Likehetstrekk med hvordan du kom til verden

TehCookiemon

Forelsket i forumet
Jeg har hørt en artig ting, som jeg lurte på om dere har hørt og eventuelt kan bekrefte eller avkrefte i deres tilfelle :

Hvordan du kom til verden kan indikere hvordan din kommer til verden.

Altså ifølge denne teorien så skal jeg ha vært to uker tidlig, etter 23 timer med rier og veide 2,8 kilo. Min mor sin fødsel skal da indikere hvordan lille jenta i min mage melder sin ankomst.

Ligger det noe i dette for dere?

Vet ikke helt detaljene rundt hvordan jeg kom til verden, men mamma gikk 16 dager over med meg, tror jeg. Selv ble jeg satt igang 11 dager over med vesla. Mamma måtte vente til fødselen startet av seg selv for det var visst stort fokus på å la kroppen styre showet på den tiden.

Mor mi låg med kraftig svangerskapsforgiftning fra ca 6 mnd. Jeg ble tatt med hasteks 1 mnd før tiden. Da hadde dei venta så lenge dei kunne og var rett før det var for sent. Var visst på grenseland at vi begge kunne ha dødd den dagen, men gikk fint med oss begge og vi blei fort "normale" igjen :-P Så håper ikke det samme skjer her. Ingen forgiftning ennå vertfall :-)

jeg var nr3 i flokken.. ikke store plager under svangerskapet og det tok ca 8t tror jeg mamma sa, kom sånn ca til termin og veide 3500 - 50cm lang :p
blir spennende å se hvordan det blir for min del med første :)

Last edited:
Jeg var nr 2 - venter nå første selv. Mamma gikk 15 dager over, jeg veide 3800 ca og det tok vel rundt 16 timer.. plaget med bekkenløsning var hun også, men ikke så ille som med første hennes.

Når hun gikk med storebroren min (jeg venter gutt) gikk hun på krykker fra 3-4 mnd og gikk 13 dager over (igangsatt). Han veide 4800 ca og var 39 i hodet, fødselen tok 48 t og han satt fast i bekkenet..

Jeg har hørt en artig ting, som jeg lurte på om dere har hørt og eventuelt kan bekrefte eller avkrefte i deres tilfelle :

Hvordan du kom til verden kan indikere hvordan din kommer til verden.

Altså ifølge denne teorien så skal jeg ha vært to uker tidlig, etter 23 timer med rier og veide 2,8 kilo. Min mor sin fødsel skal da indikere hvordan lille jenta i min mage melder sin ankomst.

Ligger det noe i dette for dere?
Tror ikke det helt.. Mamma fødte en dag før tiden (det er likt), men der hadde visst blod sprutet rundt og det hadde visst vært masse leger, jordmødre osv.. Jeg sang dattera mi ut :-D

Planlagt keisersnitt to uker før termin :p Så blir ikke likt her. Moren min har et lite skevt bekken og klarte ikke føde naturlig noen av oss.
Men jeg fødte stort barn for 5 år siden uten noe problem :)

Jeg kom en uke over tiden, og kom så fort at jeg brakk kragebeinet.

Min første kom ti dager over tiden, og hadde det ihvertfall ikke travelt med å komme ut. hun måtte trues med sugekopp før hun gadd :p

Hvis det stemmer skal jeg føde neste helg:p Jeg kom i uke 35 - ble akutt keisersnitt pga seteleie. Mamma har derimot født alle sine tre barn før tiden, og det mente jordmor kunne bidra til at også jeg føder før termin;)

Mamma kjente ikke at hun hadde rier før hun la seg på kvelden i 23.30 tiden. 00.35 var jeg ute...
Min fødsel varte i 20 timer og jeg merket hver eneste rie !! Hehe.. Så ikke likt her nei!

Sniker fra februar: Jeg vet ikke når jeg kom i forhold til termin, men jeg vet at mamma og jeg hadde like lange fødsler, 14 timer. Så her stemte det i alle fall!

Takk for alle tilbakemeldinger, arti å sammenligne :-) for oss førstegangs blir det spennende å se om det legger noe i det.

Og dere som er flergangs så er det gøy å lese deres sammenligninger ;-)

Jeg ploppa ut etter max en halvtime hjemme i stua med bestemor som jordmor! Ikke helt som planlagt nei. Min første tok seg gooood tid og brukte litt over 12 timer på å komme ut, så ikke mye likheter der ;)

Mammas ul termin ble satt en del senere enn mensterminen. Dette stemmer for meg også (1,5 uke). Jeg kom omtrent på dagen etter menstermin så krysser fingrene for at det er likt. :) Ellers hadde jeg det visst ikke så travelt med å komme ut da fødselen først var igang. Håper jenta mi kan være litt kjappere ;)

Mamma har tre svangerskap bak seg og har gått to uker over med alle. Jeg kompenserte visst med dette og fødte ni uker for tidlig og det tok 2,5 fra vannet gikk til barna var ute. Mamma sine fødsel var etter boka tror jeg, ca 8 timer. Spent på hvordan lillebror fødsel blir.

Håper virkelig det!!! Mamma hadde nesten ikke vondt under fødselen, ingen smertestillende trengte hun heller, og jeg var ute 3 timer etter de tok vannet 1 uke føre termin. :) Også var jeg sånn baby som sov fra 7-8 om kvelden til 8-9 om morran frem til jeg var 2 år, så hadde vært perfekt om mini i magen blir sånn :)

Var en A4 fødsel da jeg kom til verden. 18 timer fra start til slutt, 6 dager over termin :)

Back
Topp