Like før jeg vrir hodet av hunden!!

froskenkvakk

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Fy så sint jeg er!
Hunden på 6 mnd har jo gått fritt på soverommet vårt på natten fra han kom i hus. Han har hatt sengen sin. Og han har aldri tisset på soverommet!

Så i dag, så stod vi opp når mannen dro på jobb, han fikk mat og gikk på do i hagen som vanlig.. ut på do både før og etter maten! og så er det ikke uvanlig at v går og legger oss igjen, og i dag var en sånn dag.. småkvalm, trøtt og sliten i hele kroppen.

bruker å sette på klokke, slik at hunden da får gå ut igjen om ikke så lengen, og det har fungert fint!

MEN i dag, så istedenfor å våkne til ringelyden min, våknet jeg at sildrelyd! Og der stod faen med hunden og tisset over telefonlader-ledningen og de andre ledningene - en svær dam!

Ble jo så sint på han at jeg ropte fy til han og tok tak i han i nakken.. han la seg da ned og rullet rundt i sitt eget piss og gnikket seg inntil sengen etterpå! Det er en ganske stor hund vi har, så blir litt mengde..
Tar han i nakkeskinnet og skal ta han med ned, for vil ikke at han skal gnikke seg inntil noe mer og det ender med at hunden tisser i gangen, drypper nedover trappen og tisser på nytt i stuen før han kommer til verandadøren! Han ble sikkert redd for at jeg ble sint på han.. Det var like før jeg vred hodet av han!!

Han er vanligvis en godklump, men idag er han en forbannet drithund!! Så nå har jeg vasket alle gulvene to ganger, svimmel, og kastet opp innimellom og kroppen verker som bare fy.. Måtte ha meg en liten pause og sitter her dritkvalm før jeg må vaske over gulvene to ganger til, og få hunden i dusjen,.....

ÅÅÅÅ, for en dårlig start på dagen!!

Han er for gammel til å begynne med slikt tull!!

Haha, huff:p litt godt å lese at det ikke er bare oss:p har selv ei tispe på 2 som tisser inne hver eneste gang hun blir ekstra glad:o hun eier ikke kontroll når vi får besøk, kommer hjem fra jobb/bhg osv.. bah. Lei gulvvasken nå!:p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Å komme inn til noen der det lukter hundetiss syns jeg er ufint! Så vasker jo sikkert litt mer enn hva det faktisk er nødvendig.. men får helt angst for at det skal lukte, eller være en eim i huset..

huff, så trasig det må være med slik happy-skvetting :/ blir det mye som kommer da, eller er det bare litt hver gang over alt?

Varierer egentlig. Har hun nettop vært på do er det bare smådråper.. er det en stund siden er det en dam. Heldigvis vet de fleste som kommer til oss at de må ignorere bikkja frem til at hun har roet seg, da går det som oftest bra:p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hahaha beklager at jeg ler men så glad for å lese at jeg ikke er den eneste med en tisse hund :-D
Mi er 4år nå og er ei rottis tispe så når hun å tisser inne så blir ikke dammen no liten for æ si det slik :-\
Vi hadde mange slike episoder tidligere når hun var valp så heldigvis er det bedre nå ;-)
Hun tisset også mer på seg når vi tok henne i å tisse inne enda hun var alt for gammel til å gjøre det og da gjerne utover hele gulvet og veggen så ikke ut etter hun ristet seg etter hun rullet så fint i det -.-' med andre ord..jeg missunner deg ikke!!
Flink er du som vasker opp å må ta alt selv enda hvor dårlig du føler deg :-) :-)

Hahaha beklager at jeg ler men så glad for å lese at jeg ikke er den eneste med en tisse hund :-D
Mi er 4år nå og er ei rottis tispe så når hun å tisser inne så blir ikke dammen no liten for æ si det slik :-\
Vi hadde mange slike episoder tidligere når hun var valp så heldigvis er det bedre nå ;-)
Hun tisset også mer på seg når vi tok henne i å tisse inne enda hun var alt for gammel til å gjøre det og da gjerne utover hele gulvet og veggen så ikke ut etter hun ristet seg etter hun rullet så fint i det -.-' med andre ord..jeg missunner deg ikke!!
Flink er du som vasker opp å må ta alt selv enda hvor dårlig du føler deg :) :)

Huff ja må bare ta det med en gang! Kan ikke bare la det vente til manne kommer fra jobb.. Hei kjære, når du har fått av deg skoene så må du vaske hele huset siden hunden tisset overalt.. Off, da hadde han ikke blitt blid da!!

Virker som han bare tømte blæren helt og fullstendig da jeg tok han :/
ÆSJ!

Er "bra" vi er flere :P men i hvert fall bra din har blitt bedre da!!

Han tisset godt både før han fikk mat, og etter han hadde spist.. så gikk vi og la oss igjen! han bruker da ikke å gå ut igjen før en tre timer etterpå generelt..for han legger seg bare til å sove igjen uansett om jeg står opp eller ikke.. og da sover han et par timer til.. så jeg bruker å stille klokken en time ca etter vi legger oss igjen, for det er ingen problem med at han klarer å holde seg. men en halvtime etter vi la oss, så tisser han altså den store dammen, uten å så mye som pipe eller si ifra eller noe. Han bruker alltid å si ifra når han må ut! Går ikke an å ikke høre det, for å si det sånn :P

og han tisset enda en gang når mannen kom hjem fra jobb, plutselig bare en svær dam i gangen, selv om han var ute og tisset rett før han kom!

Jeg blir så mektig irritert! Vil ikke ha slikt tull, når han ikke har gjort dette før!

Ser heller ikke helt hvordan dette er hundens feil... en ung hund på 6 mnd trenger masse stimuli, både psykisk og fysisk, uansett rase og størrelse.
Ikke hatt noe problem med tissing inne. Sliter hunden ut før den skal sove, eller om man er syk og dårlig må det være tilrettelagt for hunden, med underholdende leker osv.
Hadde aldri tatt i hunden på den måten.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ser heller ikke helt hvordan dette er hundens feil... en ung hund på 6 mnd trenger masse stimuli, både psykisk og fysisk, uansett rase og størrelse.
Ikke hatt noe problem med tissing inne. Sliter hunden ut før den skal sove, eller om man er syk og dårlig må det være tilrettelagt for hunden, med underholdende leker osv.
Hadde aldri tatt i hunden på den måten.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Klart han får stimuli :) han får mye både psykisk og turer :) Så er i hvert fall ikke der det ligger.. Men du vet ikke hvordan dagsrutinene våre er :) jeg fungerer ikke før utpå formiddagen, og hunden er vandt med min dagsrytme :)

Nå går jeg bare og venter på 6mnders kontroll hos dyrelegen, så skal ta det opp med henne.

og jeg ser ikke noe ille i å ta hunden i nakkeskinnet! er ikke akkurat slik at jeg knipe alt jeg har og fillerister han :p

Kanskje hunden har urinveisinfeksjon? Siden han ikke pleier å tisse inne?

Kanskje han er syk siden han tisser inne, som er unormalt?? Eller at det er løpetid på gang der borte?? Skal ikkje være lett:)

Men å ta han i nakkeskinnet er vel ikke bra? skjønner frustrasjon. men ja....ta en titt på cesar Milan

Men å ta han i nakkeskinnet er vel ikke bra? skjønner frustrasjon. men ja....ta en titt på cesar Milan

å ta i nakkeskinnet er jo det både ulvemødre og hundemødre gjør :) men løfter han såklart ikke opp etter nakkeskinnet, om det er det du tror! men uansett, hunden har ikke tatt noe skade av det, han henger på meg like mye som ellers og ligger nåog snorker høylytt oppå bena mine ;)

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app

Å bite i nakken er helt vanlig i naturen for å vise hvem som er sjef. Faktisk bærer tispa valpene sine slik når de er små :)

-Appen

Huff ja må bare ta det med en gang! Kan ikke bare la det vente til manne kommer fra jobb.. Hei kjære, når du har fått av deg skoene så må du vaske hele huset siden hunden tisset overalt.. Off, da hadde han ikke blitt blid da!!

Virker som han bare tømte blæren helt og fullstendig da jeg tok han :/
ÆSJ!

Er "bra" vi er flere :p men i hvert fall bra din har blitt bedre da!!

Nei skjønner det, det må jo taes med engang :-p
Han stopper nok etter hvert når han forstår han må gjøre ifra seg etter at han har spist :)
Jeg har en Chinese Crested også på 10.mnd som holder på å lære seg dette fortsatt men snart er det i boks :-D

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Altså, det er hundens feil når han tisser inne enda han hadde vært ute to ganger å gjort ifra seg ute..
Om dere har hund selv (Valp vell og merke) så skjønner dere hvor ukontrollert ei lita blære kan være :-P
Som Rottis tispa mi har dårlige nerver å det har hun hatt siden bitteliten av, derfor hun kan ha sine uhell fortsatt
den dag i dag hvis bare naboene hyler og smeller i gangene eller vi får besøk å hun blir så glad eller redd/skeptisk til
besøket som hun ikke kjenner. Men alt læres med tid, denne valpen hun snakket om er jo bare 6mnd gammel enda :)
Så tror jeg hun la ut innlegget for litt støtte og ikke provosering.. ;-)

Back
Topp