Liker ikke....

mammamoren

Elsker forumet
Februarlykke 2015
at det er mye dårlige nyheter her for tiden. Gruegleder meg til egen ul 15.juni. Hvor stor er sjansen for MA egentlig? SA er på en måte lettere å forholde seg til da man i hvert fall vet om man har blødd eller ikke. MA er ekle greier. Får frysninger på ryggen. I forrige svangerskap var jeg ikek nervøs de første ukene, jeg visste ikke så mye da, og tenkte nok at alt var ok om jeg ikke blødde. Kunne ønske jeg ikek visste mer enn det nå heller. Er skikkelig bekymret. Tenker hele tiden..... har jeg for lite symptomer? Er det for kraftige murringer? Hvorfor er jeg ikek mer kvalm? Hvorfor har jeg ikek fått dilla på noe? Hvorfor er puppene mine litt mindre ømme enn i går? Huff...... jeg blir sprø! Andre som har det sånn???? trenger beroligende ord!

Jeg er veldig enig med deg.. Har aldri vært gravid før, så jeg har brukt forumet litt for å få bekreftet at alt som skjer med meg er "vanlig", men jeg har veldig mye vondt i magen og blir så bekymret når jeg ser at flere har hatt smerter pga SA eller MA. Har ikke blødd og får jo ikke gjort noe fra eller til, så det er vel bare å ta det med ro, men det er lettere sagt enn gjort! Jeg mistenker at vi er helt vanlige så vi får tenke positivt og sende gode vibber inn til spirene :-)

det er dessverre vanlig at ca hvert tredje svangerskap kan ende i sa eller ma. Noen skjer så tidlig at man ikke merker det en gang. Det er veldig trist, men på en måte trygt at kroppen ordner opp på egenhånd.. Men det å oppleve en sa og en ma er sterkt. Jeg trodde alt var i orden og at det skulle gå sist gang men da jeg kom på ul fant de bare en tom fostersekk og alt hadde gått til grunne 2 uker tidligere. SÅ merker at nervene kommer nå som jeg nærmer meg den uka da ting begynte å flate ut i forhold til hcg og fra uke 7-8 sank den jo forrige gang og da visste jeg at noe var galt. Da rydda ikke kroppen opp på egenhånd, men jeg hadde en del menssmerter og korsryggsmerter..
Har litt vondt i korsryggen nå men magesmertene er mindre og mer konsentrert i sidene så regner med det er voksesmerter. Kjennes ut som jeg er støl i magen. Vi får bare håpe alt går bra og at vi får bli her inne alle sammen:) 

De fleste SA skjer ved IKM, så er mn over IKM mener jeg faren er mye mindre enn 1/3 for at det ikke skal gå....... huff, i dag er en dårlig dag.

Helt enig med deg! Siste gang var jeg nesten ikke bekymret og nå.... Nå går jeg rundt og tenker på hva som kan gå galt med lille spiren....asj. Synes dette er fryktelig dumt. Vi skulle egentlig gå rundt og smile og være fornøyd fordi vi er så priviligert å kunne bære et nytt liv i oss! Og hvorfor skal det gå galt? Det finnes så mange gode grunder hvorfor det bare kan gå bra. MEN herregud jeg gleder meg til uke 12!!!!!! Lykke til jenter!

Syns det er skumlere denne gangen. Merker at jeg bli litt stressa når jeg følte meg fin i begynnelsen, men "heldigvis" er jeg verre nå. Prøver uansett å bare ikke tenke på det og distrahere meg med andre tanker. Sist gikk jeg naiv gjennom hele svangerskap og fødsel og tenkte at ting gikk bra og det var ganske deilig:)

Enig med du. Dette er mitt 3 svangerskap,men er like bekymret nå.
Kjenner eg gruer meg bare mer og mer til eg skal på ul nå på onsdag

En mini til skrev:
Syns det er skumlere denne gangen. Merker at jeg bli litt stressa når jeg følte meg fin i begynnelsen, men "heldigvis" er jeg verre nå. Prøver uansett å bare ikke tenke på det og distrahere meg med andre tanker. Sist gikk jeg naiv gjennom hele svangerskap og fødsel og tenkte at ting gikk bra og det var ganske deilig:)
tenk dere hvor rart dette er, vi er glad for å bli verre.....emoticon
Men har det likt. jeg ønsker meg å være kvalm og ha ømme bryst og tisse MASSE og være trøtt. Bare for å vite og føle at jeg har mini i magen.

Kristin982 skrev:
Helt enig med deg! Siste gang var jeg nesten ikke bekymret og nå.... Nå går jeg rundt og tenker på hva som kan gå galt med lille spiren....asj. Synes dette er fryktelig dumt. Vi skulle egentlig gå rundt og smile og være fornøyd fordi vi er så priviligert å kunne bære et nytt liv i oss! Og hvorfor skal det gå galt? Det finnes så mange gode grunder hvorfor det bare kan gå bra. MEN herregud jeg gleder meg til uke 12!!!!!! Lykke til jenter!

Sign!

Jeg er og veldig sånn. På en måte er jeg roligere nå enn første gang jeg var gravid. Men på en annen side blir jeg urolig når jeg sammenligner symptomer denne gangen med sånn jeg var første gang. Første gang spøy jeg fra 1 uke etter befruktning. Nå så spøy jeg bare i en uke uka etter befruktning, så ga det seg. Men derimot er jeg mye mer plaget med svimmelhet. Puppene er ikke like ømme som sist, mer sånn stikkninger av og til som når man har melkespreng. Denne gangen har jeg mer mensmurringer. Men fikk høre av legen at man kan godt få mer og sterkere murringer når man har to tette siden livmoren ikke er tilbake til normalt igjen. 

Prøver å tenke på det at ingne svangerskap er like, så selv om jeg ikke har det samme som sist så kan jo alt være normalt :) Men kommer nok ikke til å kunne bli mer rolig før jeg vet at hjertet slår.   

Back
Topp