Liker du å gå gravid?

Ane_Rikke

Glad i forumet
Kanskje spesielt til dere som har gått gravide før og dermed vet hva som kan vente i ukene fremover. Men svar gjerne dere som er førstegangsfødende også :)

I min vennekrets varierer dette enormt. Noen syns det bare var hyggelig å gå gravid, og hadde ikke så altfor store plager heller. Andre syns det var et herk fra ende til annen.

Jeg hadde et kjipt svangerskap sist, med MASSE plager. Så jeg sa vel etterpå at jeg helt fint kunne føde 10 unger, bare jeg slapp å gå gravid igjen :P Denne gangen er det ikke like mange plager (foreløpig?), men jeg syns fortsatt ikke det bare er koselig liksom. Joda, stas å se at magen vokser og tenke at det ligger en bebis der inne som vi om ikke altfor lenge skal få gleden av å bli kjent med. Men resten kan gå å ta seg en bolle! Kvalme, bekkenplager, sure oppstøt, blæretrøbbel, vondter og jeg vet ikke hva. Det er IKKE koselig!!!

Hva føler dere?

Jeg syns det er en god blanding. Er nok ikke sånn kjempeglad i å gå gravid. Har veldig vondt i bekkenet og var kvalm frem til rundt uke 17-18 og er det fortsatt på morgenen. Og bekkensmerter har jeg hatt i flere uker allerede. Men jeg elsker å kjenne liv og å planlegge og alt det der. Også gleder jeg meg veldig til fødselen.

Elsker det <3
samme her

har ingen plager foreløbig, hadde ingen plager med junior heller og håper det fortsetter slik denne gangen også

Jeg liker det. En følelsesmessig berg- og dalbane og noen slitsomme uker da jeg kastet opp, men ellers har jeg ikke hatt de største plagene. Synest det er spesielt hyggelig nå som magen viser og jeg kjenner mye liv.

Første gangen var det en drøøøm, savna å gå gravid etter fødselen. Denne gangen har alt vært annerledes, men elsker det fortsatt.. =)

Det eneste jeg syns er grusomt er sprøytene jeg må sette i magen hver dag, det kan være en del smertefullt.

Nei.. Kvalme, oppkast, bekkenløsning,lavt blodtrykk, nakke å hodeverk, hard mage, sopp.. Sa forrige gang at dattera mi ikke får søsken pga svangerskapet.. er nå gravid med gutt å d er helt likt med masse kvalme å oppkast, bekkenløsning , lavt blodtrykk,nakke å hode, denne gang kan jeg ikke gjøre noe som helst fysisk, ikke løfte eller bære ting, ikke ri.... Graviditeten er for meg forferdelig.. men den er verdt det når den er over å man sitter med ett nyskapt menneske i armene :)

Tenker ikke så mye over det. Har ikke hatt noen plager da. Liker vel kanskje minst at folk legger merke til meg fordi jeg er gravid, kan du si.

Ja hva skal en si. Jeg HATER å gå gravid pga kvalme, utmattelse, vondter meg her og vondter meg der, tisser på meg mens jeg spyr pga den helsikes bekkenløsningen som sitter i underlivet så det kjennes ut som en skal revne i 2, den konstante EKLE smaken i munnen, hodepine HVER dag, depresjon( fordi en ikke kan gjøre noe og bare føler at livet er på bånn), følelsen av å være tung, dårlig søvn, konstant tett i nesa, vondt å gå pga bekkenet++++ lista er lang.. MEN..... Og det er en stor MEN... Jeg elsker tanken på den lille i magen, elsker å kose med magen, elsker all spenningen i svangerskapet, elsker (delvis) oppmerksomheten en får som gravid, elsker tanken på at jeg skal få en liten baby, elsker å shoppe små babyklær++++++

Jeg elsket å gå gravid sist til tross for kvalme, oppkast, halsbrann og bekkenløsning.
Denne gangen hater jeg det. Altså, jeg elsker å se magen vokse og tanken på bebisen som er inni der, men jeg har vært kvalm, har allerede begynt å få bekkenplager, er hormonell og trøtt som aldri før. Jeg går jo hjemme med en ettåring hver dag da, og tror det er mye av grunnen til at jeg synes det er så slitsomt. Jeg klarer ikke nyte graviditeten denne gangen, er bare konstant trøtt og sliten og har ikke energi til noe.

Tja. Liker ikke å gå gravid pga bekkenet. Kan jo ingen ting og er så vondt:( er jo leeenge igjen! Men, får jo en fantastisk gave og det gleder jeg meg til så dette er bare noe jeg må gjennom. Derfor jeg gjør dette for tredje gang:P

Nå når kvalmeperioden er over nyter jeg det å være gravid =) Tanken på den lille som vokser seg større inni magen. Dette er mest sannsynlig siste svangerskapet og vil bare nyte det så lenge det varer <3

Eg nyte det vel ikke, det er noe eg måigjennom for å få denna ungen!! Like ikke det at eg må tilpassa maten min etter ka som e i magen... Like ikke alle bivirkningane som mange av de her over nevner, åsså vett eg ka belastning det er for kroppen.. Åsså når eg e gravid blir eg litt hypokonder, ikke det at eg springer til legen, men kjenner på alt som kan vær galt!! :(
Eg og så at eg skal gladelig fø 10 ganger enn å gå gravid!! som sagt eg liker å kjenne på spark og liv når den tid kommer, men liker ikke alt et svangerskap gjør med kroppen...​
Men glede meg UTROLIG til å få treffe denne lille i magen :)

Jeg har vært i god form hele tiden, så jeg har i grunnen ikke så mye å klage over. Har ikke likt å legge på meg, at kroppen blir rundere, men det er lettere å akseptere nå som magen har kommet frem. Gleder meg til ultralyd på onsdag, og fortsettelsen på livet:-)

Jeg synes egentlig det er flott, og fascinerende å tenke på at kroppen greier en såpass enorm jobb! nyter å kjenne liv og sparking, og at magen vokser. Meeen det er ikke kult med kvalme (heldigvis er den over), treg mage, kvisetryne og vondt i bekkenet. Er vant med å være veldig aktiv, og nå må jeg faktisk begrense meg litt pga graviditeten. Det er uvant, men samtidig vet jeg hvor heldig jeg er som får oppleve det å bære frem et barn til, så jeg kan ikke klage. Alt i alt- positivt!

Dette er første gang jeg er gravid, så alt er veldig spennende. Enig med flere her at kvalmen var forferdelig. Jeg sover også ekstremt mye. Men for 2 dager siden merket jeg liv for første gang og da glemte jeg alle plager jeg har/har hatt. Det er helt uvirkelig at jeg skal bli mamma i august,og føler jeg trenger de månedene her på å forberede meg :)

Selv om formen stort sett er grei og jeg har lite plager, så er jeg ikke spesielt glad i å gå gravid.. Dette er siste gangen, så skal prøve å nyte det litt :)

jeg liker det veldig godt! :) men jeg liker ikke alle bekymringene jeg har ;) klarer ikke å glede meg helt 100%..

Back
Topp