får ordnet det. for en fin tradisjon å kjøpe en julepynt hver til ungene[:)]

Uff kjedelig med treet kiki[&o] Sikkert ikke lett å gå i byen med vogn nå for tiden nei.

Vi har fått edelgran som takk for at mannen brøytet for noen, ellers pleier vi hente i skogen og de stikker sånn at vi må ha hansker for å pynte det[:D][:D] Og det er ikke ei nål igjen når julen er over[:D] Sjarmerende det og[8D] Men i år blir det altså luksus.

Og så har jeg vært gal og invitert begge familiene våre på 1.juledag 13 stykker, så er ikke allverden. Men jeg skal lage både kalkun og ribbe. Jeg som ikke kan lage mat[:D][:D] 

Usj, så trist med juletreet Kikki!!![&o][&o][&o]

Mini våknet 5 ganger i natt og ville stå opp for å se på tv!?!?!?!![>:] Ja han får se på tv når vi står opp, men får da være grenser!![>:][:o] Jeje... Nå skal vi hoppe i dusjen og stelle oss, så er det inn til pappaen min og spise god middag, og bytte presanger!!![:)]

Mini er sååå flink til å passe på presangene!! Må IKKE åpnes før i morgen![8D] Trodde jeg skulle få en kamp med å holde han vekke, men han har virkelig forstått at det er i morgen det skjer!![:)]

Og jeg vet ikke hvem som gleder seg mest av mini og meg!![8D][:D][:D]

Da har jeg trent og solet meg. Nå skal de siste pakkene til gubben pakkes inn også skal jeg pynte meg før jeg skal til pappa etterhvert[:)]

Har kranglet litt med bhg i dag og. De ringte ti min etter levering og mente jeg hadde satt opp N på fri i dag og hele romjulen. Men det har jeg hundre prosent ikke gjort!! Fortalte at da måtte noen gjort noe feil, for jeg vet hva jeg gjør. Bhg skulle sjekke det opp, de ringte tilbake etter 5 min og beklaget masse. Noen hadde krysset feil på listen[:@][:@]

Jeg har trent, også måka jeg litt snø da jeg kom hjem. Dobbel trening der altså! [;)] Nå skal jeg dusje, før jeg begynner å stryke det som strykes skal. Må vente med å pynte treet til Ida kommer hjem, hun er hos svigers og baker pepperkaker akkurat nå! [:)]

Mathias er hos svigers, for mannen jobber hele dagen og kvelden, og mor jobber kveld, og jeg klarer ikke ta meg av alle 3 alene slik at det blir kos. Trist at jeg ikke får vært med ham i dag..[&o] Bare stress hele jula i år, med to babyer...Men, men...neste år skal vi kose oss![:)]

ORIGINAL: kiki82

Mathias er hos svigers, for mannen jobber hele dagen og kvelden, og mor jobber kveld, og jeg klarer ikke ta meg av alle 3 alene slik at det blir kos. Trist at jeg ikke får vært med ham i dag..[&o] Bare stress hele jula i år, med to babyer...Men, men...neste år skal vi kose oss![:)]

Jeg synest du er superflink jeg!!![:)] Jeg var mye hos mine besteforeldre da jeg var liten (mamma var alene med meg) og jeg har bare gode minner med at jeg fikk lov å være på besøk hos mine besteforeldre!!! Så verre for oss enn for dem små tror jeg!![;)] Nyt morgendagen sammen dere, den som er viktigst[:D] God jul[:)]

ORIGINAL: Delia

ORIGINAL: kiki82

Jeg synest du er superflink jeg!!![:)] Jeg var mye hos mine besteforeldre da jeg var liten (mamma var alene med meg) og jeg har bare gode minner med at jeg fikk lov å være på besøk hos mine besteforeldre!!! Så verre for oss enn for dem små tror jeg!![;)] Nyt morgendagen sammen dere, den som er viktigst[:D] God jul[:)]

Tusen takk, og i like måte! [:)] Ja, han har det nok kjekt. Søsteren til mannen er hjemme for julen, så tror nok hun tar seg av ham. [:)]

Nå har julefreden senka seg, om vi ser bort fra litt småkrangling mellom trøtte unger! [;)] Vi har pynta juletreet, og ungene var kjempeflinke! [:)] Tobias prøvde å leke handball med kulene til å begynne med, og jeg klarte å knuse 2 kuler, men ellers gikk det bra! [:)] Vår første jul med tre, og så langt er det en suksess. Juletrelysene er litt ustabile da, plutselig slår de seg av. Men det er produksjonsfeil, for søs sine er også sånn, og de er kjøpt samme sted i år.
Nå skal ungene straks legge seg, og så skal jeg lage ferdig noen nisser mens sambo pakker inn de siste gavene [:)]

Nå sover alle 3 og jeg sitter med et glass vin og ser på mitt (igjen) nypyntede juletre. [:D]

Da har julefreden roet seg her og. Koset oss hos pappa i ettermiddag[:)] N har akkurat sovnet og har bare vært god i hele dag. Tror han er livredd at ikke julenissen kommer dersom han ikke er snill[:D][:D]

Pinnekjøttet er straks ferdig så skal jeg og gubben kose oss med det. Har snart tømt et glass rødvin og kjenner jeg skal kaste meg over et til straks. Litt usikkert hva vi gjør på formiddagen i morgen, og sjuke meg vurderer trene men tror jeg skal la vær for engangsskyld......

God jul alle sammen

Koselig kveld Looney! [:)] kos dere videre! [:)]

Nå har jeg sett grevinnen og hovmesteren, så NÅ er det jul! [8D][:D] Ble ferdige med nissene også, så nå har vi litt mer hjemmelaga pynt her!

Den med oransje lue har Ida tegna på ansiktet på, så den ble litt blassere. Men artig læll!

Back
Topp