Lillafrosk tenker; jul 2022

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Jeg har også lyst til å planlegge noe x)

Har begynt å ta julegavene 2022 til vurdering. Og jeg har masse planer i hodet! Dog ikke nødvendigvis til julen.. Men burde få inn litt planlegging for jul allerede nå. Har satt av en liten pengesum allerede, men ikke helt nok.

Har skrekkelig lyst til å gi gubben BE i julegave. Mon tro om det er mulig?? Hvis ikke, så må jeg vel få tak i en eller annen modellbil. Utenom det, så er han egentlig skrekkelig vanskelig å gi gaver til. I fjor kjøpte jeg TV til oss. :p

Vurderer kjøpe Nintendo switch som en felles gave til ungene. Det er kanskje litt 2019, men en egen spillkonsoll hadde de blitt glad for, og.. de trenger egentlig ikke noenting. Da har man dessuten gode gaveideer som onkler kan kjøpe; spill.

Også.. i fjor ble det lite julekos. Jeg har lyst til å få satt av minst én bakedag. Må bli pepperkaker, for det spiser jeg MASSE av selv. Ungene er ikke så utrolig hypp på kaker, men mulig det hadde gått an å lage noe polkagriser eller så, som de kan få gi bort...

Og så har jeg brødre som er viktige for meg.. Hva skal de få i år? Ene har gått fra singel og alene til familiefar siden jul i fjor. Han andre er interessert i musikk og hund; men er vel enda et år til han faktisk kan skaffe seg hund, og han har ørti ulike instrumenter.
Søstrene mine finner jeg alltids noe til, og nieser/nevøer tror jeg at jeg skal sy bukser til eller noe. (Da må jeg kanskje starte snart).

Også lurer jeg litt på hvordan vi skal feire i år. Har hvert år feiret med familien; enten med mamma og familie, eller pappa og familie. Vi pleier være mellom 10-15 stk. Gubben har bare en far, som nekter å dra noe sted, og som spiser middag type kl 14, så.. Han pleier jobbe frem til 13 på julaften, før han besøker sin far og spiser middag med ham; og så kommer hjem og spiser middag med resten.
Så, tenker det kanskje vil bli litt kjedelig å feire hjemme. Tror ungene var hos eksen forrige julaften (??? Husker ikke!!), Så de blir i alle fall med meg. Men tenker at det kan være hyggelig å invitere ham også uansett hvor det feires, hvis han ikke reiser bort. Synes det er hjerterått om han skal sitte alene og spise koteletter på julaften.
 
Lurer litt på å kjøpe garn og strikke noen votter og. Det er forøvrig det eneste her i verden jeg har tålmodighet til å strikke :p
Kikket litt på Rocky road sjokolade også. Votter og godis, er vel en fin venninnegave; bare som en liten oppmerksomhet..

Om noen finner på å stikke hodet inn her; kom gjerne med tips til gaver til mine søsken!
Mine to overnevnte brødre (de er mellom 20-30), og mine søstre på 17 og 12. (De er begge kreative sjeler som liker å tegne, og er glad i dyr).
Synes disse er vanskeligst å finne gave til. :p
 
Bakeliste; må finne ting som faktisk blir spist, også er jeg litt avhengig av plass i fryseren.. men:

Lefser
Pepperkaker
Rundstykker
Boller??
Mulig noe kransekakepinner.

Tror det holder altså. Mer blir ikke spist.
 
Gavetråd.

Skrivende stund, ingenting kjøpt. Men planlagt..? Lager litt oversikt..

Mamma+stepaps - ferdig!
Pappa+stemor - Ferdig!
Tante - ferdig
Besta - ferdig!
*Mann 70+* - ferdig
Bror E (25+)- ferdig
Bror H (20+) - ferdig
Søster A (17) - ferdig
Søster M (12) - ferdig

NevøB (5) - ferdig
NevøT (14) - ferdig
NieseH (10?) - ferdig
NieseI (7-8??) - ferdig
NevøTA (4) - ferdig
NieseR (6) - ferdig
NieseL (8) - ferdig
LILLE (usikker kjønn, 0mnd) - ferdig

VenninneR (30+) - strikke votter. En kopp.
VenninneA/svigersøs (30+) - ferdig

Jentene mine - ferdig
Gubben - ferdig
PappaTilE - ferdig

Det tror jeg var alle. Må nok redigere denne, lurer på om jeg har glemt noen.. gavetips til listen må gjerne postes :p
 
Last edited:
Blir stressa av listen din da jeg innså det er kort til jul :p Og generelt lite glad i dette styret med julegaver.

Jeg ordner album til oldeforeldre hvert år. Ga dem ringperm første året og gir videre bare albumsider med bilder fra året som de setter inn. (Og i år "jukset" jeg heldigvis og har gjort ferdig januar til juni). Det er jo en mulighet til dine foreldre - noen hyggelige innrammede bilder eller lignende av barna :)
 
Blir stressa av listen din da jeg innså det er kort til jul :p Og generelt lite glad i dette styret med julegaver.

Jeg ordner album til oldeforeldre hvert år. Ga dem ringperm første året og gir videre bare albumsider med bilder fra året som de setter inn. (Og i år "jukset" jeg heldigvis og har gjort ferdig januar til juni). Det er jo en mulighet til dine foreldre - noen hyggelige innrammede bilder eller lignende av barna :)

Glemte svare deg, jeg !
Utrolig gøy med en perm man fortsetter å fylle inn. Egentlig en veldig lur idé, for blir jo begrenset hvor mange fotobøker og sånt man ellers orker ha. :p
Vurderer faktisk noe bilder av ungene i år; er jo et nytt tilskudd som ikke er kommet på noe bilder til barnebarn-veggen. :p skulle forsåvidt hatt noe på veggen selv også.
Vurderer slik til besta også. Et faktisk bilde i ramme, for det tror jeg faktisk ikke hun har fått. ><
 
Har bestilt kopp til ei venninne. Har en slik selv som jeg elsker, og den passer bare veldig godt til henne. Prøver å strikke votter også; skal sies at jeg ikke er noe særlig kjapp på å strikke, så blir lagt ganske mye jobb i slikt. :p

IMG_20220928_123940.jpg

Ellers har jeg ikke kommet så mye lenger i planleggingen. Får ikke handlet så mye denne måneden, så blir mest med planene.
 
Da tror jeg at nieser og nevøer er noen lunde i boks. Blir jo bare en oppmerksomhet, men.. viktig med gaver i den alderen :p
 
Bestilt min brors julegave. Henger sååå langt etter i år..!!
Men fått laget lefser ❤️
 
Du er kommet lenger enn meg da! Hva slags lefser baker du? Har så lyst å lære meg det!
 
Du er kommet lenger enn meg da! Hva slags lefser baker du? Har så lyst å lære meg det!

Er noe tynne lefser med sukker og kanelsmørje inni. Litt usikker hva de heter :p var forøvrig mamma som gjorde mesteparten av jobben med disse, jeg bare stekte dem på takka :p

Snapchat-181896242.jpg
Veldig gode! Lurer på om vi lager noe flere typer også, men blir i så fall å lage med mamma (for hun har takke og oppskrifter :p)
 
Er noe tynne lefser med sukker og kanelsmørje inni. Litt usikker hva de heter :p var forøvrig mamma som gjorde mesteparten av jobben med disse, jeg bare stekte dem på takka :p

Vis vedlegget 393685
Veldig gode! Lurer på om vi lager noe flere typer også, men blir i så fall å lage med mamma (for hun har takke og oppskrifter :p)
Ser godt ut.

Første pri for meg er potet lefser til å spise med pålegg i stedet for brød, det er mannen min vant til nemlig. Og jeg får kjøpt noen pakker i butikken om jeg et heldig, med kort holdbarhet og slett ikke alle butikker som har, eller ikke er utsolgt. Så jeg prøvde for første gang i fjor. Jeg har takke. Eller, altså. Mannen kjøpte til oss (eller meg?) i julegave enten fra ham til meg eller oss fra min bestemor eller jeg husker ikke. For en del år siden. Han steker sveler på den, men jeg har lyst å steke lefser. Et år skal jeg få det til
 
Ser godt ut.

Første pri for meg er potet lefser til å spise med pålegg i stedet for brød, det er mannen min vant til nemlig. Og jeg får kjøpt noen pakker i butikken om jeg et heldig, med kort holdbarhet og slett ikke alle butikker som har, eller ikke er utsolgt. Så jeg prøvde for første gang i fjor. Jeg har takke. Eller, altså. Mannen kjøpte til oss (eller meg?) i julegave enten fra ham til meg eller oss fra min bestemor eller jeg husker ikke. For en del år siden. Han steker sveler på den, men jeg har lyst å steke lefser. Et år skal jeg få det til

Du, disse er fantastisk gode! Det så ikke så vanskelig ut, egentlig, men.. var som sagt mamma som gjorde mest; bl.a. å lage deigen. Og å få deigen akkurat passelig elastisk er vel det som kan være vanskelig, virket det som.
Takke skulle jeg gjerne hatt selv og, men har ikke et akutt behov. Jeg tenker jeg vil ha et hus med stoooor kjøkkenbod, først x) Får belage meg på å bake med mamma. Egentlig win-win. Hun har jo gjerne planer om å bake diverse uansett, så hun lager da evt bare litt større deig, også får hun hjelp og selskap til bakingen.
 
Nå har jeg forhørt meg med mamma, og vi skal lage smultringer etterhvert også! Hurra! Pepperkaker, lefser og smultringer, da er jeg relativt fornøyd. Må få gubben til å tømme ned fryseren litt, for jeg vil ha plass til bakst...!!

Har også funnet den perfekte julegaven til lillebror, hvis den kommer greit i posten.. et strengeinstrument, han ikke har fra før! :)
 
DA var jeg.. i mål? Går det an??
Med gaver altså.
Jeg tror det. Må prøve pakke inn litt. Men jeg tror jeg har handlet til alle.
Tok og handlet en ekstra gave til det "en gave til jul" fra Frelsesarmeen. Gravidhormonene mine greide ikke lese lappene uten å få tårer i øynene, og jeg hadde egentlig lyst til å gi til alle sammen. Gavekort på matbutikker. Barn som ønsker seg klær.. altså... ❤️

Må bare strikke ferdig disse vottene nå....
 
Så herlig å være i mål da. Jeg mangler enda noen i min familie, samt egen mann og barn, og til oss fra min bestemor og, ja.... En del. Men har fått i hus der til svigers, utenom en kveil med mør fra kiwi til svigerfar.

Svigermor kommer i dag, så det er jo greit. Hun skal ha med en kasse eller to ned igjen.
 
Så herlig å være i mål da. Jeg mangler enda noen i min familie, samt egen mann og barn, og til oss fra min bestemor og, ja.... En del. Men har fått i hus der til svigers, utenom en kveil med mør fra kiwi til svigerfar.

Svigermor kommer i dag, så det er jo greit. Hun skal ha med en kasse eller to ned igjen.

Er veldig kjekt..må bare pakke inn. Akkurat nå er det ting overalt, esker og diverse. Må pakke inn og samle det. :p
Og ta med tantebarna sine gaver til stepappa , for han skal hente brodern før jul, så da kan de leveres.
 
Pakke inn gjenstår 100% av her, men det er jo kos. Det gjør jeg sammen med ungene, egentlig pakker de eldste etterhvert en del selv og minstemor skriver lapper og jeg bare organiserer hvem som skal få hva omtrent, så det er en kjekk aktivitet det
 
Back
Topp