Liker du sjeldne navn?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Eve
  • Opprettet Opprettet
Om et navn er sjelden eller vanlig bryr jeg meg fint lite om. Liker navnet for navnets skyld, ikke fordi det er så sjelden og spesielt.

Absolutt :happy: Men naturlige navn og ikke navn som egentlig er vanlige der det legges inn ekstra c,h,k osv bokstaver for å gjøre det spesielt :bored:

Ja, veldig. Sønnen min er en av bare 10 i Norge med det navnet.

Absolutt :happy: Men naturlige navn og ikke navn som egentlig er vanlige der det legges inn ekstra c,h,k osv bokstaver for å gjøre det spesielt :bored:
Så enig!

Ja :) Eldste er på topp 50, men yngste tror jeg ikke klokker inn på en eneste liste :)

Ja, jeg liker at når man sier navnet så vet man hvem det er snakk om, ikke hvilen av de?

Jeg har et navn som var på absolutt topp da jeg ble født. Ønsker å gi mine barn litt mer sjeldne navn, men er ikke glad i nymotens konstruerte navn. Både jeg og sambo har trause vanlige norske navn, så må være noe litt traust og stødig.

Jeg er ikke nødvendigvis mer fan av sjeldne navn vs vanlige navn, men jeg liker stort sett alle navn bedre enn norske. De er litt kjedelige. Har lyst på et engelsk navn jeg da, til mannens store fortvilelse:hilarious:

Begge våre har mindre vanlige navn :p
42 i Norge som heter Zelda, 24 som har det som eneste navn.
Det er 93 kvinner som har Heike som første fornavn
Det er 66 menn som har Heike som første fornavn
Det er 58 kvinner som har Heike som eneste fornavn
Det er 46 menn som har Heike som eneste fornavn

Og jeg har et par mindre vanlige til på ventelista :D

Back
Topp