Like foreldrepenger til alle?

Men er det egentlig så ille her i Norge da? Er det så mange barn som blir født inn i fattigdom? Hva er egentlig fattigdom i dette landet da? Og hvor mange familier har begrenset mulighet for å gjøre noe med sin egen situasjon?

Jeg tror det er mer enn økonomi som spiller inn når unge kvinner velger abort.

Nei, det er IKKE på langt nær så ille som det snakkes om til tider. Fattigdomsgrensa er på ca 250000 for en familie. Det er ikke mye å rutte med nei, men har sett i tidligere diskusjoner her at flere har fått det til. Og som vi også har hatt innlegg om her før, barn trenger ikke det nyeste matrielle for å være glade barn, positive foreldre som gjør så godt de kan og det beste ut av det de har teller mer.

Vi har utrolig fine velferdsløsninger i dette landet, både for alenemødre/fedre, uføre, arbeidsledige og ikke minst så har vi muligheten til å være hjemme med barna våre i nesten et år. Selvfølgelig, ting kan jo alltid være bedre men se på andre land så ser vi hvor heldige vi er.

Riktig nok må det opparbeides rett til en del av stønadene, men er det virkelig så ille? Skal da virkelig ikke være slik at alt er gratis heller? Hvordan hadde da norsk økonomi sett ut?

Jeg har selv vært alenemamma, med god støtte fra nav, jobbet og sleit, betalte skatt og kan si jeg med god samvittighet er hjemme i perm og venter på lillesøster, jeg føler det blir helt feil om stønader skal være likt for alle, den dagen arbeid ikke lønner seg lenger har vi virkelig havnet på feil spor.

Back
Topp