Lille Hedvig Nickoline..

sommermamma

Betatt av forumet
Her kommer vår fødelshistorie og litt om ukene etter fødselen..
Natt til torsdag 11/6 begynnte jeg å kjenne litt vondere tak i magen, tenkte at det bare var litt vondere kynnere..
Klokka ringte 7, skulle i bhg med eldste pluss at jeg skulle pynte ferdig cupcakes til sommeravslutningen.
8.35 ringte jeg føden på Bærum mens sambo var inne i bhg med eldste. Hadde fått beskjed av jordmor om å bare ringe hvis jeg mente/følte ting var på gang(gikk fort sist).
8.55 parkerte vi på Bærum sykehus.
9-9.30 motak, puls sjekk og sjekk av åpning. 4 cm 9.30.
Fikk komme inn på en fødestue.
De ville sette en elektrode på hodet til frøkna så de tokk vannet 9.50, fikk 6 cm og ho sank dypt ned.
11 min etter var frøkna ute. :) 26 dager før termin.. 2333g og 30 cm fra hode til rompe..

Så smalt bomben vi ikke var forberedt på, ho hadde et sår/hull på ryggen.. Ryggmargsbrokk..
De renset og la på kompress med saltvann og pakket ho inn.. 45 min etter hun ble født kjørte de ho avgårde til riksen.
Mange tanker i hodet, hva er dette, hvor alvorlig er det, hva skjer nå osv.
Etter noen timer fikk vi reise etter ho, rett opp på nyfødt intensiven og fant ho liggende i mageleie med leger og sykepleiere rundt seg, div målere var koblet til og hu var alt satt på faste(termin fetfri) pga operasjon måtte skje innen 24 timer.
Mye tårer og tanker..
Kl 19 rullet sykepleier og jeg hu til operasjon.. Så bare ventet vi på tlf om at hu var kommet tilbake til nyfødt.
Kl 2 var vi på nyfødt å fikk se hu etter operasjon, lå på pustemaskin..
Så var vi over første kneika, nå var det å vente å se hvor mye bevegelse er det i bein, rygg, vil ho måtte få en shunt også, hvordan blir det med tissing og avføring osv.. Ho sluttet å tisse,så har måtte katetrisere ho vær 2,5-3 time.. Shunten kom vi ikke unna, ble ny operasjon natt til mandag 22/6, etter at hun hadde hatt noen pustestopp, blitt slapp og mer søvnig og fikk solnedgangs blikk... 26/6 fikk vi flytte til Drammen sykehus for siste oppfølging før vi kunne reise hjem..
Nå er ho veldig stabil, begynt å tisser mer selv. Ser ut som det er vår tur til å få reise hjem til helgen, etter å ha vært på Riksen fra 11/6-26/6 og Drammen fra 26/6...
Etter 3 sykehus, 6 avdelinger og en haug med sykepleiere,barnelege og kirurger..

Gratulerer så mye med lille frøkna♡
Tøff start for dere alle, men så bra det ser ut som dere får komme hjem og at de har tatt godt vare på dere på sykehuset.
Masse lykke til fremover♡

Uff for en tøff start både dere og lille prinsessa har fått!! Men så glad for at dere har blitt tatt godt i mot og at det ser stabilt ut og er på bedringens vei :) masse lykke til framover, og prøv å nyte resten av barseltiden! Mange klemmer ❤️

Gratulerer så mye med jenta! Dette hørtes veldig tøft ut, bra dere har fått god oppfølgning i en vanskelig tid. Godt å høre at skatten deres klarer seg bedre og bedre :)

Gratulerer så mye! Godt å høre at hun er på bedringens vei :)

Gratulerer med jenta <3 trist at det ble en slik start, d kan ikke være lett.. Bruker de ikke å oppdage brokk på ultralyd? Er det noe man bøir helt frisk av?

Gratulerer så mye med lille frøkna! Hørtes ut som en knallhard start på livet, og nok er stor påkjenning for dere alle. Men så godt å høre at hun er på bedringens vei :)

Gratulerer med jenta <3 trist at det ble en slik start, d kan ikke være lett.. Bruker de ikke å oppdage brokk på ultralyd? Er det noe man bøir helt frisk av?

Ofte blir det oppdaget på ul ved at man ser et utposning der brokket er, men i vårt tilfelle har det ikke vært noen utposning. Det var så å si åpent rett inn til ryggraden, bare en tynn hinne over..
Kan bli helt frisk.. Ser i hvertfall sånn ut for oss nå at det vi var redde for ikke fungerte begynner å fungere :) mange som blir født med Ryggmargsbrokk som lever helt vanlige liv..

Uff, det var ikke noen hyggelig start for hverken dere eller lille tulla deres :(
Men er veldig godt å lese at det ser ut til å gå så bra nå!! :) Lykke til fremover, og god bedring til Hedvig Nickoline!!
Gratulerer så mye med gullet :D

Ofte blir det oppdaget på ul ved at man ser et utposning der brokket er, men i vårt tilfelle har det ikke vært noen utposning. Det var så å si åpent rett inn til ryggraden, bare en tynn hinne over..
Kan bli helt frisk.. Ser i hvertfall sånn ut for oss nå at det vi var redde for ikke fungerte begynner å fungere :) mange som blir født med Ryggmargsbrokk som lever helt vanlige liv..
Okay:) Så bra at ting ser bra ut, krysser alle fingre på at den gode utviklingen fortsetter <3

Gratulerer så mye :-)
Huff, litt av en start dere har vært igjennom, men så bra at det går riktig vei. Lykke til videre :-)

Gratulerer så mye:)
For noen uker dere har vært igjennom :(
Kan tenke meg det er godt å endelig komme hjem:)

Back
Topp