Like fødsler?

Hanne :)

Betatt av forumet
Litt tidlig kanskje. Men dere som har flere barn, hadde dere like fødsler?
Jeg hadde nemlig en VELDIG rask fødsel med min første. Å det er jo ikke så vanlig.. Så jordmor sa til meg at jeg måtte holde meg i nærheten av sykehuset når jeg nærmet meg termin neste gang.... Hva tror dere?
Begynnte plutselig å tenke på d, å at jeg denne gangen ikke får lystgass heller:( noe som var det eneste jeg rakk sist

Sent from my iPhone using BV Forum

Det samme sa jordmoren til meg, da jeg hadde en rask førstegangsfødsel. Lystgass hadde de ikke der jeg fødte uheldigvis. Hvor langt bor du unna sykehuset? Vi kommer til å bo en halvtime unna, og jeg kjenner at det er litt for langt unna, men hva skal man gjøre? Campe på plenen ved sykehuset i telt og sovepose 14 dager i forveien midt på vinteren? Neeeeppe!

Jeg brukte 19 timer sist så tar gjerne en kjapp en denne gangen ;) har hørt at de som har styrtfødsler ofte har det med alle sine ja, kjenner i alle fall en fembarnsmor som hadde det slik...

Termin 9.jan ❤️

Jeg brukte 19 timer sist så tar gjerne en kjapp en denne gangen ;) har hørt at de som har styrtfødsler ofte har det med alle sine ja, kjenner i alle fall en fembarnsmor som hadde det slik...

Termin 9.jan ❤️
Huff! *bite negler*

Har brukt like lang tid med alle 3. 7,5 fra start til slutt ca. De to første ble satt i gang på sykehuset.

Siste mann hadde jeg 8 cm når jeg kom på føden og fødte ca 15-20 min etter jeg kom på føden :P

Håper på like rask fødsel denne gangen :D

men hadde du rask fødsel med første, bør du regne med det denne gangen også. Og ringe med en gang du kjenner første rie, om du bor et stykke unna :)

Har hatt ganske like fødsler ja, men gikk en del fortere med nr.2. Hadde nok gått veldig fort med nr 1 og om han ikke hadde stått litt skjevt i bekkenet.. med nr. 2 kom jeg inn med 5 cm uten noe som helst vondt, de tok vannet da og en halv time etter var hun ute... så hvis vannet går hjemme rekker jeg aldri i verden sykehuset, tror jeg.. bor en time fra sykehuset og blir muligens snakk om innleggelse en stund før termin. Men, men får ta det som det kommer:)

Sent from my GT-P5100 using BV Forum mobile app

Jeg brukte 3 timer sist:) Håper det går like fort nå også :)

Januar 2015❤️

Har hatt to vidt forskjellige fødsler. Første brukte over 30 timer fra første tegn med tette og korte rier. 18 timer aktiv fødsel, men fikk aldri pressrier og det endte med vakuum. Nr to var styrtfødsel. 7 timer fra første tegn, og 1,5 timer aktiv fødsel. Ingen fødsel er lik, sier de, så er veldig spent på hva som skjer denne gangen.

Jeg har hatt 2 styrtfødsler. Første gang kom jeg på sykehuset med full åpning og ble bare bedt om å presse, så andre gang dro jeg inn i god tid, trodde jeg. Drøye 2 timer etter var også han ute :)

Min første brukte jeg 17 timer fra første rie. Riene startet med 5 minutters mellomrom og jeg ble sendt med sykebilen og blålys for dem trodde jeg kom til å få en kjapp fødsel da jeg hadde 4 cm etter 1 time. Jeg brukte nok såpass lang tid fordi småen satt fast og måtte ut med vakuum og tang. Så jeg lurer fælt på hvordan min andre blir!

Min første ville kom med akutt ks, og startet med vannavgang. Med nr 2, startet det med rier låg i tolv timer før han var ute. Vil helst ha ks igjen :-)

Jente2007♥
Gutt2010 ♥

Termin 4.januar ❤

Åjj. Ja men da tror jeg at jeg forbereder meg på en rask fødsel. Bor ca 15 min unna sykehuset. Så d går bra:)
Skal snakke med jordmor om d også.

Jeg gikk fra 4-10cm åpning på 5 min. Å 4 pressrier. Så d gikk unna i en fei kan man si.

Første mann brukte jeg 14 timer på fra første ordentlige rie:)
Andremann gikk så fort, det eneste jeg husker er at jeg hadde ikke vært på sykehuset mer enn 45 min før ho lå i armene mine;)
Veldig spent på hvor lang tid denne tar!!:P

14. Januar 2015?

Back
Topp