Lillas dagbok - Prøver på nr 2!

18 + 5
I går var det ordinær ultralyd, og alt så helt perfekt ut :Heartred Ble satt en dag frem og regner derfor ut fra de beregningene, som er 18+5 i dag.

Jeg er så OVERLYKKELIG! Det har vært en rocky road hit, men nå føler jeg meg rett og slett som den heldigste dama i hele verden som (etter alle solemerker å dømme) skal få lov å bli mamma til en frisk baby. Og at jeg og min samboer skal bli foreldre. Det er helt uvirkelig, og dette var en stor dag for oss begge to :)

I tillegg har jeg begynt å kjenne tydelig liv, som selvsagt er stor stas! Tidligere har morkaken ligget bak, men i dag var jordmor helt klar på at den lå foran :)

Det viser seg forresten at det er en liten gutt som gjemmer seg i magen, og vi er overlykkelige :Heartblue:love7
 
Last edited:
Så deilig at alt er i skjønneste orden, gratulerer så mye:happy: Stas med en liten gutt :Heartred
 
18 + 5
I går var det ordinær ultralyd, og alt så helt perfekt ut :Heartred Ble satt en dag frem og regner derfor ut fra de beregningene, som er 18+5 i dag.

Jeg er så OVERLYKKELIG! Det har vært en rocky road hit, men nå føler jeg meg rett og slett som den heldigste dama i hele verden som (etter alle solemerker å dømme) skal få lov å bli mamma til en frisk baby. Og at jeg og min samboer skal bli foreldre. Det er helt uvirkelig, og dette var en stor dag for oss begge to :)

I tillegg har jeg begynt å kjenne tydelig liv, som selvsagt er stor stas! Tidligere har morkaken ligget bak, men i dag var jordmor helt klar på at den lå foran :)

Det viser seg forresten at det er en liten gutt som gjemmer seg i magen, og vi er overlykkelige :Heartblue:love7

Gratulerer med fin ultralydopplevelse og en frisk, liten gutt
 
Å, så koselig!
Gratulerer med en liten gutt på vei!:Heartblue
 
Gratulerer så mye med en liten frisk gutt i magen :Heartblue:Heartred
 
22 + 4
NÅ var det lenge siden forrige oppdatering! Rart det der hvordan jeg var helt avhengig av å skrive i dagboken hver dag da vi prøvde (og helt i starten av graviditeten), mens jeg nå nesten må minne meg selv på at jeg faktisk har denne dagboken liggende her. Viktig at jeg tar med tid til å oppdatere innimellom, er jo så koselig å ha noe å se tilbake på :) Har ikke en egen graviditetsdagbok el., men fører litt i de forskjellige appene også.

Tenkte jeg skulle fylle ut en av disse "gravidoppdateringene" som jeg ser at andre bruker - det er virkelig så utrolig stas å kunne lage en slik for seg selv :)

Termin: 25.08.2020
På vei: 22+4
Igjen til termin: 125 dager
Trimester: Andre
Graviduke: 23
Graviditetsmnd: 6
Kalendermnd: 5
Neste JM/legetime: Begynnelsen av mai
Ultralyd: En rekke ultralyder tidlig i svangerskapet (muligens noe i overkant :hilarious:), og OUL hadde jeg i slutten av mars. Så vidt jeg vet blir det ikke flere ultralyder, med mindre baby ser ut til å bli veldig stor og de vil sjekke vekst?
Komplikasjoner: Ingen foreløpig
Kjønn: En liten gutt :D
Navn: Vi har noen alternativer, men har ikke landet på noe enda
Utålmodig: Tja... Mtp. koronasituasjonen er det egentlig bare bra at det er noen måneder igjen til termin. Liverdd for at mannen ikke skal kunne være med på fødsel :nailbiting: Trives med å være gravid, men gleder meg selvsagt veldig til det nærmer seg fødsel!
Utstyr som gjenstår: Bilstol, klær (men her tror jeg vi får en del), babycall, bedside crib, badebalje, stellebord og sikkert mer som jeg ikke kommer på akkurat nå
Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Jogger en gang i blant og går til og fra jobb hver dag (ca 30 min hver vei). Fornøyd med det.
Mage: Ja, den har begynt å vises godt!
Vektendring: + 6kg
Aktivitet i magen: Ja, kjenner liv hver dag :Heartred
Tungt: Nei
Kynnere: Ja, dette har jeg faktisk begynt å kjenne på (spesielt når jeg går). Det føles ut som et slags "strekk" i magen, og så blir den veldig hard. Det er ikke vondt, mer ubehagelig. Tenkte å ta det opp med jordmor på neste kontroll. Så vidt jeg har forstått så er det vanlig å ha dette nå, så er ikke veldig bekymret.
Hodet festet: Nei
Barnerom: Har begynt!
Matkick: Ingen spesielle cravings, men generelt mye sulten. Spiser mer enn normalt, og har ikke lagt noen begrensninger på meg selv i den forbindelse.
Humør: Helt normalt
Plager: Annet enn noen kynnere av og til så har jeg ingen plager. Er i god form og føler meg veldig heldig.
Sykehusbag: Har begynt på listen
Innskriving sykehuset: Nei
Høygravid: Nei
Tanker om fødsel: Gleder meg egentlig mest til fødsel. Det virker så utrolig spennende. Håper at det snart blir mulighet for å melde seg på fødselskurs igjen, både jeg og samboer vil gjerne på dette. Alternativt får vi ta det på nett :)
Neste milepæl: Uke 24 :Heartred
Ønsker alle en god onsdag! Her i Oslo skinner solen og det er varmt og godt :love2
 
Last edited:
24 + 3

Da har jeg vært på 24-ukerskontroll hos jordmor og det gikk veldig bra :) Fikk målt magen, hørt på hjertelyden (alltid like koselig), sjekket urin og målt blodtrykk. Alt i skjønneste orden og det er jeg så takknemlig for :rolleyes: Skal også ta glukosebelastningstest snart.

Vi har handlet inn litt mer utstyr og nå begynner listen over det vi mangler å bli kortere og kortere. Det er deilig! Det vi mangler mest av er nok klær, men man får jo ofte mye klær fra venner og familie (i tillegg til at jeg håper at jeg er så heldig at jeg kan gå litt i butikkene i permisjonen), så stresser ikke med dette. Jeg har også begynt med en liste for fødebagen, som jeg tenker å ha klar i goood tid før termin. Selv om det er mange førstegangsfødende som går over tiden så er det jo ikke uvanlig å føde før tiden heller, så tenker det er greit å være forberedt på det også :)

Tankene surrer naturlig nok rundt baby og fødsel stort sett hele døgnet. Jeg synes tidvis det er vanskelig å konsentrere meg på jobb, spesielt når lille sparker i magen - verdens beste følelse! :Heartred Det virker som om sparkene blir sterkere og sterkere, og det er jo et godt tegn. Nå som vi er kommet over grensa for levedyktighet må jeg innrømme at jeg er ekstra obs på dette med å kjenne etter liv, men han har heldigvis vært såpass aktiv at jeg har sluppet å være usikker over lengre tid :) Jeg gleder meg så enormt til fødsel og har nok snart rundet podcast-avdelingen for fødselshistorier :hilarious:

Jeg er i kjempefin form og har absolutt ingenting å klage på, føler meg så heldig! Jeg kan fortsatt trene (noe mer moderat enn vanlig), og det er jeg veldig glad for. Får av og til kynnere og må ofte opp på natten for å tisse, men dette er jo bagateller. Alt i alt så elsker jeg å være gravid (koser meg voldsomt med å velge ut klær hver morgen :hilarious:) og føler meg egentlig bare veldig fin. Nå er magen blitt såpass stor at det ikke er noen tvil (hvis jeg ikke går med veldig vide klær), så det er ekstra stas :D

Ha en god tirsdag du som leser :Heartred
 
25 + 2

Følte for å lage en ny oppdatering :)

Termin: 25.08.2020
På vei: 25+2
Igjen til termin: 106 dager - snart under 100!
Trimester: Andre
Graviduke: 26
Graviditetsmnd: 7
Kalendermnd: 6
Neste JM/legetime: Begynnelsen av juni
Ultralyd: Ingen flere planlagte ultralyder nå, med mindre det blir aktuelt med vekstkontroll
Komplikasjoner: Ingen foreløpig
Kjønn: En liten gutt :D
Navn: Denne diskusjonen har vi bare latt ligge litt inntil videre :hilarious:
Utstyr som gjenstår: Bilstol, litt mer klær (men her tror jeg vi får en del), babycall, stelleunderlag, vognpose + masse småting
Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Jogger en gang i uken og går til og fra jobb hver dag. Det føles bra enn så lenge :)
Mage: Ja, den har begynt å vises godt!
Vektendring: + 7kg
Aktivitet i magen: Ja, kjenner liv hver dag :Heartred
Tungt: Nei
Kynnere: Får fortsatt dette fra tid til annen, men er ikke veldig plagsomt
Hodet festet: Nei
Barnerom: Har begynt! Enn så lenge fungerer det som oppbevaring/roterom for alle tingene :rolleyes:
Matkick: Snøfrisk kremost og skogsbæryoghurt
Humør: Veldig bra - koser meg med podcasts, bøker og andre babyrelaterte ting, og er veldig glad for at samfunnet begynner å åpne mer og mer :) Godt å kunne være litt mer sosial!
Plager: Annet enn noen kynnere av og til så har jeg ingen plager. Er i god form og føler meg veldig heldig. Får av og til sure oppstøt.
Sykehusbag: Har begynt på listen, men ikke selve pakkingen
Høygravid: Nei
Tanker om fødsel: Gleder meg fortsatt til fødsel, og har laget et lite fødebrev :)
Neste milepæl: Tredje trimester som starter 30. mai :Heartred

God mandag til deg som leser!
 
25 + 2
Følte for å lage en ny oppdatering :)

Termin: 25.08.2020
På vei: 25+2
Igjen til termin: 106 dager - snart under 100!
Trimester: Andre
Graviduke: 26
Graviditetsmnd: 7
Kalendermnd: 6
Neste JM/legetime: Begynnelsen av juni
Ultralyd: Ingen flere planlagte ultralyder nå, med mindre det blir aktuelt med vekstkontroll
Komplikasjoner: Ingen foreløpig
Kjønn: En liten gutt :D
Navn: Denne diskusjonen har vi bare latt ligge litt inntil videre :hilarious:
Utstyr som gjenstår: Bilstol, litt mer klær (men her tror jeg vi får en del), babycall, stelleunderlag, vognpose + masse småting
Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Jogger en gang i uken og går til og fra jobb hver dag. Det føles bra enn så lenge :)
Mage: Ja, den har begynt å vises godt!
Vektendring: + 7kg
Aktivitet i magen: Ja, kjenner liv hver dag :Heartred
Tungt: Nei
Kynnere: Får fortsatt dette fra tid til annen, men er ikke veldig plagsomt
Hodet festet: Nei
Barnerom: Har begynt! Enn så lenge fungerer det som oppbevaring/roterom for alle tingene :rolleyes:
Matkick: Snøfrisk kremost og skogsbæryoghurt
Humør: Veldig bra - koser meg med podcasts, bøker og andre babyrelaterte ting, og er veldig glad for at samfunnet begynner å åpne mer og mer :) Godt å kunne være litt mer sosial!
Plager: Annet enn noen kynnere av og til så har jeg ingen plager. Er i god form og føler meg veldig heldig. Får av og til sure oppstøt.
Sykehusbag: Har begynt på listen, men ikke selve pakkingen
Høygravid: Nei
Tanker om fødsel: Gleder meg fortsatt til fødsel, og har laget et lite fødebrev :)
Neste milepæl: Tredje trimester som starter 30. mai :Heartred
God mandag til deg som leser!
Så utrolig koselig å lese!:Heartred Og veldig imponert over joggingen og gåingen til og fra jobb hver dag! :joyful:
 
Så utrolig koselig å lese!:Heartred Og veldig imponert over joggingen og gåingen til og fra jobb hver dag! :joyful:

Tusen takk for at du legger igjen spor her :) Føler meg veldig veldig som er i fin form, måtte det bare vare! :smiley-angelic001

Har lest i dagboken din, gratulerer så mye med positiv test!!! :smiley-bounce012 Står alt bra til? :Heartred
 
Tusen takk for at du legger igjen spor her :) Føler meg veldig veldig som er i fin form, måtte det bare vare! :smiley-angelic001

Har lest i dagboken din, gratulerer så mye med positiv test!!! :smiley-bounce012 Står alt bra til? :Heartred
Tusen hjertelig takk!:love7 ja, jeg bare nyter og endelig ha blitt gravid:angel8

Gleder meg til neste oppdatering, er så spennende å følge med!:love017
 
29+3

Åh, nå er jeg i tredje trimester! Det føles helt fantastisk, og tenkte det kunne være artig å lage en ny oppdatering :)

Termin: 25.08.2020
På vei: 29+3
Igjen til termin: 77
Trimester: Tredje
Graviduke: 39
Graviditetsmnd: 8
Kalendermnd: 7
Neste JM/legetime: Begynnelsen av juli
Ultralyd: Ingen flere planlagte ultralyder nå, med mindre det blir aktuelt med vekstkontroll
Komplikasjoner: Ingen foreløpig
Kjønn: En liten gutt :D
Navn: Denne diskusjonen ligger fortsatt litt brakk...
Utstyr som gjenstår: Bilstol, babycall, stelleunderlag + masse småting
Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Går til og fra jobb hver dag :) Har dessverre ikke fått jogget noe særlig de siste ukene, men i dag har jeg og samboer tenkt å hive oss rundt. Spent på formen!
Mage: Ja, den er godt på plass og jeg følger meg veldig fin :rolleyes:
Vektendring: + 9kg
Aktivitet i magen: Ja, kjenner liv hver dag :Heartred
Tungt: Nei, men merker at jeg blir fortere andpusten enn ellers
Kynnere: Får fortsatt dette fra tid til annen, men er ikke veldig plagsomt. Merkelig nok så skjer det ofte når jeg bare ligger i ro, trodde at dette var noe som kom mest med aktivitet? Uansett, de minner på ingen måte om rier (selv om aldri har hatt en rie :hilarious:), så tenker ikke noe særlig over dette.
Hodet festet: Nei, men han ligger med hodet ned :)
Barnerom: Har begynt! Enn så lenge fungerer det som oppbevaring/roterom for alle tingene :rolleyes:
Matkick: Vannmelon!
Humør: Veldig bra! Jeg ble overrasket med babyshower for et par uker siden og det var så utrolig stas! Utrolig takknemlig for mine fantastiske venninner :Heartbigred
Plager: Annet enn noen kynnere av og til så har jeg ingen plager. Er i god form og føler meg veldig heldig. Får av og til sure oppstøt/halsbrann (litt usikker på hvordan man skiller disse to fra hverandre for å være ærlig) - det kjennes i hvertfall av og til som om noe er på vei opp når jeg har spist litt mye :hilarious:
Sykehusbag: Har begynt på listen, men ikke selve pakkingen. Skal begynne snart!
Høygravid: Nei
Tanker om fødsel: Gleder meg fortsatt til fødsel, og har laget et lite fødebrev :)
Neste milepæl: 14. juni - da er tre fjerdedeler unnagjort!

God tirsdag til deg som leser! :)
 
Koselig å lese oppdateringen din, Lilla! Gratulerer med 3. trimester.

:Heartbigred:love7
 
Back
Topp