Liker du å gå gravid?

Eg hadde et fantastisk svangerskap første gang 2001/2002 , eneste plagen eg hadde var vann i beina den siste mnd :p
Har slete med ryggen i 3 år no, og var klar over at dette svangerskapet kunne bli anderledes , med tanke på mer vondt i ryggen .. Det eg ikkje tenkte på var kvalme og spying frem til uke 13, trøtt & sliten all day long, tårer og snørr som kjem uten at eg VIL (!!)og ekstreme bekkenplager fra uke 17, i helgen har eg lagt i sengen/sofaen pga eg klarer ikkje å gå lenger enn til toalettet.. I tillegg har eg ryggen .. Eg var gledet meg til å kunne nyte det å gå gravid etter kvalmen ga seg , men fekk nye utfordringer .. Ja, så er eg 11 år eldre denne gang da ;p

MEN , når eg kjenner på vidunderet i magen så glemmer eg alt det vonde .. Eg gleder meg såååå sykt til å møte babyen,vise an frem og være stolt over mine to flotte barn :) <3

Denne gangen er jeg helt nøytral, det er bare et nødvendig onde. Men bedre denne gangen enn sist, da hatet jeg det.. Alle er overrasket over at jeg ble gravid igjen så fort - men jeg ville bare bli ferdig med det slik at jeg slapp å gå å grue meg i åresvis:-/

Det er snart 7 år siden jeg gikk gravid, og denne gangen skal jeg få baby med verden beste ektemann :-)
Er veldig glad og spendt slev om jeg sliter med bekkenløsning veldig siden 12 uker, men det er verd det :-)
Nå magen er så synlig og jeg koser meg med den og kjenner liv så ofte er såååååå morsomt :-) :-)

Er ikke av de som liker å gå gravid. Dette er tredje gangen og jeg vet at dette ikke er noe for meg. Men liker jo resultatet da :-) Liker ikke at kroppen forandrer seg, klær som ikke passe og at kroppen blir så tung og nesten alt blir vanskelig. Og så er det alle vondtene og bekymringer på toppen. Nei skulle ønske at fra uke 20 så var det frivellig om en ville gå i hi el ikke :-)

Å gå gravid er absolutt ikke noe jeg trives med. Lei av alle plager som det fører med seg, men vet at premien som venter er helt verdt det! Dette er (etter planen) siste gang, og takk for det! Heldigvis har jeg begynt å kjenne mye liv, og det gjør det enklere å gå slik :D

Det er en blandet følelse, elsker tanken på at jeg bærer et barn i magen og alt det innebærer :) men hater å være så dårlig og ha så lite energi til de to jeg har fra før :(

Første svangerskapet var kvalmen over en gang mellom uke 13-15 og etter det elsket jeg å gå gravid til tross for litt bekkenplager, karpaltunnelsyndrom og mye vann i kroppen, svanet å gå gravid etter knerten ble født.

Med andremann kastet jeg opp til etter uke 20, men etter det elsket jeg igjen å gå gravid, helt fram til det begynte å bli veldig tungt mot slutten da ble jeg lei, for ikke å snakke om overtiden da jeg hadde så sterkt ønske om at fødselen skulle starte av seg selv.

Håper det blir bedre når jeg kommer meg litt igjen denne gangen også :)

Jeg har hatt lette svangerskap med begge de andre uten noen form for plager. Omøblerte stuen til mormor når jeg var 38 uker på vei:) men dette svangerskapet er jeg grusomt kvalm, så gleder meg til å bli ferdig

Jeg hater å være så kvalm, lavt blodtrykk, vondt i hodet og smerter i rygg og bekken. Men nyter de gledene man har også ved å se den lille på ul og kjenne at det er liv. Gleder meg veldig til oul i påsken. Jeg er førstegangs.

Synes det er greit å være gravid, spesielt nå når magen begynner å synes som en babymage ikke bare en lubben fleskering rundt midja.. kunne klart meg uten noen av plagene, men klager ikke, er jo straks halvegs, å alle plagene er jo bare midlertidige;)

Back
Topp